کد خبر : 2001081 | 21 بهمن 1402 ساعت 11:49 | 23.4K بازدید | 11 دیدگاه

المعز علی و عفیف: بهترین زوج آسیا با ریشه اسپانیایی

المعز علی و اکرم عفیف، دو ستاره قطر، سابقه حضور در فوتبال اسپانیا را دارند اما شاید بازگشت آنها به فوتبال اروپا کمی دشوار باشد.

المعز علی و عفیف: بهترین زوج آسیا با ریشه اسپانیایی

به گزارش "ورزش سه"، درخشش المعز علی و اکرم عفیف نقش مهمی را در صعود تیم ملی قطر به دیدار فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ایفا کرده است. 

بسیاری این دو  نفر را بهترین زوج حال حاضر فوتبال آسیا می‌دانند. این در حالی است که عفیف در ترکیب تیم السد و المعز علی در ترکیب تیم الدحیل بازی می‌کند اما درک متقابلی که از یکدیگر دارند مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. 

این دو بازیکن پیش از این در قهرمانی تیم ملی قطر در جام ملت‌های آسیای 2019 هم بسیار سرنوشت‌ساز ظاهر شده بودند و المعز علی حتی توانست در آن رقابت‌ها عنوان بهترین گلزن را با 9 گل زده و همچنین عنوان بهترین بازیکن تورنمنت را از آن خود کند. 

1977903

آنها حالا در آستانه تکرار تاریخ هستند اما جای این دو نفر با هم عوض خواهد شد. در صورتی که قطر امروز بتواند برابر تیم ملی اردن به پیروزی برسد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد، این بار عفیف است که به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب خواهد شد. او حتی این شانس را دارد که با زدن دو گل در بازی فینال عنوان آقای گلی را به دست آورد. 

موضوع مهمی که شاید بسیاری از آن بی‌خبر باشند این است که این دو بازیکن ریشه اسپانیایی دارند. عفیف پیش از این سابقه بازی در تیم جوانان سویا را داشته است و در سن 18 سالگی در لیگ دسته دوم بلژیک به میدان رفته است. 

1988174

شش گلی که او در فصل 16-2015 در شانزده بازی زد توجه ویارئال را جلب کرد و باعث شد که این باشگاه او را به خدمت بگیرد اما تقریبا بلافاصله به صورت قرضی در اختیار اسپورتینگ خیخون قرار دهد. هرچند او در این تیم هم چندان موفق نشد و در نهایت بار دیگر به فوتبال قطر برگشت. 

المعز علی هم تجربه حضور در فوتبال اروپا و به طور خاص اسپانیا را داشته است. او در سال 2016 به دیپورتیوو لئونسا پیوست و خیلی زود توجه مربی این تیم را جلب کرد اما شرایط برای او هم مانند عفیف پیش رفت و تنها در 10 بازی برای این تیم در میدان حضور پیدا کرد. 

1977838

اما نکته جالبی که درباره بازگشت این دو ستاره پس از درخشش در آسیا به فوتبال اسپانیا یا به صورت کلی اروپا وجود دارد این است که قراردادهای بازیکنان در قطر بسیار گرانقیمت است و همین موضوع کار را برای توافق با باشگاه‌ها دشوار کرده است و شاید مانع از بازگشت آنها به اروپا شود.

دیدگاه‌ها