کد خبر : 2006253 | 13 اسفند 1402 ساعت 15:56 | 177.2K بازدید | 96 دیدگاه

گلزن‌ترین هافبک فوتبال ایران در شش سال

فهرست عجیب: احمد نور، طالب ریکانی و زنده روح!

احمد نوراللهی توانسته در امر گلزنی آماری درخشان از خود ثبت کند و شرایطی خاصی را در 6 سال اخیر تجربه کرده است.

فهرست عجیب: احمد نور، طالب ریکانی و زنده روح!

به گزارش "ورزش سه"، در میان لیست غایبان جام ملت‌های آسیا، قطعا احمد نوراللهی جایگاه ویژه‌ای داشت و این هفته‌ها، با گلزنی برای الوحده امارات موجب شده تا آمار درخشان خودش را هر هفته درخشان‌تر کند. ستاره‌ای که عادت به درخشش دارد و در این بین توانسته فرم قابل توجهی از خود به نمایش بگذارد. نوراللهی به اثرگذاری بر روی گل‌های الوحده عادت کرده و سعی دارد تا بتواند به عنابی پوشان کمک کند تا در این فصل از لیگ امارات در جدول این لیگ شرایط را به سود خود تغییر دهند. حال با این آمار درخشان فرصتی است برای بررسی تعدادهای گل‌های نوراللهی که حالا در طی چند فصل اخیر یک ستاره خاص در امر گلزنی و گلسازی بوده است و از زمانی که از سربازی برگشته، موفق شده بیشتر از هر هافبک ایرانی گلزنی کند و از آن مهم‌تر بیشترین میزان اثرگذاری را داشته باشد!

احمد نوراللهی - 30 گل و 19 پاس گل 
ستاره 31 ساله فوتبال ایران از فصل 2017/18 موفق شده در مجموع تمام رقابت‌های باشگاهی 30 بار گلزنی کند و تا قبل فصل 2017/18، تنها 4 گل زده بود؛ نوراللهی با 30 گل بیشتر از هر نام دیگری در 6 فصل اخیر به عنوان یک هافبک گلزنی کرده و با 19 پاس گل، چهره سوم این آمار است.

طالب ریکانی - 28 گل و 9 پاس گل
ستاره آبادانی‌ها که به بازی در پست هافبک تهاجمی عادت دارد توانسته 28 گل ثبت کند تا در این آمار جایگاه قابل توجهی داشته باشد.

1960510

سامان قدوس - 25 گل و 18 پاس گل
چهره‌ای که در این مدت در لیگ سوئد، لیگ برتر انگلیس و همچنین فرانسه بازی کرده با 25 گل زده سومین گلزن برتر در میان هافبک‌های ایرانی به‌شمار می‌رود.

احمدرضا زنده‌روح - 24 گل و 18 پاس گل
زنده‌روح که مدتی هم به منظور سربازی از جمع سیرجانی‌ها جدا شد تا در فجر شهید سپاسی دوران سربازی را بگذراند. البته او در ماشین سازی هم موفق شده این آمار را تقویت کند اما تنها هشت گلش را در این تیم ثبت کرده است.

امیرحسین حسین‌زاده - 21 گل و 6 پاس گل
او البته فوتبالش را از لیگ هجدهم شروع کرد اما با این اوصاف توانسته در سطح فوتبال ایران عملکرد قابل قبولی در سن 23 سالگی ثبت کند.

فرشید اسماعیلی - 19 گل و 30 پاس گل
ستاره سابق آبی‌ها با ثبت 30 پاس گل باعث شده تا این عنوان را از چنگ شماره هشت سابق سرخ‌ها درآورد و از طرفی دیگر با 49 اثرگذاری آماری برابر با نوراللهی داشته باشد.

علی اصغر عاشوری - 18 گل و 19 پاس گل
هافبک میانی سیرجانی‌ها 35 ساله شده اما در طی این مدت برای سه تیم فولاد، نساجی و گل گهر با این آمار توانسته خودش را به عنوان یک چهره محبوب نشان دهد.

1831910

سروش رفیعی - 16 گل و 27 پاس گل
او در این مدت پیراهن‌های زیادی به تن کرد و حتی مدتی در لیگ قطر فوتبال بازی می‌کرد. رفیعی در طی 6 فصل توانسته در رده دوم گلسازان فوتبال ایران قرار بگیرد.

امید ابراهیمی - 16 گل و 13 پاس گل
فرمانده فوتبال ایران مدت زیادی است که در ایران حضور نداشته و تنها همان فصل نخست 2017/18 را در استقلال بود. امید یکی از دیگر شانزده گله‌ها است که البته ابراهیمی در دوران بازیگری خود 64 بار گلزنی کرده که تنها 16 گلش مربوط به این شش سال بوده است.

علی کریمی - 16 گل و 12 پاس گل
کریمی با توجه به میزان مصدومیتی که در طی این مدت داشته، نتوانسته در بازی تیم‌هایش شرکت کند اما با این اوصاف آمار قابل قبولی در طی این 6 فصل ثبت کرده است.

ایوب کلانتری - 16 گل و 12 پاس گل
هافبکی که او هم مدت زیادی را در نساجی گذراند و حالا در جمع هوادار حضور دارد، توانسته آماری برابر با علی کریمی ثبت کند.

آرش رضاوند - 15 گل و 24 پاس گل
اگر چه از نحوه بازی انتقادات زیادی صورت گرفته اما رضاوند باز هم زیر فشار کارشناسان و هواداران آمار خوبی دارد. از نکات مهم این آمار بدون شک تعداد پاس گل‌های او بوده که با 24 پاس گل در رده دوم این آمار است.

دیدگاه‌ها