کد خبر : 2004565 | 06 اسفند 1402 ساعت 07:28 | 17.4K بازدید | 8 دیدگاه

مصاحبه خواندنی سرمربی ایتالیا

اسپالتی: باید قهرمان اروپا باشیم نه کال‌آف‌دیوتی!

لوچانو اسپالتی در مصاحبه طولانی‌ای که با گاتزتا دلو اسپورت داشته کاملا واضح تایید کرد که از مدرنیته برای رشد بازیکنانش استفاده نمی‌کند و با همکاری جانلوئیجی بوفون تلاش می‌کنند یک تیم پرانگیزه مانند یک گله گرگ تشکیل دهند.

اسپالتی: باید قهرمان اروپا باشیم نه کال‌آف‌دیوتی!

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی 64 ساله ایتالیایی وقتی در ابتدای سپتامبر سال گذشته، پس از خروج شوکه‌کننده روبرتو مانچینی، هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، هواداران آتزوری را به وجد آورد.

با توجه به قهرمان در سری A با ناپولی، امیدهایی وجود دارد که این مربی بتواند ایتالیا را پس از ناکامی در صعود به جام جهانی، دوباره به دوران درخشانی برساند. هواداران ایتالیا از اسپالتی انتظار دارند تیم‌شان در یورو 2024 عملکرد قابل توجهی داشته باشد.

اسپالتی روی جاه طلبی‌‌های خود با ایتالیا در مسابقات قهرمانی اروپای آتی تاکید دارد. این مربی با روزنامه گاتزتا دلو اسپورت صحبت کرده است.

او درمورد روزهای اولیه حضورش روی نیمکت ایتالیا گفت: "ما جواز صعود به یورو را به دست آوردیم و شایسته آن بودیم. ما در انتخاب‌هایمان و بازی کردن فوتبال فعال ثابت بودیم، بدون اینکه هرگز آن را رها کنیم. اما باید در تمام طول مسابقات بهتر باشیم، هنوز کاری انجام نداده‌ایم."

چرا تیم شما هنوز موفق به نظر نمی‌رسد؟

مشکلات مختلفی وجود داشت و غلبه بر همه آن‌ها کار آسانی نبود: برخی در زمین، جایی که با تیم‌های قدرتمندی مانند انگلیس و اوکراین روبرو شدیم. برخی خارج از زمین، مانند اینکه به داخل کمپ آمدند تا دو بازیکن را ببرند.

رسوایی شرط بندی بازیکنان در سری A؟

مطمئناً سخت‌ترین لحظه بود و واکنش مهمی را از سوی گروه به همراه داشت. نمی‌‌توانم درک کنم که چرا آن‌ها تصمیم گرفتند به داخل کمپ بیایند و آنجا از بازیکنان بازجویی کنند. شاید می‌شد این بازجویی در خانه‌شان و در فضای خصوصی‌‌تری انجام می‌شد تا روی تیم هم اثر نگذارد. تلفن‌های همراه و تبلت‌هایشان را بردند، جایی که امروز کل زندگی خصوصی بچه‌ها در آن است. آن‌ها احساس ناامنی را تجربه کردند اما این اتفاق خوبی بود چون به آن‌ها و کسانی که در تحقیقات به مراحل جدی نرسیدند، این امکان را داد که به مسیر خود بازگردند و متوجه اشتباهات و خطرات پیش رو شوند. وقتی این عادت را در پیش می‌گیرید، مسیر خوشبختی را که از روابط و چیزهای سالم تشکیل شده، از دست می‌دهید.

1994537

نقش مربیگری در تیم ملی ایتالیا؟

برخی بازیکنان باید باور داشته باشند که اسپالتی پارس می‌کند اما گاز نمی‌گیرد، اما در عوض اشتباه می‌کنند و حالا چیزهایی وجود دارد که باید روشن شود. از این به بعد پلی استیشن خود را در خانه می‌گذارند و دیگر به کمپ تمرینی نمی‌آورند. یک بازی کوچک اختراع خواهم کرد تا آن‌ها در شب به آن فکر کنند و حواس خود را پرت کنند. آن‌ها پیش من می‌آیند و اگر تکالیف روزانه کافی نبود، شب به آن‌ها تکالیف جدید می‌دهم. چون در تیم ملی شما در مسیر خود قرار می‌گیرید، تمرکز می‌کنید. من باید یک تیم ملی قدرتمند به میدان بیاورم، از هیچ چیز راضی نیستم. می‌خواهم قهرمان اروپا شوم و سپس جام جهانی را ببرم. صحبت‌هایی که من برای تیم انجام می‌دهم همان صحبت‌هایی است که همه ایتالیایی‌ها انتظار دارند. برای قهرمانی به آلمان می‌رویم نه فقط برای شرکت در تورنمنت. برای انجام این کار به این بازیکنان نیاز دارم که باید بهتر از آنچه هستند، شوند. وقت ندارم به آن‌ها آموزش دهم، ما به چیزی نیاز داریم که درون آن‌ها نفوذ کند و آتشی روشن کند، چشمان آن‌ها را گشاد کند و به آن‌ها این باور را بدهد که می‌توانند چنین کاری انجام دهند.

تفاوت جنبه روانی و فنی؟

این چیزی است که تفاوت را ایجاد می‌کند. باید به تیم اطمینان و انگیزه داد نه بهانه و دلیل. ما برای رقابت با بهترین‌ها چیزی کم نداریم.

فاصله با مدعیان اروپا؟

می‌دانم که انگلیس، فرانسه، اسپانیا و آلمان قوی هستند، اما می‌توانیم در سطح آن‌ها باشیم. اما با بازیکنانی که فقط 20 دقیقه خوب بازی می‌کنند، برنده نمی‌شوید بلکه با کسانی که کارهای زیادی را در 90 دقیقه انجام می‌دهند، پیروز می‌شوید. انرژی ذهنی را نبايد هدر داد. به همین دلیل است که ما باید افراد فعال، قابل اعتماد و مشتاق را انتخاب کنیم. هر کسی که این ویژگی‌ها را ندارد می‌تواند در خانه بماند، ما به آن‌ها نیاز نداریم. یک گروه سالم می‌خواهم تا در این 3 سال اثری از خود به جای بگذارم، آن وقت حتی می‌توانم مربیگری را کنار بگذارم.

آینده اسپالتی بعد از تیم ملی؟

شاید نقشم را عوض کنم، چون بعد از ایتالیا دوباره مربیگری برایم مشکل خواهد بود.

تلفن همراه در رختکن مجاز است؟

من باید تلفن‌ها را تحمل کنم اما نمی‌توان آن‌ها را روی میز ماساژ یا در طول درمان دور نگه داشت. در مورد بازی‌های ویدیویی صحبت کردم زیرا چیزهایی وجود داشت که دوست نداشتم، و لطفاً «دوست ندارم» را با حروف بزرگ بنویسید. می‌خواهم اردوگاه‌ها و خلوتگاه‌های گذشته، عادت‌ها و فضاهای قدیمی را احیا کنم. کارهای ساده و سالم. و بوفون در این امر به من کمک خواهد کرد. اگر مدرنیته باعث می‌شود که بازیکن تا ساعت 4 صبح روز مسابقه پلی استیشن بازی کند، پس این مدرنیته خوب نیست. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که انگیزه کمی برای سخت‌کوشی و چیزهای دیگر وجود دارد، بچه‌های امروزی ترجیح می‌دهند به جای پایین انداختن سر و کار کردن با تمرکز، عکسی با مدل موهایشان در اینستاگرام بگذارند. این‌ها ارزش‌هایی نیستند که ایتالیای من باید منتقل کند. تو با چشمانی خندان و قلبی تپنده به تیم ملی می‌آیی و مثل گرگی در یک گله هستی که رو به جلو می‌رود و از بقیه هم حمایت می‌کند. ایتالیایی‌ها یک تیم ملی بد و مسئول، محکم و جسور می‌خواهند. شما برای قهرمانی در جام ملت‌های اروپا به تیم ملی می‌آیید، نه برای قهرمانی در کال آف دیوتی!

1994539

اینتر این فصل قهرمان لیگ قهرمانان می‌شود؟

بله چون آن‌ها همه چیز دارند: سبک بازی، تعادل، فشردگی، بلوغ، وحدت و جسارت. همه به یکدیگر کمک می‌کنند، شما نگرش‌های اشتباه، حرکات عصبانی پس از تعویض یا اشتباهات این چنینی را نمی‌بینید. آن‌ها یک تیم هستند. آن‌ها خوب تمرین می‌کنند و در میانه میدان بسیار قوی هستند.

وضعیت این روزهای هواداران ناپولی‌؟

چیزی را به شما می‌گویم که همه چیز را در بر می‌گیرد. بازی میلان-ناپولی را دیدم، در یک رستوران در منطقه لانژ بودم، بچه‌ای که طرفدار ناپولی بود شروع به نگاه کردن به من از فاصله 7-8 متری کرد. وقتی پدرش به او اجازه داد، به سمت من دوید و به پاهایم چسبید، گریه می‌کرد. او را بلند کردم و هنوز داشت گریه می‌کرد. دوست داشتم از پدر شماره تلفنش را بپرسم. اگر او در حال خواندن است یا کسی او را می‌شناسد، من واقعاً دوست دارم با آن کودکی که قلبم را لمس کرد، صحبت کنم.

نظرات آئورلیو دی لورنتیس در مورد جدایی شما از ناپولی؟

کدام یک از دی لورنتیس‌ها صحبت کردند؟ آن‌ها 4 یا 5 نفر هستند و من به بچه‌ها اشاره نمی‌کنم... یکی شکرگزار، یک افسرده، یکی رنجیده، یکی پشت پرده. برای او آرزو می‌کنم که به قهرمانی جام باشگاه‌های جهان برسد که درآمد زیادی را به ارمغان می‌آورد.

شگفتی‌های فصل جاری سری A؟

در بولونیا چیزهای زیادی مانند ناپولی خودم می‌بینم، آن‌ها فوتبال اروپایی بازی می‌کنند. آتالانتا دیگر غافلگیر کننده نیست، آن‌ها سفر خود را کامل کرده‌اند، آن‌ها یک تیم بالغ و مستحکم هستند.

دوست دارید همیشه کدام تیم را تماشا کنید؟

میلان. آن‌ها احتمالاً آفتاب پرست‌ترین تیم هستند و مسابقات آن‌ها همیشه متفاوت است! آن‌ها می‌دانند که چگونه همه چیز را انجام دهند، پیولی همیشه موفق می‌شود تیمی را که در سطح بالایی است به زمین بفرستد و کیفیت کل تیم را افزایش دهد.

دانیله ده‌روسی می‌گوید پسر اسپالتی است؟

او بسیار خوب بود و من از او تشکر می‌کنم. برداشتی که او روی نیمکت به من منتقل می‌کند این است که او علاوه بر مربی بودن، کاریزمای کاپیتانی که بود و رهبری که خود را وقف تیم می‌کند را زنده نگه داشته است. بازیکنان او این را درک می‌کنند و آن را در زمین به او پس می‌دهند. علاوه بر این، او تغییر ذهنیت و بازی را برای رم به ارمغان آورد. در این مدت کوتاه کار آسانی نبود.

دیدگاه‌ها