کد خبر : 2005558 | 10 اسفند 1402 ساعت 04:13 | 11.6K بازدید | 10 دیدگاه

شیرهای مغرب در فکر شروع برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶

نسل جدید فوتبال مراکش در راه است

ناکامی تیم ملی مراکش در جام ملت‌های آفریقا، موجب شده آنها به سراغ تغییر نسل بروند.

نسل جدید فوتبال مراکش در راه است

به گزارش "ورزش سه"، هنوز بسیاری از هواداران فوتبال باور ندارند که تیم ملی مراکش موفق شد در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تا مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند و این عملکرد حاصل تلاش بازیکنانی بود که برخی از آنها در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ حضور داشتند اما از رسیدن به مراحل پایانی و حساس این تورنمنت بازماندند. 
آنها در جام ملت‌های آفریقا نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و همین موضوع کافی بود تا سران فدراسیون فوتبال مراکش، با تمرکز بر استعداد جوانان مغربی نسل جدید فوتبال مراکش را رونمایی کنند.
مراکش در هفته اول فروردین ماه قرار است سه دیدار از مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برگزار کند و حالا از این تیم به گوش می‌رسد که ولید رکراکی قصد دارد در کنار نفراتی چون اشرف حکیمی، یاسین بونو و سفیان امرابط، از نسل جدید فوتبالیست‌های این کشور برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت کند.

1996095

بلال الخانوس از خنت، شادی ریاض و عبدالصمد الزلزولی از رئال بتیس، علی اسامه از بولونیا، امیر ریچاردسون از استاد رمس، بنیامین بوچواری از سنت اتین و اسماعیل سیبیری از آیندهوون هفت نام جوانی هستند که انتظار است در اردوی مراکشی‌ها دعوت شوند.
آنها استعدادهای آینده‌دار زیادی دارند که حالا پیش از ۲۳ سالگی در ۷ لیگ معتبر اروپا فعالیت دارند و تجربه لازم برای حضور در سطح اول فوتبال جهان را دارند.
تیم مراکش در پیش روی خود مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، المپیک ۲۰۲۴ پاریس و همچنین جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۵ را در تقابل خواهند داشت. 
در مقدماتی جام جهانی، مراکش در نخستین بازی خود برابر کنگو پیروز شده و جدای از کنگو باید با تیم‌های زامبیا، نیجریه و تانزانیا رقابت کنند. از قاره آفریقا ۹ تیم به عنوان صدرنشین گروه و یک تیم از میان ۴ تیم سوم برتر آفریقا به جام جهانی صعود خواهند کرد که مراکش هدفش صعود به عنوان صدرنشین خواهد بود.

دیدگاه‌ها