کد خبر : 1999896 | 16 بهمن 1402 ساعت 02:00 | 2.5K بازدید | 1 دیدگاه

نایب قهرمانی تیم ۲ نفره دختران بدمینتون

تیم دو نفره دختران ایران به مقام نایب قهرمانی رقابتهای بین‌المللی فجر دست یافت.

نایب قهرمانی تیم ۲ نفره دختران بدمینتون

به گزارش "ورزش سه" به نقل از فارس، رومینا تاجیک و پریا اسکندری که پیش از این رقبای خود از ایران، عراق، مکزیک و هند را شکست داده بودند در مسابقه فینال با نتیجه دو بر صفر مغلوب ژاکلین و سامیا لیما از برزیل شدند و به مقام نایب قهرمانی رسیدند.

به این ترتیب پرونده رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون برای بدمینتون بانوان ایران با یک افتخار تاریخی و بزرگ به بسته شد.

مسابقات بین‌المللی فجر از روز دهم بهمن‌ماه در یزد و به میزبانی دانشگاه این شهر آغاز شد و امروز یکشنبه 15 بهمن نیز به پایان رسید.

بولت هوادارسایر نتایج این مسابقات:
تسنیم میر از هندوستان در فینال رقابت‌های سینگل زنان مقابل لو سین یان از هنگ‌کنگ قرار گرفت. این دیدار با نتایج 21 بر 14 و 21 بر 12 به سود نماینده هنگ‌کنگ به پایان رسید و عنوان قهرمانی زنان در بخش سینگل به این بازیکن رسید.

بولت هواداررده‌بندی نهایی سینگل زنان:
لو سین یان (هنگ‌کنگ)
تسنیم میر (هندوستان)
مقام سوم مشترک: جولیانا ویانا ویرا (برزیل) و جنجیرا استادلمن (سوئیس)

بولت هوادارفینال دوبل (دونفره) زنان:
پریا اسکندری و رومینا تاجیک از ایران در فینال دوبل زنان مقابل ژاکلین و سامیا لیما از برزیل قرار گرفتند و با نتایج 21 بر 14 و 21 بر 11 مغلوب شدند و به مقام نایب قهرمانی رسیدند. 

بولت هواداررده‌بندی نهایی دوبل زنان:
ژاکلین و سامیا لیما (برزیل)
پریا اسکندری و رومینا تاجیک (ایران)
مقام سوم مشترک: آمی آکرمن و دیدره لارن (آفریقای جنوبی) - هارامارا گایتان و سابرینا سولیس (مکزیک) 

بولت هوادارفینال‌های امروز بخش مردان
ساتیش کومار از هند به مصاف نگوین های دانگ از ویتنام رفت. در پایان نماینده ویتنام با نتایج: 21 بر 17 و 21 بر 18 پیروز شد. به این ترتیب قهرمانی سینگل مردان سی و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی فجر به بدمینتون باز ویتنامی رسید.

بولت هواداررده‌بندی سینگل مردان: 
گوین های دانگ (ویتنام)
ساتیش کومار (هند)
سوم مشترک: ویرن نتاسینگ (سریلانکا) و آیوش شتی (هند)

بولت هوادارفینال دوبل (دو نفره) مردان:
کریشنا پراساد و سای پراتیک از هند مقابل جاب کاستیلو و لوئیس آرماندو از مکزیک قرار گرفتند و دو بر صفر و با نتایج 21 بر 18 و 21 بر 19 به برتری دست پیدا کردند قهرمان دوبل مسابقات بین‌المللی فجر شدند.

بولت هواداررده‌بندی دوبل مردان:
کریشنا پراساد و سای پراتیک (هند)
جاب کاستیلو و لوئیس آرماندو (مکزیک )
مقام سوم مشترک: کوین لی و الکساندر لیندرمن (کانادا) و ایوان روسف و ایلیان استوینف (بلغارستان)

مراسم اختتامیه این رقابت‌ها نیز با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون ایران و نائب رئیس آسیا، فاطمی استاندار یزد، پارسائیان معاونت استانداری، جوکار نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان فدراسیون و استان یزد برگزار شد.

بولت هوادارتقدیر از ثریا آقایی از سوی وزیر ورزش
در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی فجر از ثریا آقایی تقدیر شد. ثریا آقایی نماینده بدمینتون ایران در المپیک 2022 توکیو بود. وی به دلیل خداحافظی با بدمینتون و همچنین با توجه به اینکه یکی از مربیان برتر آسیاست مورد تقدیر دکتر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان قرارگرفت. فریبا مددی نائب رئیس فدراسیون بدمینتون نیز در مراسم تقدیر از ثریا آقایی حضور داشت.

پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون ایران در مراسم تقدیر از ثریا آقایی گفت: آقایی یکی از مربیان برجسته واخلاق مدار عرصه بدمینتون ایران است و از بازیکنان بسیار خوب و فنی تاریخ بدمینتون ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: ثریا آقایی در کمپ AOP (پروژه المپیک آسیا) به‌عنوان مربی حضور دارد و جزء مربیان شاخص و ممتاز آسیا به شمار می‌رود.

رئیس فدراسیون بدمینتون ایران در آخر گفت: باید از استاندار یزد دکتر فاطمی و همچنین پارسائیان معاونت محترم استان تشکر کنم. همچنین تشکری ویژه از دکتر کیومرث هاشمی، وزیر محترم ورزش و جوانان دارم که کمک‌های مالی و معنوی خود را از رقابت‌های بین‌المللی فجر دریغ نکردند. اقدامات ایشان مایه شادی و خوشحالی جامعه بدمینتون ایران شد.

دیدگاه‌ها