کد خبر : 2000926 | 21 بهمن 1402 ساعت 02:31 | 20.6K بازدید | 16 دیدگاه

از هالند، مسی و رونالدو تا عابدزاده و جباری

رابطه فوتبال و پیتزا: بهترین‌ها عاشق پیتزا هستند!

نهم فوریه روز جهانی پیتزا است که به مانند فوتبال بدون شک یکی از بهترین اختراعات بشر است.

رابطه فوتبال و پیتزا: بهترین‌ها عاشق پیتزا هستند!

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال و پیتزا رابطه نزدیک زیادی با هم دارند. اگرچه با کلمه فوتبال و پیتزا به یاد ناپولی می‌افتیم اما در واقعیت هر دو عنصر محبوب قشر ضعیف جامعه بودند که حالا در اختیار بلامنازع قشر ثروتمند است. اگرچه قبل‌تر در کوچه و خیابان بازیکنان بزرگ فوتبال پیدا می‌شدند اما حالا با حضور مالکان متمول فوتبال اروپا، این ورزش تبدیل به یک کالای لوکس گران‌بها شده است.
نهم فوریه روز جهانی پیتزا است. روزی که در آن ملکه مارگاریتا به ناپل منطقه فقیر ایتالیا سفر کرد تا حکومت وقت ایتالیا با مردمان این شهر آشتی کند و آنها برای خوش‌آمدگویی به ملکه، برایش پیتزا سرو کردند که تنها در ناپل خورده می‌شد.
البته که قصه پیتزا به‌مانند قصه فوتبال با درام‌های بسیار زیادی همراه است و تاریخچه بسیار طولانی دارد اما حالا فرصتی است تا نگاهی به خاطرات بازیکنان فوتبال با پیتزا داشته باشیم.

حادثه پیتزاگیت
در شروع قرن بیست و یکم در جنگ قدرت فوتبال انگلستان منچستر یونایتد و آرسنال با حضور سرآلکس فرگوسن و آرسن ونگر پادشاهی می‌کردند. آرسنال در ۴۹ بازی لیگ برتری شکست نخورده بود و در یکی از دیدارهای فصل ۲۰۰۴/۰۵ این دو تیم در اولدترافورد به مصاف یکدیگر رفتند. منچستر یونایتد با دو گل وین رونی جلو افتاد اما هواداران آرسنال به دو دلیل از نتیجه راضی نبودند. در مرحله نخست آنها رکورد شکست ناپذیری خودشان را در خطر می‌دیدند و از سمت دیگر معتقد بودند خطای پنالتی اعلام شده به سود منچستر یونایتد یک اشتباه داوری بوده. این دو دلیل برای به جنجال کشیده شدن دیدار این دو ابرقدرت کافی بود. درگیری بین بازیکنان دو تیم شدت گرفت و در پایان بازی، زمانی که به سمت رختکن می‌رفتند با یکدیگر زد و خورد داشتند. در میان این درگیری یک پیتزا به‌صورت سر الکس فرگوسن پرتاب شد که این موضوع موجب افزایش تنش موجود بین بازیکنان شد. بعد از آن مشخص شد سسک فابرگاس جوان به اشتباه آن پیتزا را به سمت مربی افسانه فوتبال جهان پرتاب کرده است و این حادثه پیتزا گیت نام‌گذاری شد.

1988834

بهترین غذای دنیا برای بهترین بازیکن فوتبال
در روزهایی که درگیری بین آرسنال و منچستر یونایتد افزایش پیدا کرده بود، در طرفی دیگر بازی کنیم شروع به رشد کرد که عاشق این غذا بود. داستان لیونل مسی در مورد عشق بی‌قید و شرط به غذاهای لذیذ ایتالیایی است. بر کسی پوشیده نیست که فوق ستاره آرژانتینی فوتبال جهان عاشق خوردن پیتزا است. او آنها را به عنوان یک دوپینگ روحی پس از انجام یک مسابقه بازی سخت می‌خورد. زمانی که در بارسلونا بود حتی یک رسانه در گزارشی مدعی شد که لیونل مسی همراه با خود پنیر پیتزا به تمرین می‌آورد.

1988838

این بازی را گل نخورید، پیتزا را مهمان من!
به عنوان یک سرمربی ایتالیایی قطعاً سفیر فرهنگ این کشور هم خواهد بود. زمانی که هدایت لستر شگفتی‌ساز فصل ۲۰۱۵/۱۶ را بر عهده گرفت، برای بازیکنانش شرط کرد که اگر در یک بازی گل نخورند آن شب پیتزا مهمان رانیری خواهند بود. آنها ۱۵ شب مهمان رانیری بودند و این در حالی بود که این تیم تا هفته دهم از ثبت کلین‌شیت ناکام بود.

1988833

پیتزا برای نابغه‌ها خوب نیست ولی خب...
پپ گواردیولا در سال ۲۰۱۶ زمانی که به عنوان سرمربی منچستر سیتی معرفی شد به دلیل مصدومیت بسیار زیاد بازیکنانش تصمیم به یک برنامه غذایی فشرده برای سیتیزن‌ها گرفت البته که در پایان هر فصل از لیگ برتر انگلیس هر زمان که جام قهرمانی در اختیار منچستر سیتی باشد، پپ گواردیولا خودش بازیکنانش را در رستورانش پیتزا مهمان می‌کند.

از دلیوری پیتزا فروشی تا فینال جام جهانی 
در میان بازیکنان فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، نام‌های زیادی در ذهن مردم وجود دارد اما کمتر کسی به جوانان آن تیم اشاره می‌کند. یوسف فوفانا در سن ۲۳ سالگی همراه با تیم ملی فرانسه در جام جهانی حاضر شد و حتی ۲۳ دقیقه در فینال جام جهانی بازی کرد و این در شرایطی بود که بازیکن فعلی تیم موناکو، تا سن ۲۰ سالگی پیک موتوری یک پیتزا فروشی در فرانسه بود!

حراجی پیتزا!
اگرچه پیتزا در فرهنگ تاریخ جهان غذایی است که در یونان با سبزی و نان استفاده می‌شده اما این مردمان ناپل بودند که در گام نخست از آن به عنوان غذای روزانه استفاده کردند و پس از آن در جریان مهاجرت ایتالیایی‌ها به آمریکا، پیتزا را به عنوان یک میراث بزرگ به نیویورک بردند تا در منوی رستوران‌ها دو نوع پیتزای ایتالیایی و آمریکایی را مشاهده کنیم. اهالی شهر ناپل در زمان انتقال گونزالو هیگواین از ناپولی به یوونتوس، شرط کردند که اگر این مهاجم آرژانتینی که به تیم رقیب و دشمن خونی یوونتوس پیوسته مصدوم شود پیتزای رایگان می‌فروشند.
پس از آن هم زمانی که ناپولی پس از سال‌ها اسکودتو را بالای سر برد، در جنوب ایتالیا تنها بوی پنیر پیتزا حس می‌شد.

1988830

همه چیز ممنوع به‌جز پیتزا!
کریستیانو رونالدو دیگر فوق ستاره فوتبال جهان زمانی که در تست پزشکی یوونتوس شرکت کرد، کادر پزشکی این تیم مدعی شدند بدن رونالدو به مانند یک جوان ۱۸ ساله است. رونالدو و برنامه غذایی بسیار سفت و سختی دارد تا مبادا ذره‌ای چربی وارد بدنش شود. رونالدو زمانی که در دوره دوم حضورش در منچستر یونایتد ‌روزها را سپری می‌کرد، در یکی از پیتزا فروشی‌های شهر منچستر سوژه عکاسان شد. کریستیانو رونالدو از پیتزا به عنوان گناهی لذت‌بخش یاد کرده هیچ‌وقت نمی‌تواند از خوردن پیتزا امتناع کند.

1988832

می‌خواهید خاص باشید؟ پیتزا مخصوص را حتما بخورید
پس از برتری 4-0 آاس رم مقابل سالرنیتانا در هفته دوم فصل 2021/22 سری آ، ژوزه مورینیو ویدیویی در اینستاگرام منتشر کرد. بازیکنان و مربیان رم با قطار از سالرنو به پایتخت ایتالیا برگشتند و‌ در مسیر برای شام پیتزا صرف کردند. ژوزه مورینیو در اینستاگرام نوشت: بعد از یک‌ برد زیبا، هیچ چیزی بهتر از یک پیتزای مخصوص نیست.

1988835

حتی عشق هم نمی‌تواند، به اندازه پیتزا محبوب باشد!
زمانی که زیدان در تیم یوونتوس بازی می‌کرد و به تازگی قهرمان جهان شده بود، یکی از رستوران‌های ایتالیایی در تبلیغی کم‌نظیر از دل پیرو و زیدان دو بازیکن وقت تیم یوونتوس دعوت کرد تا برایش یک کلیپ تبلیغاتی ضبط کنند. در آن کلیپ دلپیرو و زیدان وارد یک رستوران می‌شوند پیتزا سفارش می‌دهند اما ناگهان دختری به سمت‌شان رفت تا از آنها امضا بگیرد که البته دلپیرو نیز عاشق او می‌شود، در شرایطی که او مشغول صحبت با آن دختر است، زیدان از فرصت استفاده می‌کند و هر دو پیتزا را با خیالی راحت نوش جان می‌کند. البته بازیگر نقش خانم این کلیپ مدتی بعد همسر آلساندرو دلپیرو شد.

1988831

از او گل نخور، یک ماه پیتزا مهمان من
تیم فلیتوود که باشگاه سابق جیمی واردی مهاجم قهار لستر سیتی است، پیش از بازی جام حذفی این دو تیم، یکی از هواداران متمول فلیتوود برای دروازه‌بان این تیم شرط کرد که اگر از جیمی واردی گل نخورد، تا یک ماه پیتزا او همراه با بازیکنان این تیم مهمان او خواهند بود. کریس نیل، دروازه‌بان این تیم در جریان بازی حتی پنالتی واردی را هم مهار کرد تا برای یک ماه تمام آنها پیتزا بخورند.

پپرونی و پیتزا مخصوص؟ پیتزا کباب می‌خورم!
مهاجم غول پیکر فوتبال اروپا که در باشگاه منچستر سیتی بازی می‌کند، در روزهای اخیر مدعی شد که پیتزا کباب محبوب‌ترین غذای اوست.

1988836

شغل دوم فوتبالیست‌های ایرانی!
بازیکنان محبوب فوتبال ایران هر زمان که از ورزش محبوبشان خداحافظی می‌کنند برای کسب درآمد به سراغ یک رستوران می‌روند.

لطفاً در رختکن پیتزا نخورید
در سال‌ ۱۳۹۰ مجتبی جباری هافبک استقلال در مصاحبه‌ای به انتقاد از مسئولان این باشگاه پرداخت و در یکی از انتقادات متعدد خود اعلام کرده بود چرا باید پس از بازی با سپاهان به بازیکنان این تیم پیتزا داده شود که مسئولان باشگاه استقلال عنوان کردند این پیتزا را یکی از هواداران برای بازیکنان تهیه کرده بود. این مصاحبه باعث دوری چند وقته جباری از تمرینات استقلال و جریمه 35 میلیونی او شد و البته انتقادات مربیان و مسئولان باشگاه از این بازیکن را هم به دنبال داشت. همچنین در شروع لیگ ۹۶-۹۷، خبر آمد که بازیکنان پرسپولیس پس از پیروزی در بازی نخست خود پیتزا سفارش دادند که در این بین سیامک نعمتی و کمال کامیابی‌نیا در اعتراض به نیمکت‌نشینی حاضر به خوردن پیتزا نشدند و با عصبانیت از آزادی رفتند.

دیدگاه‌ها