کد خبر : 2001760 | 24 بهمن 1402 ساعت 08:00 | 19.2K بازدید | 27 دیدگاه

پنج دیداری که خط دفاع آبروی ژاوی را برد!

بارسلونا در این فصل و به خصوص در 5 بازی از نظر دفاعی فاجعه‌بار ظاهر شده است.

پنج دیداری که خط دفاع آبروی ژاوی را برد!

به گزارش "ورزش سه"، خط دفاع بارسا در این فصل بدترین عملکرد ممکن را داشته است. درست برعکس سال گذشته که کار آن در این زمینه دیدنی بود. آنها فصل قبل در 38 بازی انجام شده در لالیگا تنها 20 گل دریافت کردند. عملکردی که ربطی به آنچه امروز دیده می‌شود ندارد. آنها تا همین جای فصل در 24 بازی انجام شده 33 گل دریافت کرده‌اند.

فرقی نمی‌کند که دروازه‌بان مارک آندره تراشتگن باشد یا ایناکی پنیا، مشکل بارسا ساختاری و با شکاف‌های دفاعی است که از خطوط جلو شروع می‌شود، فشاری که فصل قبل وجود نداشت. علاوه بر این، در بسیاری از بازی‌ها دقایق ابتدایی بازی بارسا دروازه‌اش را باز شده می‌بیند. 
پنج بازی در این فصل به خصوص به همه نشان داد که با اینگونه دفاع بارسا نمی‌تواند قهرمان لیگ شود. و جالب‌ترین چیز در مورد این است که چهار مورد از آن در مونتجوئیک، ورزشگاه خانگی، رخ داده است.

گرانادا - بارسلونا (2-2): گل خورده بعد از یک دقیقه
یکی از مشکلاتی که این تیم در طول این فصل داشته، گل‌هایی بوده که در ثانیه‌های اول بازی دریافت کرده است. این اتفاق سه بار برای آبی و اناری‌ها افتاده است. یکی از آنها که باعث از دست رفتن دو امتیاز شد، در گرانادا رقم خورد. در آنجا برایان ساراگوسا از اشتباه گاوی استفاده کرد و در کمتر از یک دقیقه گل اول بازی را به ثمر رساند. همین بازیکن نتیجه را 2-0 کرد، هرچند بارسا واکنش نشان داد و بازی در نهایت 2-2 مساوی شد.

1990283

بارسلونا - رئال مادرید (1-2): شوی بلینگام
این اولین دیدار بزرگ فصل بود. تا آن روز همه چیز در بارسا با هفت برد و سه تساوی در ده بازی بسیار خوب پیش می رفت. بازی حتی با گل برتری گوندوگان بسیار خوب شروع شد. اما هر دو گل جود بلینگام روی ضعف دفاعی بارسا به ثمر رسید و از همین شکست، بارسا وارد بحران شد.

بارسلونا - خیرونا (2-4): ضربه بسیار سخت
هیچکس انتظار چنین نتیجه‌ای را برای بارسا حتی مقابل خیرونا، شگفتی ساز این فصل نداشت. ژاوی مدعی بود که آن روز خیلی خوب بازی کردند و مستحق آن نتیجه نبودند. با این حال، دریافت 4 گل از تیم میشل و در ورزشگاه خانگی هیچ توجیهی ندارد. این یک هشدار جدی بود که تیم برای دفاع از عنوان قهرمانی با مشکلات زیادی روبرو است.

1990285

بارسلونا - ویارئال (3-5): انفجار
این یک دیدار کلیدی بود. بارسلونا سخت‌ترین کار را انجام داد، یعنی بازگشت از شکست 2-0 و رسیدن به برتری 3-2 و دوباره اشتباه و گل خوردن و شکست با نتیجه 5-3. آنها نتوانستند نتیجه را حفظ کنند تا عدم بلوغ خود به عنوان یک تیم را نشان دهند. این یک نتیجه زشت بود که باعث خشم شدید هواداران شد که تیم را هو کردند. واکنش ژاوی هم این بود که اعلام کرد در 30 ژوئن نیمکت بارسا را ترک خواهد کرد.

بارسلونا-گرانادا (3-3): بازگشت به سکون
یک سیلی غیر منتظره و سخت دیگر؛ چرا که به نظر می‌رسید تیم در دو بازی قبلی به خصوص از نظر دفاعی پیشرفت کرده است. با این حال، بارسا با دفاعی نامناسب دوباره افت کرد. این همان بازی‌ای بود که دیگر بارسا به طور غیررسمی به رویای قهرمانی لالیگا پایان داد.

دیدگاه‌ها