کد خبر : 2001818 | 24 بهمن 1402 ساعت 11:42 | 2.7K بازدید | 1 دیدگاه

اختصاصى با رئيس كميته بانوان فدراسيون فوتبال

مريم منظمى: با نگاه بازى تداركاتى به كافا رفتيم

مريم منظمى نائب رئيس فدراسيون فوتبال در گپ و گفت اختصاصى با ورزش سه، نگاه به حضور در رقابت‌هاى فوتسال زنان كافا را تداركاتى توصيف كرد.

مريم منظمى: با نگاه بازى تداركاتى به كافا رفتيم

به گزارش ورزش سه؛ بى تعارف نتايج كافا با توجه به پايين بودن سطح فنى تيم‌هاى فوتسال اين منطقه از قاره كهن نبايد ملاك عملكرد تيم ملى فوتسال بزرگسالان زنان ايران كه دو عنوان قهرمانى متوالى جام ملتهاى آسيا در سال‌هاى ٢٠١٥ و ٢٠١٨ را در كارنامه دارد، قرار گيرد.

فوتسال ايران در حال حاضر چه در بخش زنان و چه مردان قدرت اول قاره آسيا محسوب مى‌شود و در سطح زنان كافا نيز تنها ازبكستان تا حدودى حريف جدى براى فوتساليست‌هاى زن ايرانى به شمار مى‌رود.

تيم ملى فوتسال بزرگسالان ایران براى كسب عنوان قهرمانى آسيا و حضور در جام جهانى به ويژه در ورزش زنان جايگاه بهترين‌هاى ايران است و سن و سال در ورزش امروز دنيا، چندان مورد بحث و تبادل نظر فنى نيست.

نگاه علاقمندان و طرفداران به ورزش زنان به ويژه تيم عنوان دار فوتسال زنان ايران باعث شد در ورزش سه با مريم منظمى، نایب رئيس فدراسيون فوتبال و رئيس كميته بانوان اين فدراسيون، گفتگويى انجام دهيم:

* با قهرمانى در رقابت‌هاى كافا حركت فوتسال زنان به سمت سه رقابت مهم بازي‌هاى داخل سالن آسيا، جام ملتها و اولين دوره رسمى جام جهانى در دو سال پيش رو به خوبى آغاز شد. بعد از حضورم در فدراسيون فوتبال از رقابت‌هاى نوروزگاه كه بگذريم اين پيكارها اولين محك جدى و تورنمنت رسمى فوتسال بزرگسالان به حساب مى‌آمد، براى همين از شهريور ماه كادر كامل فنى، مديريتى و پزشكى تيم مشخص شد تا با نفراتى كامل و برگزارى اردوهاى مورد نياز حركتى در خور آغاز شود.

* انتظارات در ورزش زنان ايران نسبت به فوتسال با دو قهرمانى متوالى در جام ملتهاى آسيا خيلى بالاست، اين موضوع كار را سخت‌تر نخواهد كرد؟
فوتسال بزرگسالان ما با دو قهرمانى آسيا كارش سخت است چون بايد اين قهرمانى‌ها را حفظ كرد همين موضوع وظيفه‌ى ما و تصميم گيرى‌ها را حساس‌تر مى‌كند. هميشه حفظ قهرمانى سخت‌تر از رسيدن به قهرمانى است همه بايد كمك كنند به درخشش دوباره، در اردوها تعداد بازيكنان بيشترى را دعوت كرديم و محك زديم، كادر فنى و سرمربى تيم رقابت‌هاى سوپر ليگ و ليگ برتر را به خوبى رصد مى‌كرد و همه را تحت نظر دارد.

*  جالب است با اين قهرمانى مقتدرانه برخى انتقادها به نتايج پر گل در چهار بازى كافا به وجود آمده كه چندان هم بيراه و غيرمنطقى يا از روى حب و بغض نيست‌ گفته مى‌شود مى‌شد با نفرات جوانتر به اين تورنمنت رفت كه جوان‌ترها تجربه كسب كنند يا محك بخورند.
در تيمى كه براى كافا انتخاب شد، اتفاقا نگاه و فلسفه فروزان سليمانى به عنوان سرمربى به گونه‌اى بود كه بايد به چشم بازي‌هاى تداركاتى، رقابت‌هاى قهرمانى آسياى مركزى را مد نظر قرار دهيم. سرمربى تيم ملى معتقد بودند اين بازيها مى‌توانند ديدارهاى تداركاتى خيلى خوبى مد نظر قرار گيرد.

* به عنوان مدير اجرايى اصلى فوتبال و فوتسال دختران و زنان كشورمان فكر نمى‌كنيد براى درخشش در اولين جام جهانى و كسب قهرمانى دوباره آسيا، زمان محدود شدن به بازى با تيمهاى نه چندان مطرح و دل خوشى از پيروزى در اين بازيها گذشته است؟
از اينجا به بعد نبايد تنها بازيهاى تداركاتى راحتى را در دستور كار قرار دهيم كه از قبل مى دانيم روى كاغذ برنده ايم، بايد با كشورهاى مطرح رايزنى كنيم كه ما را به چالش بكشند. از شكست مقابل تيم هاى مطرح و برتر دنيا نبايد هراس داشته باشيم، فوتسال زنان به ويژه در سطح بزرگسالان نياز مبرمى به بازيهاى پر چالش دارد تا در جام جهانى لياقت و توانمندى بالاى دختران اين سرزمين را به خوبى بتواند به رخ بكشد.

* اما تيم ملى ما كاملا از كادر مديريتى و فنى زن در اين رقابتها بهره برد آيا نياز به تقويت وجود دارد؟
تيم ملى فوتسال بزرگسالان زنان ما براى جام ملتهاى آسيا، بازيهاى داخل سالن آسيا و جام جهانى نياز به حضور مشاور فنى مرد دارد.
با توجه به جايگاه بالاى فوتسال مردان ايران در جهان و اينكه قدرت اول آسيا بوده و هستيم انتقال اين تجارب ارزشمند به تيم فوتسال زمان به ويژه در مبحث فنى بسيار كارگشاست. همه دوست دارند مسير منتهى به قهرمانى در رقابت‌هاى مهم قاره‌اى و درخشش در جام جهانى برسد، دختران من و اين سرزمين لياقت هر نوع حمايتى را دارند.

* آيا درهاى تيم ملى باز است و بازيكنان ديگرى هم به تيم ملى اضافه مى‌شوند؟
تصميم گيرى در اين خصوص در حيطه و حوزه اختيارات كادر فنى است كه آن را مشخص كرده‌ام. سرمربى تيم ملى اختيارات تام دارد كه چه تصميمى در اين خصوص بگيرد، من به عنوان مدير و سياست گذار نبايد در اين حيطه اظهار نظر كنم، شك نكنيد همه دست به دست هم مى‌دهند و داده‌اند كه فوتسال زنان بازى به بازى به خواسته‌هايش كه درخشش چشمگير است برسد.

* و حرف آخر؟
از تمام بچه‌هاى تيم ملى، كادر فنى، باشگاه‌ها، هيئت‌هاى استانى، داوران، رسانه‌ها و به ويژه مربيان زحمت كش در هر گوشه‌اى از ايران تشكر مى‌كنم كه چراغ فوتسال زنان سرزمينمان را با تلاش و جديت روشن و گرم نگاه داشته‌اند. اين نتايج و موفقيت‌ها نتيجه زحمات همه است نه يك نفر يا يك عده خاص.

پوريا تابان

دیدگاه‌ها