کد خبر : 2000283 | 18 بهمن 1402 ساعت 04:31 | 16.6K بازدید | 4 دیدگاه

در آسیا همه از طارمی و آزمون می‌ترسند؛

قطبی: نمایش ایران مقابل ژاپن متعلق به قلعه‌نویی است

افشین قطبی می‌گوید بازیکنان تیم ملی باید احساسات خود را کنترل کنند و با تمرکز برای دیدار با قطر وارد زمین شوند.

قطبی: نمایش ایران مقابل ژاپن متعلق به قلعه‌نویی است

به گزارش "ورزش سه"، افشین قطبی که در‌ جام جهانی ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت و پس از حذف ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها از سمت خود استعفا داد، در گفت‌وگوی خود با فوتبال برتر درباره تفاوت تیم ملی فعلی با آن دوره گفت: ما از ۲۰۰۷ یک نسل خیلی خوبی داشتیم و زمانی که من سرمربی تیم ملی شدم، بازیکنان کمی داشتیم که بیرون کشور بازی می‌کردند. الان بیشتر بازیکنان تیم ملی ایران در اروپا و در باشگاه‌های بزرگی بازی می‌کنند‌.

او سپس به تمجید از امیر قلعه‌نویی پرداخت و گفت: از روزی که من آقای قلعه‌نویی را شناختم، از هوش ایشان لذت بردم. ایشان هم هوش فوتبالی خوبی دارند و هم غیرت ایرانی بزرگی دارند که من دوست دارم و اگر کسی را دوست داشته باشد، تمام قلبش را می‌گذارد و بازیکنان خوب بازی خواهند کرد‌. آقای قلعه‌نویی یکی از باتجربه‌ترین مربیان ایرانی در لیگ برتر است و تجربه جام ملت‌ها را هم داشته است که متاسفانه بعد از باخت به کره در پنالتی، خیلی سختی کشید که عادلانه نبود. خیلی برای ایشان خوشحالم که توانسته به تیم ملی برگردد و بعد از این سال‌ها تجربه‌اش را نشان بدهد و این تیم را چهار بازی متوالی جلو بیاورد و به نیمه نهایی برسد.

1878732

سرمربی سابق تیم ملی درباره همدلی و جنگندگی بازیکنان تیم ملی اظهار داشت: ما در نیمه اول با ژاپن با ترس بازی کردیم که نبازیم و فکر می‌کنم وقتی ۱-۰ عقب بودیم، تصمیمی در رختکن گرفته شد و صحبت‌های خیلی خوبی بین بازیکنان و کادرفنی بود که وقتی وارد نیمه دوم شدند، بدون ترس و رو جلو بازی کردند و سعی کردند حمله کنند و بازی را هم که مساوی کردند، عقب‌نشینی نکردند و برای پیروزی رفتند. تیم ملی ما الان پنج بازی پشت سر هم را برده‌ایم و پیروزی در پنج بازی متوالی در مدت کوتاه آسان نیست.

وی افزود: همه تیم‌های آسیایی کیفیت بالاتری دارند و در‌ تمام کشورهای آسیا تحصیل مربیگری و بازیکنان بهتر شده‌اند و اختلاف تیم‌ها کمتر شده است. به همین دلیل خیلی مهم است که بعد از بردن تیم ژاپن، پاهایمان را روی زمین نگه داریم و سعی کنیم احساسات‌مان را با تمرکز جلو ببریم. بازی را قطر، مشکلات و خصوصیات خودش را را خواهد داشت و بازی آسانی نخواهد بود. قطر میزبان است و تجربیات خوبی دارند و بازی سختی برای ایران خواهد بود. ما باید با همان روحیه‌ای که بازی یا ژاپن را تمام کردیم، این بازی را شروع کنیم.

1987159

قطبی در واکنش به اینکه ممکن است برخی بعد از پیروزی برابر ژاپن احساس کنند تیم ملی برابر قطر کار ساده‌ای خواهد داشت، گفت: من صحبت‌های آقای قلعه‌نویی را شنیدم و فکر می‌کنم درست بود. صحبت‌هایی که بازیکنان باید با همدیگر داشته باشند این است که هر اتفاقی در بازی با ژاپن افتاده و ما لذت بردیم، مربوط به گذشته است و ما باید تمرکزمان را برگردانیم و سعی کنیم قطر را شکست بدهیم. اگر وارد بازی شویم و بازی‌ای را که توانایی‌اش را داریم، انجام ندهیم و این بازی را از دست بدهیم، تمام کارهایی را که انجام دادیم، دور انداخته‌ایم.

او در پایان در خصوص شرایط تیم ملی قطر عنوان کرد: قطر تیمی است که اگر بتوانیم اجازه بازی به اکرم عفیف و المعز علی را ندهیم و تیمی دفاع کنیم، می‌توانیم بازی را کنترل کنیم. تمام تیم‌هایی آسیایی اگر سردار و آقای طارمی را بالا ببینند، می‌ترسند. این دو بازیکن، بهترین آسیا هستند و می‌توانند هم روی زمین و هوا بازی کنند، هم می‌توانند کارهای ترکیبی کنند و هم می‌توانند انفرادی بازی کنند. بازیکنانی که ما داریم، همه آن کیفیت را دارند که بتوانند پاس‌های آخر را بدهیم.

دیدگاه‌ها