کد خبر : 2003454 | 01 اسفند 1402 ساعت 09:35 | 38.4K بازدید | 19 دیدگاه

هشدار به کره و ژاپن: مربی بزرگ روی نیمکت چین

فدراسیون فوتبال چین قصد دارد با ولادمیر پتکوویچ، مربی سرشناس سوئیسی، برای هدایت این تیم مذاکره کند.

هشدار به کره و ژاپن: مربی بزرگ روی نیمکت چین

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال چین پس از حذف تیم ملی کشور از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا بدون به ثمر رساندن حتی یک گل با انتقادهای بسیاری روبرو شد. 

همین اتفاق آنها را وادار کرد که به صورت جدی به فکر تغییر شرایط باشند و حالا یکی از منابع نزدیک به این فدراسیون مدعی شده است که مقامات فوتبال چین روند انتخاب سرمربی جدید را آغاز کرده‌اند و از پتکوویچ به عنوان گزینه اصلی یاد می‌شود. 

فدراسیون فوتبال چین پس از پایان حضورش در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تصمیم گرفت به همکاری با الکساندر یانکوویچ پایان دهد و او را از هدایت این تیم برکنار کرد و از همان زمان شایعاتی درباره مربی جدیدی که قرار است روی نیمکت این تیم حضور داشته باشد به گوش می‌رسید. 

مقامات فوتبال چین در زمان عقد قرارداد با یانکوویچ اهداف مشخصی را خصوصا در این مسابقات برای او تعیین کرده بودند و این اجازه را داشتند که در صورت دست نیافتن به این اهداف بتوانند این مربی را بدون پرداخت غرامت برکنار کنند. صعود از مرحله گروهی کمترین هدف مشخص شده برای آنها بود. 

1722286

گفته می‌شود فدراسیون فوتبال چین چندین مربی تراز اول که تجربه کار در اروپا را دارند مدنظر قرار داده بودند اما در نهایت تصمیم گرفتند که پتکوویچ را که در حال حاضر مشغول کار نیست و از بوردو اخراج شده انتخاب کنند. 

او پیش از این موفق شده بود در تیم ملی سوئیس در یورو 2016 عملکرد خوبی داشته باشد و در جام جهانی 2018 هم توانست به مرحله یک هشتم صعود کند. اوج درخشش او در یورو 2020 بود که توانست تیم ملی فرانسه را در مرحله یک هشتم در ضربات پنالتی حذف کند و سوئیس را به یک چهارم نهایی برساند. 

در طول 10 سال حضور پتکوویچ روی نیمکت سوئیس بود که این تیم با عملکرد خوب و با ثبات او توانست در بین 10 تیم برتر دنیا قرار بگیرد و حضورش در فوتبال چین می‌تواند زنگ خطری برای کره جنوبی و ژاپن باشد، چرا که ممکن است نقطه شروع قدرت گرفتن فوتبال این کشور به حساب بیاید. 

خصوصا در این بازه زمانی که تیم ملی کره جنوبی تصمیم به اخراج یورگن کلینزمن گرفت و حالا به دنبال پیدا کردن جانشینی برای او است و بسیاری باور دارند که شاید آنها تصمیم به انتخاب یکی از مربیان داخلی با تجربه بگیرند و شانس را به یکی از مربیان باتجربه حاضر در کی لیگ بدهند. 

دیدگاه‌ها