کد خبر : 2002104 | 25 بهمن 1402 ساعت 14:36 | 64.8K بازدید | 108 دیدگاه

رئال قسر در رفت؟

کارشناسی داوری: جنجالی‌ترین گل این هفته اروپا

مردود شدن گل لایپزیش به رئال مادرید بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشت و یک بار دیگر رئال مادرید به سود بردن از داوری‌ها متهم شد.

کارشناسی داوری: جنجالی‌ترین گل این هفته اروپا

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید در فصل جاری نشان داده که برای پیروزی برابر حریفان نیازی به حمایت از سوی داوران ندارد. آنچلوتی تیمی ساخته که مدعی شماره یک فتح لالیگاست و در اسپانیا از سد تمام رقبای اصلی خود گذشته است. زدن 4 گل به بارسا و خیرونا نشان دهنده کیفیت تیمی است که بسیاری به آن غبطه می‌خورند اما این یک واقعیت است که رئال در فصل جاری یک بازی از داوری سود برد و سه امتیاز را مدیون تصمیمات بحث‌برانگیز داور و VAR بوده است. به بازی با آلمریا اشاره داریم که رئال مادرید بازی‌ای که با دو گل عقب افتاده بود را در نهایت 3-2 برد و داوری مسابقه نیز بسیار جنجالی شد.

1990785

رئال مادرید شب گذشته از زمین لایپزیش در بازی رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان زنده بیرون رفت. رئال 0-1 برنده شد در حالی که کارلو آنچلوتی هم معترف بود که تیمش خوش‌شانس بود. رئال مصدوم‌زده بدون جود بلینگام با گل تماشایی براهیم دیاز توانست برنده به اسپانیا برگردد، در حالی که میزبان در دقیقه دوم به گل رسید و با نظر کمک داور گل رد شد و VAR نیز نظر کمک را تایید کرد.

1990786

اما دلیل رد گل چه بود؟

در همان ابتدای بازی و در دقیقه دوم لایپزیش به گل رسید. روی کرنر ارسالی لایپزیش روی دروازه رئال از سمت راست در ابتدا لونین توپ اول را دفع کرد و روی ریباند آن، بازیکنان لایپزیش موفق شدند مجدد ارسالی به عمق داشته باشند و توپ را با ضربه سر بنجامین سسکو وارد دروازه کنند.

رئالی‌ها به این صحنه معترض بودند و داور خط‌نگهدار نیز آن را آفساید اعلام کرد. به نظر می‌رسد که آفساید روی ارسال دوم و به دلیل مزاحمت یکی از بازیکنان لایپزیش برای دروازه‌بان رئال اعلام شد. 

1990737

طبعا رد شدن این گل با واکنش‌هایی منفی در آلمان و نیز بارسلونا همراه شد.

دیاریو اسپورت نوشت، رئال مادرید دید که چگونه مورد حمایت داوران و VAR در اروپا نیز قرار دارد. داور بوسنیایی به شکلی ناعادلانه گل سسکو را به دلیل آفسایدی مشکوک باطل کرد. بازیکنی در آفساید بود که دخالتی روی گل نداشت و این هدیه‌ای از داور و  VAR محض شروع بازی به رئال بود.

حساب کاربری رسمی باشگاه لایپزیش هم با استفاده از یک عکس از کارلو آنچلوتی با چهره‌ای متعجب و ابروهای بالارفته اعتراض خود را نشان داد و نوشت: «ما در دقیقه دوم این بازی!»

1990789

مارکو روزه، مربی لایپزیش، پس از پایان بازی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «ما بازی شجاعانه‌ای ارائه کردیم و شکست خوردیم. گل ما باید پذیرفته می‌شد. در زمین خوب بودیم و گل بسیار زیبایی توسط براهیم زده شد، چون فضای زیادی در اختیارش قرار دادیم. ما باید این را بپذیریم که در این زمینه اشتباه کردیم. شرایط در مادرید پیچیده خواهد بود اما ناامید نیستیم.»

1990787

متئو لاهوز، کارشناس داوری کادنا کوپه گفت: «با این تصمیمات فوتبال را می‌کشند. این گل هیچ ایرادی نداشت و اصلا نمی‌توانم هیچ دلیلی برای مردود شدنش پیدا کنم. بازیکنی که در آفساید بود، دخالتی روی گل نداشت.»

کارشناسان داوری مارکا و آاس چه گفتند؟ بورول و ایتورالده گونزالس هر دو این تصمیم را درست اعلام کردند و اینکه بازیکن در آفساید، مزاحم لونین شده بود و گل به درستی رد شد.

جالب‌ترین نظر را تونی کروس داد و اعتراف کرد گل درست بود: «فکر می‌کنم گل درست بود. در هر صورت لونین اگر مزاحم هم نداشت نمی‌توانست واکنشی نشان دهد و به توپ برسد. گل نباید مردود اعلام می‌شد ولی در نهایت نظر داور مهم بود و آفساید گرفت.»

1990788

از سه کارشناس داوری ال‌چیرینگیتو، دو نفر رأی به درست بودن تصمیم داور دادند و یکی اعلام کرد که گل نباید مردود اعلام می‌شد. از 15 کارشناس فوتبالی برنامه هم سوال شد که هشت نفر گفتند گل به درستی رد شد و هفت نفر نظر مخالف دادند.

تیری آنری، اسطوره فوتبال فرانسه و ستاره سابق بارسا و آرسنال، درباره این صحنه به TNT Sports گفت: «مردود اعلام کردن این گل تصمیم کاملا درستی از سوی داور بود. من اول فکر کردم که گل در شرایط درست به ثمر رسیده و رد کردن آن تصمیمی اشتباه از سوی داور بوده است. 

اما وقتی دوباره صحنه را ببینید، می‌توانید متوجه شوید که گل درست نیست. به عنوان یک بازیکن به شما گفته می‌شود که اگر در موقعیت آفساید هستید، اصلا نباید روی صحنه دخالت داشته باشید. بازیکن حریف روی لونین تاثیر داشت. حتی با اینکه برخوردش کم بود اما در آفساید قرار داشت.»

دیدگاه‌ها