کد خبر : 1999841 | 16 بهمن 1402 ساعت 03:51 | 32.1K بازدید | 29 دیدگاه

بعد از جپاروف و آمانوف

ماشاریپوف، سومین ازبکستانی تاریخ استقلال

جلال الدین ماشاریپوف تبدیل به بمب نقل و انتقلاتی نیم فصل دوم استقلال شد.

ماشاریپوف، سومین ازبکستانی تاریخ استقلال

به گزارش "ورزش سه"، جلال الدین ماشاریپوف از سال ۲۰۱۷ و زمانی که عليرضا منصوریان هدایت استقلال را برعهده داشت همواره جزء بازیکنانی بود که به استقلال لینک می‌شد اما هربار به دلیلی این انتقال با شکست مواجه شده بود. این بازیکن ۳۰ ساله سرانجام بعد از هفت سال از اولین لینک شدنش به استقلال، به جمع آبی‌ها پیوست تا تبدیل به یک خرید مهم برای نکونام در نقل و انتقالات زمستانی شود.

جالب است بدانید ماشاریپوف سومین ازبکستانی تاریخ باشگاه استقلال است که در شش سال اخیر به استقلال پیوسته‌اند. به همین بهانه بد نیست نگاهی به عملکرد دو ازبکستانی سابق باشگاه استقلال داشته باشیم.

۱- سرور جپاروف، عصای دست شفر در فصل باشکوه 
اولین ازبکی تاریخ استقلال کسی نبود جز بازیکن مطرح آسیایی که سابقه کسب دو توپ طلای آسیا را در کارنامه داشت و با کوله باری از تجربه و افتخار به جمع آبی‌ها اضافه شد.

او در نیم فصل لیگ شانزدهم به استقلال علی منصور آمد اما از بد ماجرا به دلیل بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال نتوانست پیراهن این تیم را برتن کند تا با نیم فصل تاخیر به پیراهن شماره ۲۰ استقلال برسد.

1987149

جپاروف از ابتدای لیگ هفدهم یکی‌از نفرات اصلی تیم منصوریان بود و بعد از برکناری منصوریان و روی کار آمدن شفر نیز همواره در ترکیب فیکس آبی ها حضور داشت. جپاروف در نهایت با ۴۰  بازی، ۵ گل و ۴ پاس گل و کسب یک جام حذفی از استفلال جدا شد.

۲- عزیزبک آمانوف، محبوب فرهاد، مغضوب ساپینتو
دومین ازبکستانی باشگاه استقلال کسی نبود جز عزیزبک آمانوف، بازیکنی که برخلاف جپاروف، به عنوان یک بازیکن جوان و ناشناخته در نیم قصل لیگ بیست و یکم به استقلال آمد و اتفاقا عملکرد خوبی داشت. سبک بازی او متفاوت با جپاروف اما نقطه مشترکش با مردسال سابق آسیا، چپ پا بودن هر دوی آنها بود.

آمانوف اگرچه در ابتدای حضورش در استقلال مجیدی جزء نفرات اصلی تیم بود اما رفته رفته از ترکیب اصلی خارج شد و معمولا در نیمه دوم به زمین می‌آمد. خاطره تلخ استقلالی‌ها از او از دست رفتن ضربه پنالتی‌اش در یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل نساجی بود که در نهایت سبب حذف استقلال در ورزشگاه آزادی شد.

1987150

او با روی کار آمدن ساپینتو همچنان در استقلال باقی ماند اما تنها یک بار برای مرد پرتغالی به صورت فیکس بازی کرد و در اکثر بازی‌ها حتی در لیست هجده نفره هم حضور نداشت تا پرونده حضورش در فوتبال ایران در نیم فصل دوم لیگ بیست و سوم برای موقتا بسته شود. آمانوف در ۱۳ بازی برای استقلال به میدان رفت و تنها یک پاس منجر به گل برای آبی‌ها داد.

دیدگاه‌ها