کد خبر : 2001548 | 23 بهمن 1402 ساعت 01:53 | 63.2K بازدید | 39 دیدگاه

تکمیل کامبک و معجزه: ساحل عاج قهرمان آفریقا شد

ساحل عاج با کامبک و پیروزی ۲-۱ مقابل نیجریه به مقام قهرمانی جام ملت‌های آفریقا رسید.

تکمیل کامبک و معجزه: ساحل عاج قهرمان آفریقا شد

به گزارش "ورزش سه"، ساحل عاج به شکل غیرقابل باوری توانست قهرمان جام ملت‌های آفریقا شود. آنها در مرحله گروهی را با یک برد ۲-۰ مقابل گینه بیسائو آغاز کردند، اما در ادامه ۲ باخت ۱-۰ برابر نیجریه و ۴-۰ مقابل گینه استوایی را تجربه کردند تا در آستانه حذف قرار بگیرند.

ویدئو: 324425

آنها حتی مربی‌شان را هم اخراج کردند، اما به شکل معجزه‌آسایی به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم به مرحله حذفی صعود کردند. در سمت دیگر نیجریه از سه بازی گروهی ۷ امتیاز گرفت و راهی مرحله یک‌هشتم شد.

هر دو تیم تمام حریفان‌شان را مرحله حذفی شکست دادند تا پس از دور گروهی، دوباره این بار در فینال برابر یکدیگر صف‌آرایی کنند. بازی در نیمه اول به شکل خسته‌کننده‌ای آغاز شد و دو تیم توانایی خلق موقعیت را نداشتند. بازی به همین شکل ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۳۸ تروست اکونگ روی ارسال کرنر با ضربه سر دروازه ساحل عاج را باز کرد. این اولین ضربه در چارچوب نیجریه در این بازی بود.

1989968

در ادامه تلاش‌های ساحل عاج بی‌ثمر بود و تنها موقعیت آنها در دقیقه ۵+۴۵ بود که ضربه از راه دور سکو فوفانا از بالای دروازه به بیرون رفت.

در نیمه دوم ساحل عاج تیم برتر میدان بود. پس از تلاش‌های زیادی، در دقیقه ۵۸ ضربه خطرناک یان سری از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه به اوت رفت.

لحظاتی بعد هم دروازه‌بان نیجریه ضربه سر فرانک کسیه را سیو کرد تا بازی ۱-۰ بماند.

در دقیقه ۶۲ روی ارسال کرنر، فرانک کسیه با یک ضربه سر توانست قفل دروازه نیجریه را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه ساحل عاج فشار حملاتش را حفظ کرد و تیم برتر زمین بود. در دقیقه ۷۴ ضربه برگردان خطرناک هالر با اختلاف نه‌چندان زیادی از کنار دروازه راهی اوت شد.

1989969

دقایقی بعد معجزه نارنجی‌پوشان کامل شد. روی ارسال آدینگرا از سمت چپ، هالر با با اثرگذاری فوق‌العاده بر روی توپ در مقابل دروازه، توانست گل دوم تیمش را بزند و کامبک را کامل کند.

در لحظات باقی‌مانده از بازی نیجریه هر کاری کرد نتوانست دروازه ساحل عاج را تهدید کند و بازی با نتیجه ۲-۱ به پایان رسید. ساحل عاج در جامی که شانس کمی داشت به شکل معجزه‌آسایی به مقام قهرمانی رسید.

دیدگاه‌ها