کد خبر : 2001550 | 23 بهمن 1402 ساعت 07:57 | 23.6K بازدید | 4 دیدگاه

از سرطان تا بام آفریقا: داستان شگفت‌انگیز هالر

سباستین هالر پس از ناکامی در بازی آخر فصل گذشته دورتموند برابر مایتنس، موفق شد با جبران اتفاقات گذشته، ساحل عاج را به مقام قهرمانی جام ملت‌های آفریقا برساند.

از سرطان تا بام آفریقا: داستان شگفت‌انگیز هالر

به گزارش "ورزش سه"، سباستین هالر یکی از هیجان‌انگیزترین ماجراها را در بین بازیکنان دنیای فوتبال دارد. پس از خداحافظی دیدیه دروگبا از فوتبال، سباستین هالر به‌عنوان یکی از بهترین مهاجمان این کشور ظهور کرد.

او که پس از عملکرد خوب در آینتراخت فرانکفورت در سال ۲۰۱۹ راهی وستهم شد. هالر در آنجا به خوبی دورانش در بوندسلیگا نبود و در ژانویه ۲۰۲۱ به آژاکس پیوست. مهاجم ساحل عاجی در آژاکس تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان هلند شد و در ۶۶ بازی ۴۷ گل به ثمر رساند تا توجه مدیران و کادر فنی دورتموند را جلب کند.

در سال ۲۰۲۲ او به دورتموند رفت اما با یکی از بزرگترین حریفان زندگی‌اش روبرو شد: سرطان! او توانست سخت‌ترین چالش زندگی‌اش را هم با موفقیت پشت سر بگذارد و در فوریه ۲۰۲۳ موفق به شکست سرطان و بازگشت به فوتبال شد. 

1989975

«لعنت به سرطان»، این جمله‌ای است که هالر بر روی استوک‌هایش نوشت. او در همه بازی‌هایش پس از شکست سرطان استوکی با این نوشته را به پا داشت تا به خود یادآوری کند که کسی که سرطان را شکست داده می‌تواند از عهده سخت‌ترین چالش برآید.

با این حال بازی آخر فصل گذشته دورتموند مقابل ماینتس یک ناامیدی بزرگ برای او بود. او دو موقعیت بزرگ و یک پنالتی را در آن بازی از دست داد که درنهایت منجر به توقف زردپوشان و از دست رفتن قهرمانی بوندسلیگا شد. او بعدها در مصاحبه‌ای در مورد این بازی گفته بود: «من سرطان را تجربه کردم ولی آن بازی واقعا به من ضربه بزرگ‌تری زد. از دست دادن عنوان قهرمانی در آخرین روز بوندسلیگای فصل قبل با بروسیا دورتموند برای من درد بیشتری از زمان تشخیص سرطان به وجود آورد. اگر کسی بیمار باشد، نمی‌تواند کاری انجام دهد. باید آن را قبول و پشت سر بگذاریم. اما عنوان قهرمانی در دست ما بود و می‌توانستیم آن را به دست بیاوریم.»

هالر همیشه به دنبال فرصتی بود که نشان دهد شایستگی لازم برای خلق یک داستان باورنکردنی و تبدیل شدن به اسطوره را دارد. جام ملت‌های آفریقا، متعلق به ساحل عاج و سباستین هالر بود. بهترین نویسندگان جهان هم نمی‌توانستند داستانی به دراماتیکی و هیجان‌انگیزی ماجرای آنها بنویسند.

1989974

پس از صعود معجزه‌آسا به مرحله حذفی، هالر در مرحله نیمه‌نهایی با یک قیچی زیبا برابر کنگو تک‌گل بازی را به ثمر رساند و تیمش را به فینال برد. در فینال مقابل نیجریه در حالی‌که بازی گره خورده بود و با نتیجه ۱-۱ دنبال می‌شد، او به شکل‌ فوق‌العاده‌ای سانتر آدینگرا را تبدیل به گل و بازی را ۲-۱ کرد تا مرد اول ساحل عاج در این جام نام بگیرد.

نارنجی‌پوشان با پیروزی ۲-۱ قهرمان جام ملت‌های آفریقا شدند تا هالر یک سال پس از رهایی از دام سرطان، بر بام آفریقا قرار بگیرد.

1989976

دیدگاه‌ها