کد خبر : 2002328 | 26 بهمن 1402 ساعت 12:51 | 40.4K بازدید | 46 دیدگاه

کلینزمن در جلسه اخراجش حاضر شد!

کمیته فنی فدراسیون فوتبال کره جنوبی اعلام کرد که تصمیم اخراج یورگن کلینزمن، سرمربی این تیم، را به مقامات فوتبال این کشور اعلام کرده است.

کلینزمن در جلسه اخراجش حاضر شد!

به گزارش "ورزش سه"، حذف تیم ملی کره جنوبی از مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا با قبول شکست برابر تیم ملی اردن باعث شد که انتقادها از عملکرد کلینزمن در راس کادر فنی این تیم بیشتر شود. 

کمیته فنی فدراسیون فوتبال این کشور امروز جلسه‌ای را برای بررسی و ارزیابی عملکرد او تشکیل داد و پس از پایان این جلسه اعلام شد که رای جمعی آنها بر این است که کلینزمن هرچه زودتر از هدایت تیم ملی کره جنوبی کنار گذاشته شود. 

هوانگ بو گوان، رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال کره جنوبی، در این باره گفت: «ما بر اساس دلایل مختلفی که در اختیار داشتیم به این نتیجه رسیدیم که کلینزمن دیگر نباید هدایت تیم ملی را در اختیار داشته باشد و فورا باید جانشینی را برای او انتخاب کنیم.

کلینزمن در جلسه امروز مدعی شد که درگیری به وجود آمده بین لی کانگ این و سون هیونگ مین در روز پیش از بازی برابر تیم ملی اردن روی عملکرد تیم تاثیر گذاشته است. فدراسیون در حال حاضر مشغول تحقیق روی اتفاقات رخ داده است و وقتی تصمیم نهایی گرفته شود، همه چیز را به اطلاع شما خواهم رساند.

1987843

کلینزمن هیج اشاره‌ای به معضل جدی نداشتن تاکتیک درست در جام ملت‌های آسیا نکرد. اخراج او هنوز به صورت صد درصد و قطعی نیست اما نظر کمیته فنی این است و به زودی به فدراسیون فوتبال کره جنوبی اعلام خواهد شد.»

این کمیته صرفا کمیته‌ای مشورتی است و قدرت اجرایی و تصمیم‌گیری ندارد و به همین دلیل حالا تصمیم نهایی در این باره با چونگ مونگ جیو، رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی، است. یکی از منابع رسمی این فدراسیون گفت که تصمیم نهایی در این زمینه در سریع‌ترین زمان ممکن اتخاذ خواهد شد. 

تعدادی از مقامات فدراسیون فوتبال کره هم در جلسه امروز حضور داشتند و مربی آلمانی این تیم که دو روز پس از پایان جام ملت‎‌های آسیا به آمریکا سفر کرده بود، از طریق تماس ویدیویی آنها را همراهی کرد. 

تیم ملی کره جنوبی با حضور بازیکنان بزرگ حاضر در فوتبال اروپا مانند سون هیونگ مین، کیم مین جائه و لی کانگ این نتوانست به نتیجه دلخواهش در جام ملت‌های آسیا برسد و با شکستی ناباورانه برابر اردن حذف شد. 

1988687

یکی از انتقادات جدی مطرح شده از سرمربی این تیم این بود که او تاکتیک خاصی را در مرحله گروهی، بازی یک هشتم برابر عربستان و بازی یک چهارم نهایی برابر استرالیا ارائه نکرد و فاش شدن خبر درگیری لی کانگ این و سون در شب پیش از بازی مرحله نیمه نهایی خشم بسیاری را به همراه داشت. 

رسانه‌های کره و همچنین کمیته فنی فدراسیون فوتبال این کشور معتقد هستند که یکی از دلایل درگیری این دو بازیکن مربوط به عدم درک صحیح این مربی آلمانی از جو و شرایط تیم و ناتوانایی در مدیریت روابط بازیکنان و درگیری آنها با هم بوده است. نبود رهبری قدرتمند و نظم درست باعث شد که کره با مشکلات بسیاری مواجه شود که در نهایت تصمیم برای اخراج او را به همراه داشت.

دیدگاه‌ها