کد خبر : 2000356 | 18 بهمن 1402 ساعت 06:33 | 72.1K بازدید | 49 دیدگاه

برگی از تاریخ

ناباورانه‌ترین دروازه‌بانی تاریخ فوتبال ایران!

۹ سال پیش در چنین روزی شاهد یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ لیگ‌برتر بودیم.

ناباورانه‌ترین دروازه‌بانی تاریخ فوتبال ایران!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که هواداران پرسپولیس خاطره خوشی از آخرین سرمربی ایرانی این تیم تا قبل از ورود حمید درخشان نداشتند اما یحیی گل‌محمدی بعد از جدایی گابریل کالدرون به پرسپولیس آمد تا همه آن اتفاقات تلخ را از ذهن قرمزها پاک کند.

یکی از آن اتفاقات عجیب و نتایج تلخ پرسپولیس در دوران حضور حمید درخشان در این تیم، شکست یک بر صفر سرخپوشان برابر ملوان بندرانزلی در ورزشگاه آزادی بود.

توپ گلشرح بازی:
این مسابقه از هفته نوزدهم لیگ چهاردهم برگزار می‌شد و پرسپولیس امید زیادی داشت تا با شکست ملوان نوار ناکامی هایش را پاره کند. در طرف مقابل ملوان با هدایت فیروز کریمی درحالی به تهران آمده بود که یک هفته قبل‌تر تیم مدعی تراکتور را در انزلی متوقف کرده بود.

شاگردان کریمی‌ اما ده هفته‌ای بود که در کسب پیروزی در لیگ برتر ناکام بودند. در حالی که بازی در میانه میدان و بدون اتفاق خاصی پیگیری می‌شد، یک شوت از راه دور از بازیکنان ملوان، پژمان نوری را در مقابل دروازه خالی سوشا مکانی قرار داد تا کاپیتان ملوانی‌ها که از استقلال به تیم شهرش برگشته بود دروازه را باز کند.

بعد از این گل پرسپولیسی‌ها آرام آرام به خودشان آمدند و توپ و میدان را در اختیار‌ گرفتند تا از رقم خوردن پنجمین شکست پیاپی جلوگیری کنند، اما حملات نصفه و نیمه شاگردان درخشان با عملکرد خوب خط دفاع و ایمان صادقی درون دروازه ملوان مواجه می‌شد. حملات پردامنه سرخپوشان سرانجام در هشتاد و پنجمین دقیقه جواب داد و محسن بنگر موفق شد از ایمان صادقی پنالتی بگیرد.

بعد از اعلام پنالتی توسط محسن ترکی، صادقی به دلیل جلوگیری از موقعیت صددرصد گلزنی از زمين اخراج شد و با توجه به اینکه ملوان هر سه تعویضش را انجام داده بود، مازیار زارع به ناچار درون دروازه این تیم قرار گرفت تا مقابل پنالتی فرناندو گابریل برزیلی ایستادگی‌ کند.

1987920
1987923

در حالی که همه خودشان را برای گلزنی پرسپولیس و شروع مجدد بازی از میانه میدان آماده می‌کردند، مازیار زارع با یک واکنش استثنایی پنالتی گابریل را مهار کرد تا یکی از عجیب‌ترین اتفاقات فوتبال ایران در دو دهه اخیر، در این مسابقه نه چندان حساس اتفاق بیفتد. بعد از پایان بازی و با توجه به تصاویر آهسته مشخص شد که زارع حداقل دو قدم قبل از زدن ضربه توسط گابریل جلوتر از خط بود که شاید اگر در دوران کنونی بودیم، این پنالتی تکرار داده می‌شد. هرچه که بود نمی‌توانیم از تشخیص درست مازیار زارع و مهار پنالتی او بگذریم.

1987922

جالب آنکه در دقایق اضافی نیز مازیار یکی دو شوت از راه دور را از پرسپولیسی‌ها مهار کرد تا نشان دهد علاوه بر یک هافبک، می‌تواند گلر‌ خوبی هم باشد. بعد از چهار دقیقه وقت اضافه سرانجام سوت پایان بازی به صدا درآمد تا پنجمین باخت پیاپی درخشان با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به عجیب‌ترین شکل ممکن رقم بخورد. پرسپولیس در پایان این فصل هشتم شد و ملوانان در رتبه سیزدهم قرار گرفتند.

1987921

دیدارهای ملوان و پرسپولیس همواره جزء دوئل‌های جذاب فوتبال ایران به حساب می‌آید و این بازی را می‌توان از خاص‌ترین تقابل‌های دو تیم دانست. جالب است بدانید ملوان در دیدار رفت مقابل پرسپولیسی که با علی دایی به انزلی آمده بود نیز با نتیجه دو  بر یک برنده شده بود تا در آن فصل مقابل قرمزها دبل کند.

ویدئو: 71829

بولت پرسپولیسدر پایان اگر خاطره جالبی از این بازی دارید، می‌توانید در نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها