کد خبر : 1999740 | 16 بهمن 1402 ساعت 03:00 | 28.6K بازدید | 17 دیدگاه

قطر در یک قدمی رکورد تاریخی تیم ملی ایران

تیم ملی قطر با برابر ازبکستان به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافت.

قطر در یک قدمی رکورد تاریخی تیم ملی ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی قطر شنبه در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ازبکستان رفت و پس از تساوی در وقت‌های قانونی و وقت اضافه، در ضربات پنالتی از سد حریف خود عبور کرد و به جمع چهار تیم پایانی این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کرد.

روزنامه الرایه قطر با اشاره به این پیروزی نوشت: «تیم ملی قطر با پیروزی روز گذشته مقابل ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی، تعداد بردهای متوالی خود در مسابقات قهرمانی قاره را به 12 برد افزایش داد (با 7 پیروزی در دوره قبل و 5 پیروزی در دوره فعلی) و حالا به دنبال شکستن رکورد بیشترین پیروزی متوالی در این رقابت‌ها خواهد بود.

قطری‌ها در حال حاضر تنها تیم ملی ایران را بالای سر خود می‌بینند که با 13 پیروزی متوالی (در بازه زمانی 1968 تا 1976)، بیشترین برد متوالی را در مسابقات قهرمانی قاره دارد.

با این شرایط تیم ملی قطر برای دست‌یابی به این رکورد باید با پیروزی برابر ایران به فینال نسخه فعلی جام ملت‌های آسیا 2023 برسد و سپس می‌تواند با کسب عنوان قهرمانی، رکورد بیشترین برد پیاپی را به تنهایی از آن خود کند.»

البته این ادعا در شرایطی از سوی روزنامه قطری مطرح شده که تیم ملی قطر در دیدار با ازبکستان در وقت‌های قانونی موفق به کسب پیروزی نشد و با تساوی زمین را ترک کرد و بنابراین این مسابقه از نظر قانونی با پیروزی آنها همراه نبوده است.

دیدگاه‌ها