کد خبر : 2001597 | 23 بهمن 1402 ساعت 12:38 | 2.5K بازدید | 1 دیدگاه

زنگ خطر برای پاراوزنه‌برداری ایران!

ملی‌پوش سابق پاراوزنه‌برداری معتقد است که اگر لیگ این رشته راه‌اندازی نشود، پاراوزنه‌برداری از بین خواهد رفت.

زنگ خطر برای پاراوزنه‌برداری ایران!

به گزارش "ورزش سه" علی صادق‌زاده ملی‌پوش سابق پاراوزنه‌برداری و دارنده 3 مدال برنز در پارالمپیک 2008، 2012 و 2016، در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی کشور که هفته گذشته در تهران برگزار شد، اظهار داشت: رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار شد و ناظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز از نزدیک تماشاگر آن بود که به نظرم راضی بود. البته رکوردهای ضعیف‌تری نسبت به سال قبل به ثبت رسید، چون مسابقات زیادی در پاراوزنه‌برداری برگزار نمی‌شود. در گذشته مسابقات استانی و باشگاهی برگزار می‌شد، اما حالا فقط یک مسابقه قهرمانی کشور برگزار می‌شود. متاسفانه لیگ هم نداریم و اگر لیگ برگزار شود، شرایط خیلی بهتر می‌شود.

وی درباره اضافه نشدن چهره‌های جوان به اردوی تیم ملی و تمرین در کنار ملی‌پوشان سرشناس گفت: واقعیت این است که ما در تیم ملی هیچ‌کسی را پشت نفراتی همچون حامد صلحی‌پور و روح‌الله رستمی نداریم. در واقع باید استعداد‌یابی کنیم و نفرات جدید بتوانند پیشرفت کنند. من معتقدم که فدراسیون باید برنامه‌ای تدوین کند و نفرات جوان انتخاب و به تمرینات دعوت کند تا آینده پاراوزنه‌برداری بهتر شود. من این سوال را دارم که آیا شده نفرات جوان که در رویدادهای قبلی مثل بازی‌های پاراآسیایی جوانان عملکرد خوبی داشتند، برای حضور در اردوهای ملی دعوت شود؟

مدال‌آور سابق ایران در 3 دوره از بازی‌های پارالمپیک، درباره آخرین وضعیت تیم ملی عنوان کرد: بچه‌های ملی‌پوش خیلی خوب و با تجربه هستند. ان‌شاالله که آنها موفق باشند، من دوست دارم همه‌شان مدال بگیرند.

صادق‌زاده درخصوص برگزاری انتخابات فدراسیون جانبازان و توان‌یابان و درخواستش از رئیس جدید فدراسیون گفت: دوست دارم لیگ پاراوزنه‌برداری به‌زودی برگزار شود. اگر این اتفاق نیفتد، پاراوزنه‌برداری ایران از بین خواهد رفت.

دیدگاه‌ها