کد خبر : 2003523 | 01 اسفند 1402 ساعت 15:43 | 62.7K بازدید | 20 دیدگاه

سوپرلیگی که عقیم ماند

افشاگری در فرانسه: رویای بزرگ الخلیفی لو رفت

در سال 2020 الخلیفی طرحی برای یک مسابقه اروپایی جدید به نام بوهر ارائه کرده بود.

افشاگری در فرانسه: رویای بزرگ الخلیفی لو رفت

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه الخلیفی در حال حاضر با سوپرلیگ فعلی مخالف است، اما در آن زمان به این فکر بود که لیگ فرانسه را ترک کند.
رئیس پاری سن ژرمن، و آندره آ آنیلی، رئیس سابق یوونتوس، در سال 2020 طرحی برای طراحی رقابتی بسیار شبیه به سوپرلیگ فعلی ایجاد شده توسط رئال مادرید، یوونتوس و بارسلونا طراحی کردند. همانطور که رسانه‌های فرانسوی اکیپ و فرانس فوتبال فاش کردند، این جلسه برای پیشبرد سازماندهی یک رقابت جدید و حتی با سناریوی خروج از لیگ‌های داخلی مربوطه برگزار شد، چیزی که الان پی اس جی کاملاً مخالف آن است.

1988680

الخلیفی و آنیلی در مورد در پروژه‌ای به نام "بوهر" همکاری کردند، به افتخار نیلز بوهر، فیزیکدان برجسته دانمارکی قرن بیستم که به خاطر مشارکتش در توسعه اتمی شهرت داشت. 

آنیلی برای اولین بار در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز در ژانویه به وجود این پروژه اشاره کرد: «به یاد دارم که در اواسط همه گیری کووید به پاریس پرواز کردم. هیچ کس نبود و پاریس خلوت بود. من و ناصر در مورد یک تورنمنت جدید صحبت‌هایی داشتیم که در آن او گفت که ما نیاز به تغییرات داریم، زیرا اگر عکس العمل نشان نمی‌دادیم، مرده بودیم.»

اکیپ نوشته است که که در پروژه بوهر، رئیس پی اس جی به همراه برخی از دوستان نزدیکش مانند رئیس دفترش دنیل مارکام، کارمند سابق بی این اسپورتس، در خط مقدم قرار داشتند. آنها شرکت انگلیسی O & O را مأمور توسعه این رقابت جدید کردند. روزنامه فرانسوی توضیح می‌دهد که از سطح جزئیات این سند مشخص می‌شود که کار مقدماتی در عرض چند روز انجام نشده است و توضیح می‌دهد که الخلیفی مسئول بخش اقتصادی و آنیلی مسول راه اندازی و مدیریت بوده است.

دیدگاه‌ها