کد خبر : 2003533 | 01 اسفند 1402 ساعت 16:50 | 22K بازدید | 27 دیدگاه

فیفا دی فروردین و میزبانی از تیم ملی در شهری غیر از تهران

اصولی: جذب افشین قطبی برای تیم ملی بررسی می‌‌شود

احسان اصولی به عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران درباره شرایط کنونی تیم‌های ملی ایران صحبت کرد.

اصولی: جذب افشین قطبی برای تیم ملی بررسی می‌‌شود

به گزارش ورزش سه، احسان اصولی عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال ایران در گفتگو با اصحاب رسانه در خلال بیست و چهارمین دوره برگزاری نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های ایران گفت: در ابتدا جا دارد به اصحاب رسانه و مطبوعات تبریک بگویم که حالا پس از چند سال وقفه، شاهد برگزاری نمایشگاه هستیم. تشکر می‌کنم از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت محترم که این فرصت را مهیا کردند و اهالی رسانه را جمع کردند. یک هم‌‍افزایی، همفکری و همدلی خوب را می‌تواند اینجا در رسانه به وجود آورد و این فرصت است تا مسئولان در خدمت رسانه و مردم باشند.  

او همچنین به وضعیت فنی تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد: شما که اکثرتان در قطر بودید و ما در خدمتتان بودیم. برداشت‌های شخصی و فردی وجود دارد که نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم. بیشتر بر اساس اطلاعات و داده‌ها که در دسترس قرار گرفته و در بخش‌های مختلف فدراسیون پایش و جمع آوری شده، البته که تکمیل نشده اما به شکل مقدماتی و مختصر نگاهی به آن داریم که در دو بخش فنی و تخصصی و هواداری عملکرد تیم ملی فوتبال را در آن قرار دادیم؛ معدل آن چیزی که از این پایش‌ها اتفاق افتاده، نشان می‌دهد عملکرد قابل قبولی است. چه در بخش هواداری و چه در بخش فنی به این معناست که  نمایشی که کادرفنی تیم ملی ما برای این مسابقات به انجام رسانده، یک معدل خوبی را به دست آورده و قابل قبول است ولی نتیجه مطلوب هیچکدام از ما نیست و همه حسرت دو برد را در دل داریم. برد مقابل قطر و پس از آن برد مقابل اردن می‌توانست یک حسرت، چند دهه‌ای را برای ما برطرف کند. شادی که بعد از برد ایران مقابل ژاپن رخ داد و موجی که شکل گرفت، خیلی ما را بیشتر حسرت بر دل گذاشت. ای کاش که دو بار دیگر این اتفاق می‌افتاد و بیست و یکم بهمن ماه اگر در فینال قرار می‌گرفتیم و می‌بردیم، چه موجی از شادی در کشور شکل می‌گرفت و این یک حسرت بزرگ است که در دل ما باقی مانده.

1990067

اصولی ادامه داد: از لحاظ فنی تیم نقاط قوتی دارد که باید تقویت شود و نقاط ضعفی هم دارد که باید برطرف شود. این‌ها بحث فنی است که دیشب حتی آقای قلعه نویی به صورت مفصل در برنامه فوتبال برتر صحبت کردند و  فکر می‌کنم، خیلی کامل و جامع به بحث‌ها وارد شدند، انشاالله برطرف می‌شود. راهبرد مورد اتخاذ و مورد تاکید هیئت رئیسه فدراسیون که من هم عرض کنم بحث جوانگرایی و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف است، به ایشان گوشزد شده است و بحث عملیاتی توسط آقای قلعه نویی و همکارانش تدوین و تنظیم می‌شود. انتظار داریم که در مقدماتی جام جهانی 2026 همین نمایش و عملکرد با ضریب افزایش و بهینه‌سازی شده‌تر همراه با کسب نتایج مورد اقبال مردم، این اتفاق رخ دهد که این حاصل برنامه ریزی‌هایی باشد که در این روزها انجام می‌دهیم، زمینه ساز شادی 80 میلیون ایرانی شویم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره تغییرات کادر فنی توضیح داد: من بارها خدمتتان عرض کردم. وقتی هیئت رئیسه، سرمربی انتخاب می‌کند و انتخاب کادرفنی با سرمربی است. در هیچ کدام از تیم های ملی که طرف قرارداد ما هستند، در بخش کادرفنی دخالت نمی‌کنیم و نظر نمی‌دهیم. دیشب ایشان آقای قطبی را درخواست دادند و حالا ایشان رسما و کتبا اعلام کنند تا فراینده مذاکره برای حضور و عقد قرارداد آقای قطبی، بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: حضور در جمع چهار تیم، بحثی است در رسانه‌ها و افکار عمومی بوده و همچین این حرفی را تابه‌حال از موضع رسمی نشنیده‌‍اید. ما هم به دنبال این بودیم که یک نمایش خوبی را داشته باشیم و عملکرد مورد قبول داشته باشد. نقطه گذاری ما قهرمانی بود و دنبال این موضوع بودیم.

1807848

احسان اصولی در واکنش به انتظارات فدراسیون فوتبال از تیم ملی ایران گفت: بعضی از موضع‌گیری‌ها، مواضع شخصی و فردی است. موضع رسمی فدراسیون و اینکه ما در هیئت رئیسه رسیده باشیم و اینکه بنشینیم، جمع بندی کرده باشیم که اگر در چهار تیم باشیم، چنین چیزی را من هیچ جا نگفتم. از رئیس فدراسیون هم نشنیدید اما ممکن است در برآوردهای فنی بر اساس بضاعت و داشته‌ها و همچنین رقبای آسیایی، بعضی‌ها نظری داده باشند. شاید در هیئت رئیسه باشند شاید هم نباشند. چیزی که برای ما مهم بود و هدف گذاری کرده بودیم، همین بود. شرایط مهیا بود و برای قهرمانی زمینه را فراهم کردیم. در همه تورنمنت‌ها از جمله برای مثال فوتبال ساحلی که اکنون خوب جلو می‌رود، نمایش خوب و بازی خوب که ایجاد رضایت می‌کند و اینکه مردم از تماشا لذت می‌برند، ملاک است.

او با تاکید به غیرقابل پیش بینی بودن مسابقات فوتبال افزود: همه شما تایید می‌کنید و بهتر هم می‌دانید که یکی از جذابیت های فوتبال که از همه رشته های ورزشی متفاوت می‌شود، همین غیرقابل پیش بینی بودن و اتفاقات عجیب و غریب آن است. همین تیم قطری که ما چند ماه قبل در اردن شکستش دادیم، اینجا به آن می‌بازیم. آرژانتینی که قهرمان جهان می‌شود به عربستانی می‌بازد که نتوانست در این تورنمنت نتیجه بگیرد. این جذابیت فوتبال است و قشنگی فوتبال به این است. در فوتبال ساحلی شما دارید بازی زیبای بچه‌ها را می‌بینید و انشالله در فروردین و شهریور ماه که ما جام ملت‌های آسیا را در فروردین داریم و بعد از آن جام جهانی را در تاشکند ازبکستان را داریم که می‌بینید. این فوتبال ساحلی که الان می‌بینید، ویژگی‌ها و جذابیت فوتبال است که ما به هر حال این اتفاقات غیر قابل پیش بینی و رخداد توپ را با جمعی از دوستان صحبت می‌کردیم، گفتیم توپ علیرضا جهانبخش 99 درصد به تیرک بخورد، باید گل شود اما یک درصد عمل کرد و توپ گل نشد. 

در پایان نیز به وضعیت میزبانی تیم ملی فوتبال ایران در شهری غیر از تهران اشاره داشت: قطعا یکی از هدف های ما چه در بخش استفاده از ظرفیت های ورزشگاهی و چه در بخش توسعه تیم ملی فوتبال ایران، اینکه تهران نباشد، رویکرد است و این کار را خواهیم کرد. هر جا که از لحاظ زیرساختی، این ظرفیت را داشته باشد و آمادگی و پذیرش توسط مسئولان محلی فراهم باشد، این اتفاق رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها