کد خبر : 1999833 | 15 بهمن 1402 ساعت 22:47 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

استارت دوباره با پیروزی مدعیان

تنور لیگ هندبال بعد از ۶۰ روز داغ شد

در هفته هشتم لیگ برتر هندبال مردان تیم‌های مدعی مقابل حریفان به برتری رسیدند.

تنور لیگ هندبال بعد از ۶۰ روز داغ شد

به گزارش " ورزش سه"، هفته هشتم از سی و ششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان در فصل ۱۴۰۲ پس از ۶۰ روز تعطیلی به دلیل حضور تیم ملی هندبال در جام ملت‌های آسیا و تعطیلات نیم فصل مجدد امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه با برگزاری شش مسابقه استارت خورد که تیم‌‌های بالای جدول مقابل حریفان به برتری رسیدند.

بولت مس رفسنجاننایب قهرمان لیگ مقابل نوجوانان دهدشتی به پیروزی رسید‌

در نخستین بازی هفته هشتم از ساعت ۱۳:۳۰ دو تیم فراز بام خائیز دهدشت و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون در سالن باهنر دهدشت با قضاوت کوبل داوری امیر زارع و حسین خاکی از استان خراسان رضوی به مصاف هم رفتند‌. سربازان نزاجا که فصل قبل نایب قهرمان لیگ شدند‌ در این فصل هدایت خود را به حمید صادق شاه نشین مربی کرمانی سپرده‌اند. آن‌ها که در نیم نیم فصل با کسب رده دوم جدول به استقبال تعطیلات رفتند. در این بازی کار خیلی سختی مقابل شاگردان نوجوان و جوان مجید پارسایی نداشتند. در سی دقیقه نیمه نخست با پیروزی ۱۹ بر ۱۲ به رختکن رفتند‌. در شروع نیمه دوم باز هم نیرو زمینی تیم برتر میدان بود و این تیم در پایان با حساب ۳۶ بر ۲۷ فراز بام خائیز دهدشت را شکست داد و با کسب دو امتیاز شیرین دهدشت را به مقصد کازرون ترک کرد. این تیم با این پیروزی ۱۴ امتیازی شد و همچنان در رتبه سوم جدول قرار دارد. دهدشت نیز با این شکست همچنان تنها تیم بدون امتیاز لیگ سی وششم است. تیم شهید شاملی هفته نهم در خانه از گیتی پسند تیم رده دوم جدول پذیرایی می‌کند و درصورت پیروزی دراین مسابقه میتواند یک پله صعود و به جایگاه دوم جدول برسد.

1987128

بولت مس رفسنجانسومین شکست پلیمر در مصاف با سپاهان

در دومین بازی هفته هشتم تیم فولاد مبارکه سپاهان به خرم‌آباد سفر کرد تا در سالن شهید چاغروند این شهر با قضاوت داوران رضا شنبدی و محمد امین پولادی به مصاف پلیمر خلیج فارس برود. تیم خرم‌ابادی که اولین سال حضور در لیگ برتر باشگاه‌های کشور را تجربه می‌کند امروز مقابل شاگردان شهداد مرتجی مربی بادانش و توانمند سپاهان تن به شکست داد تا پلیمر سومین بازی سخت امسال را مقابل تیم‌های بزرگ با شکست به پایان برساند. گرچه شاگردان عزت رزمگر نیمه اول مقابل قهرمان فصل قبل لیگ برتر هندبال مردان با نتیجه برابر ۱۳ به رختکن رفتند‌. اما در  نیمه مربیان نماینده استان اصفهان با درخشش فرهاد شفیعی، سنگربان باتجربه این تیم، به برتری ۲۷ بر ۲۳ رسید‌. ماهان دولتخواه دروازه‌بان جوان پلیمر بعد از جدایی محمد سیاوشی در چارچوب دروازه پلیمر سیو‌های خوبی را به نام خود ثبت کرد. شاگردان مرتجی با این برد ۱۱ امتیازی شدند و سکوی چهارم را از پلیمر گرفتند. پلیمر نیز با ۱۰ امتیاز یک پله سقوط و در رده پنجم جدول باقی ماند‌. تیم تازه وارد هفته نهم باید به کرمان سفر کند و مقابل تنها تیم بدون شکست لیگ یعنی مس به میدان برود. در طرف مقابل فولاد مبارکه سپاهان این هفته درخانه مقابل تنها تیم بدون امتیاز لیگ یعنی فراز بام بازی می‌کند. اسماعیل پناهنده مدیر ورزش قهرمانی باشگاه سپاهان به همراه سید آرش قیاسیان مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان از مهمانان ویژه بازی امروز بودند.

1987129

بولت مس رفسنجانهفتمین شکست سربازان پرواز

در یکی دیگر از دیدارهای این هفته تیم نفت وگاز گچساران در سالن شهید سجادی شهر اصفهان میهمان تیم پرواز هوانیروز بود. پرواز که در نیم فصل دوم با هدایت علیرضا ربیع دولت آبادی مربی تیم ملی نونهالان کار را اغاز کرده امروز مقابل نفت و گاز کار سختی را در پیش رو داشت. تیمی که هدایت آن بر عهده حمید ربانی کیا مربی تیم ملی جوانان است. نفتی‌ها  تا پیش از این ۶ امتیازی بودند و در دیدار نفسگیر امروز با قضاوت کوبل داوری از استان خراسان رضوی اقایان حسین خاکی و امیر زارع به پیروزی ۳۵ بر ۳۲ رسیدند و در جدول ۸ امتیازی شدند و همچنان در رده هفتم لیگ قرار دارند. نیمه نخست این دیدار با برد ۱۷ بر ۱۴ نفتی ها خاتمه یافت. پرواز هفته نهم در اراک مهمان تیم آلومینیوم است. نفت و گاز نیز در خانه از زغال سنگ طبس پذیرایی خواهد کرد.

بولت مس رفسنجانپیروزی مقتدرانه پیکان مقابل آلومینیوم اراک

در دیگر دیدار همزمان هفته هشتم تیم آلومینیوم اراک که پس از کسب مقام نایب قهرمانی لیگ یک امسال مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کرد با هدایت مجید محسنی تا اینجای فصل فقط ۲ امتیاز را کسب کرده و در سایر بازی‌ها مقابل حریفان تن به شکست داده است. پیکان نیز که دومین سال حضورش در لیگ برتر تجربه می‌کند با هدایت حسین اسماعیلی امروز بازی زییایی را از خود به نمایش گذاشت و مقتدرانه ۳۳ بر ۲۱ به پیروزی رسید‌. نماینده سبزوار با این برد ۷ امتیازی شد و همچنان در رده هشتم جدول قرار دارد.

پیکان هفته نهم در اصفهان مهمان تیم سپاهان نوین است. نماینده استان مرکزی نیز هفته آینده در خانه به استقبال سربازان پرواز می‌رود.

1987131

بولت مس رفسنجانشلیک افشین در ثانیه‌های پایانی

در طبس تیم صدرنشین صنعت مس کرمان مهمان شاگردان رضا جعفرنیا بود‌. طبسی ها که این روزا به یکی از باشگاه‌های خوب هندبال ایران تبدیل شده و با پرداخت مطالبات بازیکنان و تمرینات منظم به یک تیم قدرتمند تبدیل شدند در هفته هشتم صدرنشین لیگ برتر را به چالش کشاندند و چیزی نمانده بود تا نخستین امتیاز از دست رفته لیگ برای نارنجی پوشان مس کرمان پس از هشت هفته توسط شاگردان جعفرنیا به ثبت برسد. این دیدار که با قضاوت کوبل داوری پر افتخار و بین المللی هندبال ایران یعنی برادران امیر و احمد قیصریان از اصفهان پیگیری شد در نیمه نخست با برد یک گلِ و ۱۳ بر ۱۲ میزبان خاتمه یافت. اما در شروع نیمه دوم صدرنشین لیگ با پنالتی ثانیه پایانی افشین صادقی بازیکن ملی پوش و بومی خود با نتیجه ۲۳ بر۲۲ به پیروزی رسید تا همچنان مقتدرانه با ۱۶ امتیاز نارنجی پوشان کرمان صدرنشین لیگ را به یدک بکشند. کرمانی‌ها هفته آینده در خانه مقابل پلیمر به میدان خواهند رفت و طبس نیز در گچساران مقابل نفت و گاز بازی می‌‌کند.

بولت مس رفسنجانشاگردان کیوان صادقی برنده دربی اصفهان

در آخرین بازی هفته هشتم لیگ برتر هندبال مردان تیم رده دومی جدول یعنی گیتی پسند در سالن شهید سجادی شهر اصفهان به مصاف دیگر نماینده استان یعنی سپاهان نوین رفت. شاگردان کیوان صادقی در تیم گیتی پسند تا پایان نیم فصل با ۱۳ امتیاز تیم دوم جدول لیگ هستند و نوین نیز با هدایت مجید رحیمی‌زاده سرمربی پرافتخار هندبال ایران و استان اصفهان که هدایت تیم ملی هندبال مردان بزرگسالان ایران را برعهده دارد. امسال در آخرین لحظات دوباره در لیگ برتر ماند و با ترکیبی از بازیکنان جوان و نوجوان بومی تا اینجای فصل فقط ۲ امتیاز را به دست آورده است. طلایی پوشان سپاهان نوین در این مسابقه نیز مقابل گیتی پسند با حساب ۲۲ بر ۱۷ بازی را واگذار کردند. در طرف مقابل گیتی پسند نیز ۱۵ امتیازی شد تا همچنان در جدول در تعقیب مسی‌ها باشد. گیتی پسند هفته آینده در سالن تختی شهر کازرون مقابل تیم شهید شاملی تیم رده سومی جدول به میدان خواهد رفت.

1987132

بولت پرسپولیسنتایج کامل مسابقات هفته هشتم به شرح  ذیل است:

بولت زیر مجموعهفرازبام خاییز دهدشت ۲۷ - نیروی زمینی شهید شاملی کازرون ۳۶

بولت زیر مجموعهپرواز هوانیروز اصفهان ۳۲ - نفت و گاز گچساران ۳۵

بولت زیر مجموعهزغال سنگ طبس ۲۲ - صنعت مس کرمان ۲۳

بولت زیر مجموعهپیکان خراسان ۳۳ - آلومینیوم اراک ۲۱

بولت زیر مجموعهپلیمر خلیج فارس خرم آباد ۲۳ - فولاد مبارکه سپاهان ۲۷

بولت زیر مجموعهگیتی پسند اصفهان ۲۲ - فولاد سپاهان نوین ۱۷

با این نتایج صنعت مس کرمان با ۱۶ امتیاز صدرنشین باقی ماند، گیتی‌پسند با ۱۵ و نیروی زمینی شهید شاملی با ۱۴ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جای دارند. فولاد سپاهان با ۱۱، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد با ۱۰، زغال‌سنگ طبس با ۹، نفت و گاز گچساران با ۸ و پیکان خراسان با ۷ امتیاز در رده‌های چهارم تا هشتم قرار گرفتند.

پرواز هوانیروز، سپاهان نوین و آلومینیوم اراک با ۲ و فرازبام خائیز دهدشت بدون امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

دیدگاه‌ها