کد خبر : 2001585 | 23 بهمن 1402 ساعت 12:01 | 23.3K بازدید | 24 دیدگاه

اعلام اسامی داوران شب اول یک هشتم نهایی یو سی ال

لایپزیش-رئال به داور تاریخ‌ساز رسید

عرفان پلیتو سه‌شنبه شب دیدار لایپزیش-رئال را سوت خواهد زد که یک داوری تاریخی برای کشور بوسنی محسوب می‌شود.

لایپزیش-رئال به داور تاریخ‌ساز رسید

به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه فوتبال اروپا اسامی داوران شب اول دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که قرار است سه‌شنبه شب برگزار شود را اعلام کرد. بر این اساس قضاوت دیدار تیم‌های لایپزیش و رئال مادرید به عرفان پلیتو از بوسنی‌وهرزگوین سپرده شد و پل فن‌بوئکل از هلند نیز در این دیدار به عنوان داور VAR (کمک‌داور ویدئویی) ایفای نقش خواهد کرد.

1990024
سانچس، داور بازی سیتی-کپنهاگن

در بازی همزمان هم خوسه ماریا سانچس از اسپانیا دیدار تیم‌های کپنهاگن و منچسترسیتی را سوت خواهد زد. همچنین خوان مارتینس مونوئرا از اسپانیا به عنوان داور VAR این بازی انتخاب شده است. هر دو بازی از ساعت 23:30 سه‌شنبه به وقت تهران آغاز خواهند شد.

نکته جالب در مورد داور بازی رئال این است که تبدیل به اولین داور تاریخ بوسنی خواهد شد که در یک بازی حذفی لیگ قهرمانان قضاوت می‌کند و از این حیث بازی بسیار مهمی برای وی و کشورش است. 

عرفان از سال 2013 در لیگ کشورش شروع به داوری کرد و در سال 2015 وارد فهرست بین‌المللی شد ولی تا سال 2020 داوری بازی‌های لیگ قهرمانان جوانان اروپا به وی سپرده می‌شد تا اینکه توانست بازی بشیکتاش-آژاکس را در سال 2020 سوت بزند. او بازی بلژیک-قزاقستان را نیز در سال 2019 قضاوت کرده بود که اولین داوری او در بازی‌های ملی بود.

1990026

در فصل جاری این داور بوسنیایی سه بازی را سوت زده از جمله بازی شاختار-بارسا در هامبورگ که به برتری 1-0 تیم اوکراینی ختم شد. بازی فاینورد سلتیک و یونیون برلین-ناپولی نیز دیگر بازی‌هایی هستند که فصل جاری در لیگ قهرمانان قضاوت کرده است. 

پلیتو متوسط 24 خطا در هر بازی اعلام کرده و دو پنالتی نیز گرفته است. پلیتو در این سه بازی دو کارت قرمز نشان داده است. از رئال کاماونیگا با گرفتن یک کارت زرد دیگر، بازی برگشت با لایپزیش را از دست خواهد داد.

دیدگاه‌ها