کد خبر : 2001469 | 22 بهمن 1402 ساعت 21:32 | 10.8K بازدید | 8 دیدگاه

رکورد منحصربه‌فرد عموته در جام ملت‌ها

سرمربی مراکشی تیم ملی اردن رکورد منحصربه‌فردی را به نام خود ثبت کرد.

رکورد منحصربه‌فرد عموته در جام ملت‌ها

به گزارش "ورزش سه"، حسین عموته سومین مربی عرب‌ زبانی است که به فینال جام ملت‌های آسیا رسید و اما در ناکامی بزرگ نتوانست نام خود را به عنوان دومین مربی عرب‌زبانی که جام را بالای سر می‌برد کار خود را کامل کند.

حدود 40 سال قبل تیم ملی عربستان در سال 1984 به همراه خلیل الزیانی به عنوان قهرمانی رسید و پس از آن هیچ مربی دیگری نتوانست به عنوان قهرمانی برسد، پس از آن ناصر الجوهر سرمربی سابق عربستان یک مرتبه به فینال رسید و هیچ مربی عرب زبان دیگری به این مسابقات نرسید.

در بازی شب گذشته حسین عموتا این طلسم را شکست و به همراه اردن در فینال مسابقات حضور پیدا کرد و شانس این را داشت تا در کنار خلیل الزیانی نام خود را در تاریخ مربیگری جهان عرب ماندگار کند، اما موفق به انجام این کار نشد، او حتی با این ناکامی بزرگ هم تاریخ‌سازی کرده و به عنوان سومین مربی عرب‌زبان و اولین سرمربی غیر عربستانی به فینال رقابت‌ها رسید و رکورد جدیدی را در این مسابقات ثبت کرد.

تیم اردن در طول مسابقات با عملکرد خوبی که داشت تحسین رسانه‌ها و حمایت ویژه فوتبال‌دوستان کشورشان را همراه خود دیدند و دستاوردی که حسین عموته در این جام ارائه کرد فراتر از حد انتظار بود.

دیدگاه‌ها