کد خبر : 2003270 | 30 بهمن 1402 ساعت 14:24 | 1.3K بازدید | 1 دیدگاه

صدرنشین از گیتی پذیرایی می‌کند

لیگ هندبال در ایستگاه پایانی نیم فصل اول

از میزبانی صدرنشین از گیتی پسند تا مصاف دو تیم نظامی و تلاش پلیمر برای فرار از آشفتگی، همه اتفاقاتی است که در هفته یازدهم لیگ هندبال رخ خواهد داد.

لیگ هندبال در ایستگاه پایانی نیم فصل اول

به گزارش "ورزش سه"، هفته یازدهم از سی و ششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان ایران، امروز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه با پیگیری شش مسابقه برگزار خواهد شد تا نیم فصل نخست این رقابت‌ها امروز به پایان برسد‌.

در نخستین بازی از ساعت ۱۶ تیم نفت وگاز گچساران میزبان تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌‌آباد است. مصاف شاگردان عزت رزمگر در تیم پلیمر و شاگردان حمیدربانی کیا، مربی تیم ملی جوانان در طرف مقابل با قضاوت کوبل داوری استان اصفهان آقایان؛ جواد یزدانیان و امین رضایی در سالن پد خندق گچساران برگزار خواهد شد.

نفتی‌ها در هفته دهم خارج از خانه با نتیجه ۲۴ بر ۲۱ آلومینیوم اراک را شکست دادند و پلیمر نیز در خرم آباد ۳۰ بر ۲۵ بازی را به زغال سنگ طبس واگذار کرد. پلیمر هم اکنون با پنج برد پنج باخت و ۱۲ امتیاز تیم هفتم جدول است و در طرف مقابل نیز نفت و گاز با پنج برد دو مساوی و سه باخت ۱۴ امتیازی تیم رده پنجم لیگ امسال است.

هر دو تیم دو امتیاز به جهت حضور در لیگ نوجوانان و جوانان به آن‌ها اضافه شده است. آخرین برد پلیمر به هفته ششم یعنی ۶ آذرماه برمی‌گردد که در خانه سپاهان نوین را شکست دادند و آن در هر چهار مسابقه بعدی خود در مصاف با تیم‌های نیرو زمینی، سپاهان، مس کرمان و زغال سنگ طبس بازی را واگذار کردند.
آخرین شکست نفت و گاز هفته هفتم یعنی دوشنبه ۱۳ آذرماه مقابل صنعت مس صدرنشین ثبت شد و آن‌ها در هر سه مسابقه بعدی مقابل پرواز هوانیروز، زغال سنگ طبس و اراک به برتری رسیدند.

1992548

در دیگر بازی همزمان این هفته تیم سپاهان نوین از ساعت ۱۶ با قضاوت داوران حمزه پیرامون و اسدالله نظریان در سالن شهید سجادی اصفهان از تیم آلومینیوم اراک پذیرایی می‌کند. هدایت آلومینیوم بر عهده عبدالمجید محسنی است این تیم با کسب مقام نایب قهرمانی لیگ دسته اول، امسال وارد لیگ برتر شد. در طرف مقابل سپاهان نوین آخرین لحظات دوباره در لیگ برتر ماند و این‌بار هدایت آن را مجید رحیمی‌زاده برعهده گرفت.

رحیمی‌زاده با نوین از پنج مسابقه اخیر خود سه برد و دو باخت را کسب کرده است. آن‌ها آخرین دیدار در هفته دهم ۲۴ بر ۲۰ پرواز هوانیروز اصفهان را شکست دادند. در طرف مقابل نیز شاگردان محسنی در چهار مسابقه اخیر خود سه باخت و یک پیروزی را کسب کرده‌اند. آن‌ها هفته گذشته مقابل نفت وگاز در خانه تن به شکست دادند. نوین در حال حاضر با سه برد و هفت باخت در جدول شش امتیازی است و در رده نهم قرار دارد. آلومینیوم‌ نیز یک امتیاز کمتر و یک پله پایین‌تر پنج امتیازی در رده دهم جدول قرار گرفته است.

آلومینیوم اراک به‌خاطر حضور در مسابقات جوانان کشور یک امتیاز را کسب کرد اما نوین به دلیل غیبت در لیگ نوجوانان و جوانان امتیازی به امتیازات لیگ برترش اضافه نشد. البته که تیم اراکی نیز در لیگ نوجوانان نیز تیم‌داری نکرد و اگر تیمی به این مسابقات اعزام می‌کرد می‌توانست یک امتیاز دیگر نیز کسب کند. آلومینیوم اراک هفته دوازدهم خارج ازخانه میهمان تیم نیروزمینی شهید شاملی است و سپاهان نوین نیز در خانه به مصاف نفت و گاز می‌رود.
در سومین بازی از هفته پایانی نیم فصل، زغال سنگ طبس از جوانان فراز بام خائیز دهدشت پذیرایی می‌کند. این دیدار هم مانند سایر بازی‌ها راس ساعت 16 به میزبانی سالن پنج اردیبهشت در شهر طبس برگزار می‌شود. قضاوت این مسابقه بر عهده آقایان محمدعلی قاسمی و مهدی قالب تراش از استان اصفهان است.

طبس در آخرین مسابقه هفته دهم خارج از خانه خرم‌آباد را شکست داد و فراز بام نیز در یک نبرد نزدیک لحظات پایانی مقابل صدرنشین لیگ یعنی صنعت مس با یک گل اختلاف تسلیم شد. فراز بام در تمام بازی‌های لیگ مقابل حریفان بازی را واگذار کرده است. در مقابل طبس در پنج مسابقه اخیر خود ۴ باخت مقابل تیم‌های نیروزمینی، سپاهان، مس، نفت و گاز گچساران کسب و یک پیروزی مقابل پلیمر به دست اورده است.

هدایت تیم طبس بر عهده رضا جعفرنیا است و هدایت فراز بام نیز برعهده مجید پارسایی می‌باشد. طبسی‌ها در حال حاضر ۱۳ امتیازی می‌باشند و تیم رتبه ششم جدول هستند. فراز بام نیز با ۲ امتیاز تیم دوازدهم جدول است.

در چهارمین مسابقه این هفته پرواز هوانیروز به کازرون سفر کرده تا روز دوشنبه ۳۰ بهمن مقابل نیروی زمینی شهید شاملی در سالن تختی شهر کازرون به مصاف این تیم برود. دو تیم نظامی لیگ برتر یکی از اصفهان و دیگری از استان فارس اما هردو زیر مجموعه نیرو زمینی هستند.

شهید شاملی هم‌اکنون با ده بازی یک شکست نه پیروزی ۲۰ امتیازی است و در جدول تیم دوم لیگ می‌باشد. هدایت این تیم برعهده حمیدصادق شاه نشین از استان کرمان است که علیرضا بکماز به عنوان مربی در کنار او قرار دارد. در طرف مقابل نیز پرواز هوانیروز با ۹ شکست و یک پیروزی در لیگ برتر در رتبه یازدهم با چهار امتیاز قرار گرفته است.

هدایت سربازان پرواز برعهده علیرضا ربیع دولت آبادی سرپرست اداره ورزش وجوانان استان اصفهان است. نیروی زمینی در آخرین مسابقه هفته دهم پیکان سبزوار را شکست داد. آن‌ها در هر پنج‌ مسابقه اخیر خود مقابل حریفان به برتری رسیدند. در طرف مقابل پرواز در هر پنج مسابقه اخیر خود مقابل حریفان مغلوب شده است.

در پنجمین مسابقه همزمان هفته پایانی نیم فصل نخست تیم صدرنشین و بدون باخت صنعت مس کرمان در خانه مقابل گیتی پسند صف‌آرایی می‌کند. کرمانی‌ها تنها تیم بدون شکست لیگ سی و ششم هستند آن‌ها در آخرین مسابقه دهدشت را شکست دادند. و گیتی پسند نیز در یک بازی جذاب در پنج ثانیه پایانی سپاهان را شکست داد.
این دو تیم هفته دهم فقط با یک گل اختلاف مقابل حریفان به پیروزی رسیدند آن‌هم در ثانیه‌های پایانی گیتی پسند ۱۹ بر ۱۸ سپاهان را برد و مس ۲۳ بر ۲۲ فراز بام را شکست داد.
گیتی پسند تیم سوم لیگ با ۱۸ امتیاز است. هدایت این تیم برعهده کیوان صادقی، مربی کهنه‌کار و قدیمی هندبال ایران است.

هدایت نارنجی‌پوشان مس نیز برعهده سیدمحمد موسوی است که دانیال امینایی به عنوان مربی کنار وی قرار دارد. مس با انجام ده مسابقه و ده پیروزی مقتدرانه با در نظر گرفتن دو امتیاز حضور در لیگ نوجوانان و جوانان ۲۲ امتیازی صدرنشین لیگ است.
قضاوت دیدار امروز دو تیم برعهده رضا شنبدی و محمد امین پولادی است. بازی در سالن شهید تجلی کرمان برگزار می‌شود که ورود برای عموم آزاد است.

پرونده هفته پایانی نیم فصل اول از سی وششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان با دیدار دو تیم پیکان سبزوار و فولادمبارکه سپاهان بسته خواهد شد. در آخرین مسابقه هفته یازدهم تیم‌‌های فولاد مبارکه سپاهان و پیکان سبزوار از ساعت؛ ۱۸:۳۰ دقیقه در اصفهان با قضاوت کوبل داوری افشین خراسانی و حامد دربهانی از قزوین به مصاف هم خواهند رفت‌.

سپاهان قهرمان فصل قبل لیگ برتر هندبال مردان ایران است و امسال هدایت این تیم برعهده شهداد مرتجی است.
پیکان سبز‌وار نیز دومین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند هدایتش بر عهده حسین اسماعیلی است. امید یگانه ریاست موفق هیئت هندبال شهرستان سبزوار به عنوان مربی در کنار وی قرار دارد. پیکان در حال حاضر تیم ۸ امتیازی لیگ است و در رتبه هشتم قرار گرفته است. البته یک امتیاز به‌خاطر حضور در مسابقات جوانان به آن‌ها داده شده است.
پیکان در آخرین مسابقه هفته گذشته مقابل نیرو زمینی شکست خورد. سپاهان نیز بازی را به گیتی پسند واگذار کرد.

سپاهان در حال حاضر با ۱۵ امتیاز رتبه چهارم جدول را در دست دارد‌. طلایی پوشان در پنج بازی اخیر خود سه پیروزی و دو شکست را متحمل شده‌اند. سبزوار نیز در پنج بازی اخیر خود دو پیروزی، دو شکست و یک تساوی را به نام خود ثبت کردند‌‌.

✍️صمد خزایی

دیدگاه‌ها