کد خبر : 2001581 | 23 بهمن 1402 ساعت 11:30 | 15.8K بازدید | 3 دیدگاه

سرنوشت عجیب مربی: پادشاه غیرمنتظره آفریقا!

امرس فایه، سرمربی تیم ملی ساحل عاج، با قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا نامش را در تاریخ فوتبال این قاره جاودانه کرد.

سرنوشت عجیب مربی: پادشاه غیرمنتظره آفریقا!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ساحل عاج شب گذشته در دیدار فینال جام ملت‌های آفریقا به مصاف تیم ملی نیجریه رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه 1-2 شکست دهد و جام قهرمانی را از آن خود کند. 

قهرمانی این تیم در حالی که این مسابقات در خاک کشور خودش برگزار می‌شد، از نگاه بسیاری شبیه به یک معجزه باورنکردنی بود، خصوصا که آنها در مرحله گروهی در آستانه حذف و خداحافظی از مسابقات با قبول دو شکست از سه بازی بودند. 

با این حال، شرایط دست به دست هم داد تا آنها در نهایت راهی مرحله حذفی شوند و رسانه‌های محلی این اتفاق را «بازگشت از مرگ» توصیف کرده بودند تا نشان دهند که این شرایط تا چه حد برای همه باورنکردنی بوده است. 

1989969

این وضعیت باعث شد که آنها خیلی زود دست به تصمیمی عجیب بزنند و لویی گاسه که هدایت این تیم را برعهده داشت برکنار کنند تا شاید این اتفاقی شوکی به تیم در مرحله حذفی وارد کند و همین اتفاق هم افتاد. در نهایت این امرس فایه بود که به عنوان مربی موقت هدایت ساحل عاج را برعهده گرفت. 

فایه توانست روحیه تیمی را بار دیگر به ساحل عاج برگرداند وی این تیم را در مرحله یک هشتم برابر سنگال به برتری برساند. آنها در مرحله یک چهارم نهایی هم برابر مالی پیروز شدند و در نیمه نهایی از سد کنگو عبور کردند تا به فینال برسند و جام را از آن خودشان کنند. 

فایه با این قهرمانی توانست به دومین مربی اهل ساحل عاج تبدیل شود که این قهرمانی را به دست آورده است. پیش از او یو مارتیال در سال 1992 با تیم ملی سنگال به این افتخار دست پیدا کرده بود. او همچنین به چهاردهمین مربی بومی تبدیل شد که با تیم ملی کشورش قهرمانی در این مسابقات را تجربه کرده است. 

دیدگاه‌ها