کد خبر : 2004176 | 04 اسفند 1402 ساعت 11:19 | 8K بازدید | 5 دیدگاه

برای تکرار قهرمانی، برای زنده ماندن؛

نفس‌گیر و جذاب، این داربی زنانه فوتبال ایران است

حساس‌ترین مسابقه نیم فصل دوم فوتبال زنان از ساعاتی دیگر در ورزشگاه امام علی شهر سیرجان و با نبرد دو تیم قدرتمند کرمانی آغاز می‌شود.

نفس‌گیر و جذاب، این داربی زنانه فوتبال ایران است

به گزارش ''ورزش سه''، هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال زنان، از ساعت ۱۳ امروز (۴ اسفند ماه) با برگزاری پنج دیدار به طور همزمان آغاز خواهد شد. مهمترین دیدار این هفته فوتبال زنان و یا حتی نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال زنان، مصاف خاتون بم و شهرداری سیرجان خواهد بود که در ورزشگاه امام علی شهر سیرجان برگزار می‌شود. دوئل جذاب دو تیم کرمانی فوتبال زنان که هم اکنون در جایگاه دوم و سوم جدول رده‌بندی قرار دارند. خاتون تنها تیم بدون شکست این فصل فوتبال زنان با ۳۲ امتیاز در رتبه نخست قرار گرفته و شاگردان مریم ایراندوست در تیم شهرداری سیرجان هم با کسب ۲۸ امتیاز در طول ۱۲ مسابقه، تیم دوم جدول‌ رده‌بندی هستند.

برای اثبات یک ادعا: خاتون و حالا حالاها قهرمانی؟

مرضیه جعفری و شاگردانش، در چهارده دوره قبلی لیگ برتر زنان موفق به فتح ۹ جام شده‌‌اند؛ آماری حیرت‌‌انگیز از تیمی که راه و رسم قهرمانی را بلد است. اغلب بازیکنان خاتون سال‌هاست در کنار یکدیگر با هدایت مرضیه جعفری بازی می‌کنند و این شاید مهمترین علت ثبات بمی‌ها در کسب پیروزی‌های متوالی است. آن‌ها درحالی امروز به مصاف شهرداری سیرجان می‌روند که تنها تیم بدون شکست این فصل لیگ برتر زنان هستند. ۱۰ پیروزی و فقط ۲ تساوی با به ثمر رساندن ۵۱ گل و فقط دریافت ۲ گل، آمار خیره‌کننده بمی‌ها تا به اینجای لیگ پانزدهم بوده است. خاتون درحالی از ساعاتی دیگر مقابل شهرداری سیرجان صف‌‌آرایی می‌کند که این تیم به دنبال فتح دهمین جام قهرمانی خود در تاریخ ادوار لیگ برتر است و با پیروزی مقابل شهرداری سیرجان، قهرمانی این تیم تا حد زیادی قطعی خواهد شد.

1993890

برای یک بازگشت باشکوه: می‌خواهیم زنده بمانیم

سوی دیگر این نبرد جذاب، تیمی دیگر از استان کرمان قرار گرفته است. شهرداری سیرجان، تیمی که با کسب ۲۸ امتیاز، ۹ پیروزی، ۱ مساوی و متحمل شدن دو باخت در ۱۲ هفته گذشته، حالا به علت تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان، در جایگاه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر زنان قرار گرفته است. شهرداری سیرجان در طول فصل جاری موفق به زدن ۳۲ گل شده و فقط ۶ بار دروازه این تیم باز شده است. تیم مریم ایراندوست در طول این فصل فقط در مقابل ملوان متحمل دو شکست شده و در سایر مسابقات عملکرد درخشانی از خود نشان داده است. آن‌ها برای اینکه هنوز در کورس قهرمانی لیگ پانزدهم باقی بمانند، فقط به پیروزی در این مسابقه نیاز دارند تا اختلاف خود را با خاتون به یک امتیاز برسانند. شکست در این مسابقه به منزله خداحافظی زودهنگام سیرجانی‌ها با جام قهرمانی لیگ برتر زنان است.

1993893

دیدگاه‌ها