کد خبر : 2000310 | 18 بهمن 1402 ساعت 04:40 | 20K بازدید | 0 دیدگاه

یان کاتانچ: نمی‌توانم روی تصمیم پدرم تاثیر بگذارم

تیم ملی ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا حذف شد تا سرچکو کاتانچ، سرمربی این تیم، تحت فشار انتقادها قرار بگیرد.

یان کاتانچ: نمی‌توانم روی تصمیم پدرم تاثیر بگذارم

به گزارش "ورزش سه "، بعد از حذف تیم ملی ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتها و در ضربات پنالتی مقابل قطر سرچکو کاتانچ، سرمربی اسلونیایی این تیم، تحت فشار انتقادها قرار گرفت. اما یان کاتانچ، پزشک این تیم، که اتفاقا فرزند آقای سرمربی هم هست، در بخشی از یک مصاحبه مفصل با رسانه‌های ازبک می‌گوید: «بسیاری از هواداران از این موضوع اطلاعی ندارند، اما 85 درصد بازیکنان مصدوم قبل از دیدار تیم ملی مصدوم شدند. یعنی خیلی از بازیکنان با مصدومیت وارد تیم ملی شدند. فقط ایگور سرگئیف در جریان این مسابقات مصدوم شد.»

بولت تراکتوربازیکنان ما که در سوپرلیگ حضور دارند از اسفند تا آذر فوتبال بازی می‌کنند. مسابقات کافا 2023 و دیدارهای تیم ملی در زمان استراحت‌های کوتاه برگزار شد. آخرین دیدارهای سوپرلیگ در روزهای 4 تا 5 آذر برگزار شد. تمرینات تیم ملی یک هفته بعد از 21 آذرماه آغاز شد. 9 ماه فوتبال بی‌وقفه. فکر می‌کنم باید به بازیکنان استراحت می‌داد. البته که بعد از چنین فصل سخت و طولانی‌ای مشکلات سلامتی در این بازیکنان مشاهده می‌شود. نظر شما در این باره چیست؟
بولت زیر مجموعهنه، فکر می‌کنم اشتباه می‌کنید. زمانی که اردوی تیم ملی شروع شد، بازیکنان زیادی مصدوم شدند. به عنوان مثال، علیجانوف از زمانی که به کمپ تمرینی در دبی آمد، با من تمرین می‌کند. یعنی حوجی اکبر قبل از دیدار تیم ملی مصدوم شد.

بولت تراکتورمی‌دانستید علیجانف مصدوم است، اما چرا مقابل سوریه به او بازی دادید؟
بولت زیر مجموعهحوجی اکبر آنالیز MRT (توموگرافی تشدید مغناطیسی) را در تاشکند ارائه کرد. پاسخ به این تحلیل‌ها نادرست است. طبق آنالیز MRI، او می‌توانست راحت بازی کند اما در واقعیت اینطور نشد. تشخیص آنالیز MRI ارائه شده در تاشکند نادرست است.

بولت تراکتورتقصیر چه کسی می‌تواند باشد؟ چه کسی باید پاسخگوی چنین اشتباهی باشد؟
بولت زیر مجموعهمن نمی‌دانم. کار من نیست. من نمی‌توانم تجزیه و تحلیل ارسال شده توسط هر بازیکن را کنترل کنم. من یک بار دیگر آن را تکرار می‌کنم. بازیکنانی که در آذرماه سالم به تمرینات تیم ملی پیوستند، هنوز مصدوم نشده‌اند.

بولت تراکتوربازیکنان زیادی مصدوم شدند، اما چرا بازیکنان مصدوم به تیم ملی دعوت شدند؟ درست است که جام ملت‌های آسیا تورنمنت بزرگی است، اما سلامت بازیکن باید در اولویت باشد.
بولت زیر مجموعهاین تصمیم سرمربی است. من نمی‌توانم روی تصمیم او تأثیر بگذارم. علاوه بر این، خود بازیکنان زیادی هم گفتند که می‌خواهند در این مسابقات شرکت کنند. حتی اگر مصدوم باشد.

بولت تراکتورعلت مصدومیت بازیکنان در ازبکستان چیست؟ مثلا خیلی از بازیکنان در باشگاه‌هایشان مصدوم می‌شوند، دلیل این موضوع چیست؟
بولت زیر مجموعهعدم طی شدن روند بهبودی. بازیکنان فوتبال فقط فوتبال بازی می‌کنند و بس اما در اصل اینطور نیست، باید توجه زیادی به ریکاوری داشته باشید. اینطوری است که بدن انسان به فشارهای زیاد واکنش نشان می‌دهد. اگر بی‌وقفه فوتبال بازی کنید و روی ریکاوری تمرکز نکنید، مطمئناً آسیب خواهید دید. نمونه بارز آن کریستیانو رونالدو است. همه می‌دانند که او چقدر به بهبودی اهمیت می‌دهد.

دیدگاه‌ها