کد خبر : 2001219 | 21 بهمن 1402 ساعت 20:38 | 7.4K بازدید | 8 دیدگاه

چقدر خوب که کره فینالیست نشد!

تاتنهام 2-1 برایتون: کامبک جنون آمیز با پاس سون

تاتنهام در بازی هفته بیست و چهارم لیگ برتر انگلیس با نتیجه 2-1 مقابل برایتون در یک دیدار تماشایی به برتری رسید.

تاتنهام 2-1 برایتون: کامبک جنون آمیز با پاس سون

به گزارش "ورزش سه"، در هفته بیست و چهارم لیگ برتر انگلیس امشب تاتنهام از برایتون میزبانی کرد و میزبان با پاس تماشایی سون هیونگ مین موفق شد با نتیجه 2-1 برنده شود.

این بازی با حمله سریع برایتون آغاز شد تا شاگردان روبرتو دی‌زربی با این حرکت در زمین حریف خودی نشان دادند. دنی ولبک در دقیقه یک روی پاس میکی فن دفن موفق شد در نزدیکی محوطه جریمه به توپ برسد و ضربه خطرناک او توسط گولیلمو ویکاریو به خوبی مهار شد.

تاتنهام تحت تاثیر بازی منسجم و سرعتی برایتون بود و این تیم توانست در دقیقه 17 به اولین گل بازی برسد. به دلیل خطای فن دفن روی ولبک، خطای پنالتی به سود برایتون اعلام شد و پاسکال گروس موفق شد این ضربه را برخلاف شیرجه دروازه‌بان وارد دروازه کند.

1989348

ریچارلیسون در دقیقه 22 روی حملات پی در پی تاتنهام در موقعیت تک به تک با جیسون استیل قرار گرفت که دروازه‌بان برایتون ضربه مهاجم برزیلی را مهار کرد و دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

بازی در نیمه اول با حملات متوالی هر دو تیم دنبال می‌شد و دقیقه 29 ویکاریو موفق شد با یک سیو دیگر ولبک را در گلزنی ناکام بگذارد و دروازه تاتنهام را نجات دهد.

پرس سنگین تاتنهام روی دروازه برایتون موجب شد تا در دقیقه 38 پاس ریچارلیسون به دژان کولوسفکسی برسد و این بار ضربه او را هم استیل به خوبی مهار کرد.

نیمه اول اگرچه موقعیت‌های زیادی داشت اما به اندازه‌ای خطرناک نبود که نتیجه بازی را تغییر دهد و برایتون با برتری 1-0 به رختکن رفت.

1989347

تاتنهام برای تغییر نتیجه بازی در نیمه دوم وارد شده بود و پس از چند موقعیت نه چندان جدی، این پپه سار بود که نتیجه بازی را عوض کرد. روی پاس به جلوی کولوسفسکی، سار در محوطه جریمه به توپ رسید و سعی داشت آن را به ریچارلیسون پاس بدهد که دخالت مدافع توپ را به تیرک عمودی کوبید و توپ دوباره به بازیکن تاتنهام رسید. سار این بار به سمت دروازه ضربه زد و بدون دخالت دروازه‌بان به گل تبدیل شد.

پس از گل تساوی بازی با هیجان کمتری دنبال شد اما دو تیم به این نتیجه رضایت ندادند و همچنان حمله می‌کردند تا شانس خود برای تغییر نتیجه را امتحان کنند. دقیقه 76 برایتون موقعیت خطرناک روی پاس عرضی کائورو میتوما داشت که ضربه آنسو فاتی با فاصله بسیار کم از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت.

آنسو فاتی دو دقیقه بعد از این موقعیت خطرناک با تکنیک خود در نزدیکی محوطه جریمه دو بازیکن تاتنهام را از پیش رو برداشت اما ضربه خطرناک او به سمت دروازه با دخالت فن دفن دفع شد.

1989346

در دقیقه 84 طرفداران و بازیکنان تاتنهام اعتقاد داشتند که داور باید برخورد مشکوک توپ به دست لویس دانک را خطای پنالتی اعلام کند که بررسی سریع کمک داور ویدیویی این احتمال را رد کرده و داور دستور به ادامه بازی داد.

تلاش دو تیم برای گلزنی تا آخرین لحظات 6 دقیقه وقت اضافه ثمری نداشت تا اینکه پاس سون هیونگ مین سرنوشت بازی را عوض کرد. روی ضد حمله سریع تاتنهام، ریچارلیسون در نزدیک محوطه جریمه به سون پاس داد که ارسال محکم او را برنان جانسون قطع کرد تا گل برتری تیمش را به ثمر برساند.

1989345

طرفداران تاتنهام بدون شک از عدم صعود کره جنوبی به فینال جام ملت‌های آسیا بیش از هر طرفدار دیگری خوشحال خواهند بود چون در صورت غیبت سون هیونگ مین در بازی امشب، شاید نتیجه این بازی به نوع دیگری رقم می‌خورد.

تاتنهام با این کامبک تماشایی 47 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر از استون ویلا به رده چهارم جدول صعود کرد. برایتون 35 امتیازی هم در رده هشتم قرار دارد.

دیدگاه‌ها