کد خبر : 2002812 | 28 بهمن 1402 ساعت 14:49 | 10K بازدید | 1 دیدگاه

اين رشته‌ها كدام سهميه تيمى پاريس را مى‌گيرند؟

تنيس روى ميز در انديشه سهميه تيمى المپيك

تنيس روى ميز به كسب سهميه تيمى المپيك ٢٠٢٤ مى‌انديشد؛ كارى كه تحقق آن يعنى موفقيتى بزرگ و تاريخى.

تنيس روى ميز در انديشه سهميه تيمى المپيك

به گزارش "ورزش سه"، تيم‌هاى ملى تنيس روى ميز زنان و مردان ايران در بوسان كره جنوبى و دومين دوره فينال رقابت‌هاى قهرمانى تيمى جهان دست به شاهكارى ستودنى زدند تا براى اولين بار به دو برد ٣ بر صفر در مقابل تيم‌هاى زنان آفريقاى جنوبى و مردان تايلند دست يابند.

اين براى اولين بار است كه هر دو تيم زنان و مردان تنيس روى ميز ايران در رقابت‌هاى تيمى قهرمانى جهان به پيروزى دست پيدا مى‌كنند و در دوره گذشته اين رقابت‌ها در سال ٢٠٢٢ به ميزبانى چنگدوى چين به ترتيب تمامى رقابت‌هاى خود را ٣ بر صفر و ٣ بر ٢ به حريفان واگذار كرده بودند.

رقابت‌هاى تيمى قهرمانى ٢٠٢٤ جهان در بوسان كره جنوبى تا ششم اسفند ادامه خواهد يافت و هشت تيم برتر هر دو بخش زنان و مردان سهميه سه نفره المپيك ٢٠٢٤ پاريس را به دست خواهند آورد.

1991842

جدا از سهميه‌هاى تيمى تنيس روى ميز جهان فرصت كسب دو سهميه انفرادى در هر دو بخش زنان و مردان نيز وجود دارد.

سهميه‌هاى انفرادى ارديبهشت سال ١٤٠٣ در رقابت‌هاى آسياى ميانه به ميزبانى تاشكند در ازبكستان تقسيم خواهد شد كه پينگ‌پنگ‌بازان كشورمان براى دو سهميه زنان و دو سهميه مردان به رقابت با حريفان خواهند پرداخت.

البته فرصت ديگرى هم به ميزبانى بانكوك تايلند در خرداد ١٤٠٣ براى كسب تك سهميه‌هاى انفرادى تنيس روى ميز زنان و مردان ايران وجود دارد كه به رقابت‌هاى "جنرال زون" اختصاص دارد.

1991843

تنيس روى ميز ايران تا كنون با هفت ورزشكار زن و مرد ١٠ بار حضور در هفت المپيك را تجربه كرده كه ندا شهسوارى و برادران عالميان يعنى نيما و نوشاد هر كدام با كسب سهميه به دو المپيك متوالى راه يافته‌اند و تنها يك حضور از اين جمع در ١٩٩٢ بارسلون با اهداى وايلد كارت بوده است.

بولت سپاهانجدول حضور پينگ‌پنگ‌بازان ايرانى در بازي‌هاى المپيك:

١٩٩٢ بارسلون - ابراهيم على دخت وايلد كارت
٢٠٠٠ سيدنى - مجيد احتشام‌زاده
٢٠٠٤ آتن - محمدرضا اخلاق‌پسند
٢٠٠٨ پكن - افشين نوروزى
٢٠١٢ لندن- نوشاد عالميان و ندا شهسوارى
٢٠١٦ ريو - ندا شهسوارى، نوشاد و نيما عالميان
٢٠٢٠ توكيو - نيما عالميان

بيشترين تعداد نفرات راه‌يافته به المپيك با سه ورزشكار زن و مرد در زمان رياست مهرداد على قارداشى و المپيك ٢٠١٢ لندن رقم خورد كه براى اولين بار نوشاد عالميان دو پيروزى ارزشمند را نيز به خود اختصاص داد.

مهرداد على قارداشى كه به تازگى براى سومين دوره متوالى به عنوان رييس فدراسيون تنيس روى ميز انتخاب شده خود از قهرمانان اين رشته ورزشى محسوب مى‌شود كه سال‌ها دبيرى فدراسيون و در المپيك ٢٠٠٨ پكن به عنوان سرمربى تيم ملى حضور داشت.

1991844

تيم ملى مردان ايران با تركيب نوشاد و نيما عالميان، اميرحسين هدايى، محمد موسوى و متين حيدرى به بوسان و رقابت‌هاى فينال تيمى قهرمانى جهان اعزام شده و تيم زنان ايران با تركيب ندا شهسوارى، شيما صفايى، مهشيد اشترى، صبا سراجى و فاطمه يارى.

رقابت‌هاى فينال قهرمانى تيمى ٢٠٢٤ جهان با حضور ٤٠ تيم در دو بخش زنان و مردان در بوسان برگزار مى‌شود تا هشت تيم برتر به رقابت‌هاى تيمى تنيس روى ميز المپيك پاريس در هر دو بخش زنان و مردان راه يابند.

البته به غير از تمامى رقابت‌هاى كسب سهميه تيمى و انفرادى المپيك ٢٠٢٤ كه برشمرديم، از طريق رنكينگ جهانى هم اين شانس براى نوشاد عالميان كه در حال حاضر جايگاه ٥١ دنيا را به خود اختصاص داده وجود دارد تا بتواند سومين المپيك را با حضور در پاريس تجربه كند.

1991845

در حال حاضر شانس رشته شمشيربازى براى كسب سهميه تيمى ورزش ايران براى حضور المپيك پاريس بيشتر از رشته‌هاى ديگرى به نظر مى‌آيد كه هنوز رقابت‌هاى كسب سهميه آنها به پايان نرسيده است.

كسب سهميه المپيك توسط واليبال بسيار سخت به نظر خواهد آمد و تنها كورسوى اميدى باقى مانده، نتايج ريكرو در تير و كمان چندان چنگى به دل نمى‌زند، تنيس روى ميز كار راحتى پيش‌رو ندارد و به زودى به قایقرانی هم خواهيم پرداخت.

پوريا تابان

دیدگاه‌ها