کد خبر : 1999607 | 15 بهمن 1402 ساعت 06:00 | 92K بازدید | 67 دیدگاه

خلیل زاده همچنان چهره محبوب تیم ملی

شجاع، تو عمرا نمی‌بازی! (عکس)

سی و هشتمین بازی ملی شجاع خلیل زاده هم بدون شکست خاتمه یافت.

شجاع، تو عمرا نمی‌بازی! (عکس)

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران با بختی کمتر نسبت به حریف نامداری چون ژاپن، در اجوکیشن سیتی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ مسابقه را آغاز کرد، این طور به نظر می‌رسید که طلسم شکست ناپذیری ژاپن با حضور شجاع خلیل زاده در نهایت شکسته شود. 

نکته جالب هم این بود که هنگامی که ژاپن توسط موریتا به گل رسید، شجاع یکی از چهره‌های عصبانی خط دفاع بود که در لحظه گذر توپ از بیرانوند، با فریاد بازیکنان دیگر را خطاب قرار می‌داد. 

1986761

با این حال در نیمه دوم، حتی این احتمال وجود داشت که به دلیل مصدومیت به ادامه مسابقه نرسد اما او همراه با حسین کنعانی زادگان، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی و همچنین دو مدافع کناری با ایجاد یک بلاک دفاعی عالی و استثنایی مقابل مهاجمان ژاپن، زمینه ساز پیروزی شیرین ایران در این مسابقه شدند. 

این اولین جام ملت‌ها شجاع خلیل زاده، بعد از 2 دوره غیبت در جام ملت‌های 2015 و 2019 است که کارلوس کی روش او را با خود به این تورنمنت نبرد. 

جالب این است که سرمربی تیم ملی که بسیار خوشحال بود، امشب در هتل به شجاع می‌گفت که او باید در جام جهانی 2026 هم به میدان برود.

لازم به یادآوری است که در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم ملی ایران در حضور ۴۲ دقیقه‌ای شجاع خلیل‌زاده مقابل کره‌جنوبی دو بر صفر شکست خورد اما در آن بازی هم گل نخست کره سه دقیقه بعد از خروج شجاع به ثمر رسید.

او در تمام این مدت همراه با تیم ملی ایران ۵ تساوی را تجربه کرده و در ۳۲ بازی با لبخند از زمین خارج شده است.

دیدگاه‌ها