کد خبر : 2001319 | 22 بهمن 1402 ساعت 02:15 | 15.5K بازدید | 9 دیدگاه

رده‌بندی جام ملت‌های آفریقا: آفریقای جنوبی پیروز شد

آفریقای جنوبی با پیروزی ۶-۵ در ضربات پنالتی برابر کنگو، رده سوم جام ملت‌های آفریقا را به دست آورد.

رده‌بندی جام ملت‌های آفریقا: آفریقای جنوبی پیروز شد

به گزارش "ورزش سه"، امشب دیدار رده‌بندی مسابقات جام ملت‌های آفریقا برگزار شد. آفریقای جنوبی و کنگو از ساعت ۲۳:۳۰ مقابل همدیگر قرار گرفتند.

ویدئو: 324385

کنگو که به سختی به نیمه‌نهایی رسیده بود و دست به کار بزرگی زده بود، در نیمه‌نهایی به ساحل عاج رسید. آنها در مقابل نارنجی‌پوشان با تک‌گل سباستین هالر شکست خوردند و از رسیدن به فینال بازماندند.

در سمت دیگر آفریقای جنوبی در مرحله یک‌چهارم در ضربات پنالتی برابر کیپ ورد به پیروزی رسید اما در نیمه‌نهایی پس از تساوی ۱-۱ در پنالتی‌ها مغلوب نیجریه شد تا حریف کنگو در دیدار رده‌بندی شود.

1989596

برخلاف حساسیت بازی امشب، دو تیم قادر به خلق حمله و تهدید دروازه‌های یکدیگر نبودند. کنگو کمی بهتر از آفریقای جنوبی بود اما درنهایت آنها هم در باز کردن دروازه حریف‌شان ناکام بودند تا نیمه اول بدون گل به پایان برسد.

داستان نیمه دوم هم تفاوتی نداشت. با اینکه آفریقای جنوبی مالکیت را برعهده داشت اما کنگو موقعیت‌های جدی‌تری خلق کرد. با این حال توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا بازی به وقت اضافه برود. در ۳۰ دقیقه هم اتفاق جدیدی رخ نداد و تکلیف مشخص شدن تیم سوم به ضربات پنالتی کشیده شد.

1989597

در پنالتی‌ها موکوئنا از آفریقای جنوبی و امبمبا و الیا از کنگو پنالتی‌هایشان را از دست دادند و دیگر بازیکنان موفق به گل کردن آنها شدند و درنهایت آفریقای جنوبی موفق به پیروزی ۶-۵ و تصاحب جایگاه سوم جام ملت‌های آفریقا شد.

دیدگاه‌ها