کد خبر : 2006202 | 13 اسفند 1402 ساعت 11:28 | 18.5K بازدید | 13 دیدگاه

مقایسه عجیب سرمربی جدید تیم ملی با خولیو ولاسکو!

وحید مرادی معتقد است که موریسیو پائز می‌تواند یک خولیو ولاسکوی جدید باشد.

مقایسه عجیب سرمربی جدید تیم ملی با خولیو ولاسکو!

به گزارش "ورزش سه"، وحید مرادی، سرپرست فدراسیون والیبال، در جلسه آخر کمیته فنی گفت: "نگاه من به مدیریت اینگونه نیست که جمعی را دعوت کنم و بعد با استفاده از عنوان کمیته کار خود را انجام دهم. کمیته فنی تصمیم‌ساز است و باید عواقب تصمیم خود را برعهده بگیرد و من هم مسئولیت تصمیم خودم را بر عهده می‌گیرم. در این مورد خاص به همین شکل و روال عمل شده است و درباره دستیار لازم است بگویم که هیچ فردی را نمی‌خواهیم به سرمربی تیم ملی والیبال ایران تحمیل کنیم که فردا بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن باشد. دستیار باید فردی باشد که کاملا از نظر ذهنی مرتبط با سرمربی باشد. حتی توتولو را معرفی کردم که گفت کار نکردم و شناختی ندارم و اما چند را نفر را معرفی کرد که در نهایت یک نفر ازسوی خودش انتخاب شد. حتی مربی بدنساز را هم خودش معرفی کرد.

درباره دستیار ایرانی هم خواستار مربی‌ای است که ذهنش برنده داشته باشد و برای جنگیدن آماده باشد. شناخت خوبی از تیم ایران داشت و با بررسی دقیق، برنامه تیم ملی برای لیگ ملت‌ها را ارائه کرد. درباره تاریخ آمدن به ایران صحبت شد و در نهایت معتقدم که دستیار را سرمربی باید انتخاب کند که مورد وثوق باشد."

او ادامه داد: "باید کمی به عقب برگردیم. در زمان انتخاب ولاسکو هم جو زیادی بر علیه او بود و او را مربی فراموش شده و سوخته‌ای می‌دانستند. ولی ولاسکو ذهن برنامه‌ریز داشت و انضباط تیمی را حاکم کرد. این موضوع بیانگر اقتدار او است. یکی از ستاره‌های تیم را برای یک ربع تاخیر، از مسابقات کنار گذاشت. این موارد انضباط تیمی را به والیبال ایران آورد. لذا اگر یک مربی رزومه جهانی نداشته باشد، دلیلی برای نامناسب بودن او نیست. پارک که آمد ریل‌گذاری درستی کرد. بنابراین مؤلفه‌های زیادی در موفقیت یک تیم تاثیرگذار است. افراد زیادی در رشد والیبال ایران نقش داشتند که یزدانی خرم و داورزنی از جمله آنان هستند."

دیدگاه‌ها