کد خبر : 1999937 | 17 بهمن 1402 ساعت 02:30 | 32.4K بازدید | 29 دیدگاه

اجازه ندادیم سامورایی‌ها دست نیافتنی شوند

یک دستاورد بزرگ از برد تاریخی مقابل ژاپن

پیروزی بزرگ تیم ملی مقابل ژاپن غیر از صعود به نیمه نهایی جام ملت‌ها یک دستاورد بزرگ دیگر نیز برای فوتبال ملی ایران و حتی برخی قدرت‌های قاره داشت.

یک دستاورد بزرگ از برد تاریخی مقابل ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، تا پیش از این تیم ملی ژاپن با چهار قهرمانی و یک نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم این تورنمنت محسوب می‌شد. بعد از آنها تیم ملی عربستان با سه قهرمانی و سه نایب قهرمانی در رده دوم پرافتخارترین‌های تورنمنت قرار داشت، ایران با سه قهرمانی متوالی و پنج عنوان سومی (سومی سال 2019 مشترک با امارات در نظر گرفته شده) در رده سوم قرار داشت و کره جنوبی با دو قهرمانی، چهار نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی در رده چهارم.

پیروزی تیم ملی مقابل ژاپن در واقع غیر از اینکه شاگردان قلعه‌نویی را در مسیر شکستن یک طلسم 47 ساله قرار داده باعث شد تا ژاپن در راه رسیدن به پنجمین قهرمانی خود ناکام بماند و به خانه برگردد که این اتفاق بسیار بزرگی برای سه تیم دیگر پرافتخار این رقابت‌هاست. در واقع چنانچه ژاپن به پنجمین عنوان قهرمانی خود در جام ملت‌ها می‌رسید از عربستان و ایران فاصله می‌گرفت و به نوعی دست نیافتنی هم‌ شد اما با حذف در یک چهارم نهایی به دست ایران باید برای رسیدن به پنجمین عنوان قهرمانی خود حداقل چهار سال دیگر منتظر بماند.

در عین حال پیروزی تیم ملی این مقابل ژاپن باعث شد حالا ما برای رسیدن به ‌عنوان پرافتخارترین تیم جام ملت‌ها رویاپردازی کنیم. تیم ملی ایران در صورت رسیدن به قهرمانی این رقابت‌ها برای چهارمین بار جام را بالای سر خواهد برد و از این حیث بالاتر از عربستان و در کنار ژاپن قرار می‌گیرد اما به‌خاطر عناوین بیشتر از ژاپن می‌تواند پرافتخارترین تیم این تورنمنت لقب بگیرد که دستاورد بسیار بزرگی برای تیم ملی و فوتبال ایران خواهد بود و حداقل تا چهار سال بعد این رکورد پا برجا خواهد ماند.

دیدگاه‌ها