کد خبر : 2002001 | 25 بهمن 1402 ساعت 08:11 | 19K بازدید | 22 دیدگاه

برگی از تاریخ

بهترین خاطره عمر ورزشی علی منصوریان

دربی هشتاد و چهارم را می‌توان یکی از عجیب‌ترین مصاف‌های میان استقلال و پرسپولیس دانست.

بهترین خاطره عمر ورزشی علی منصوریان

به گزارش "ورزش سهگ، وقتی سروش رفیعی گل اول بازی را از خط دروازه مهدی رحمتی گذراند، پرسپولیس چنان بر بازی مسلط بود که هواداران این تیم انتظار یک برد بزرگ و پرگل‌ را داشتند. آن‌ها با شمردن تعداد پاس‌های بازیکنان‌شان به یکدیگر برای استقلالي‌ها کری می‌خواندند و توی دل آبی‌ها را خالی می‌کردند. اما ناگهان و پس از آنکه طارمی یک فرصت عالی را در رویارویی تک به تک با رحمتی به بیرون زد، یک ضدحمله برق آسا از استقلال همه چیز را تغییر داد.

ویدئو: 188523

بولت پرسپولیسشرح بازی:
در حالی که بازی رفت دو تیم علی‌رغم موقعیت‌های خوب گلزنی با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود، این‌بار خیلی زود توپ از خط دروازه عبور کرد. زننده گل هم کسی نبود جز سروش رفیعی که ارسال زمینی خوب مسلمان را با ضربه‌ای دقیق به تور دروازه مهدی رحمتی چسباند تا پرسپولیس در هفتمین دقیقه از استقلال پیش بیفتد. گلی که باعث شد خاطره تلخ آبی‌ها از آخرین باری که گل زود هنگام از رقیب دریافت کرده بودند یعنی دربی ۴ بر ۲ زنده شود.

1990626

اما فرشید اسماعیلی خیلی زود و با کنترل توپ و ضربه روی پا و تماشایی دروازه بیرانوند را باز کرد تا این بازی در دقیقه ۱۸ به تساوی کشیده شود. در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس هنوز گیج می‌خوردند، این علی قربانی بود که روی سانتر فرشید اسماعیلی با یک ضربه سر مهارنشدنی برای بار دوم دروازه قرمزها را باز کرد.

حالا سمت قرمز استادیوم ساکت بود و شاگردان برانکو نیز تحت تاثیر برتری روانی حریف در میانه زمین سرگردان به نظر می‌رسیدند. اما پیش از پایان نیمه، این‌بار کاوه رضایی بود که با استفاده از پاس امید نورافکن در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و با ضربه آرین روبن وار دروازه پرسپولیس را برای سومین‌بار باز کرد. یک نتیجه باورنکردنی در نیمه اول که با شادی به یاد ماندنی علیرضا منصوریان توام بود.

1180073

در نیمه دوم شاگردان جوان منصوریان به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن به دفاع تیمی پرداختند و اجازه خلق موقعیت آن چنانی به پرسپولیس را نمی‌داند. در حالی که می‌رفت بازی با همین نتیجه به پایان برسد، یک اتفاق جنجالی برای دقایقی باعث توقف مسابقه شد. اتفاق عجیبی که درگیری میان دو دوست قدیمی در فوتبال ایران یعنی مهدی رحمتی و سیدجلال حسینی آن هم بر سر بیرون نزدن توپ هنگام مصدومیت رحمتی بود.

در کش و قوس این درگیری پرسپولیسی‌ها روی پرتاب اوت بلند امیری توسط خود سیدجلال به گل رسیدند تا اختلاف به حداقل برسد. کار برای آبی‌ها آن جایی ترسناک شد که مهدی رحمتی به دلیل جلوگیری از شروع سریع پرسپولیسی‌ها بعد از گل از زمین اخراج شد و حالا آن‌ها باید دو دقیقه پایانی را بدون گلر و با یک یار کمتر دنبال می‌کردند. بعد از اخراج رحمتی، مجید حسینی جوان با تن کردن پیراهن رحمتی راهی دروازه شد تا تجربه کلین‌شیت یک دقیقه‌ای در دربی را در کارنامه‌اش ثبت کند.

1990634

این دربی از آن مسابقاتی بود که ثابت می‌کند همیشه باید حریف‌تان را جدی بگیرید. حتی اگر شب قبل از مسابقه به عنوان یک پرسپولیسی تصور می‌کردید بردی راحت در انتظار شماست اما تبدیل به خاطره‌ای شد که آبی‌ها هنوز هم از به یاد آوردنش قند در دلشان آب می‌شود.

1990630

دیدگاه‌ها