کد خبر : 2006254 | 14 اسفند 1402 ساعت 02:27 | 14.8K بازدید | 5 دیدگاه

سلطانی: این تیم فقط یک کریم باوی می‌خواهد

رفیعی دل دروازه‌بانی در پرسپولیس را دارد

دروازه‌بان سابق پرسپولیس می‌گوید به رفیعی جوان درون دروازه این تیم می‌شود اعتماد کرد.

رفیعی دل دروازه‌بانی در پرسپولیس را دارد

به گزارش "ورزش سه"، بهروز سلطانی، دروازه‌بان سرخ‌ها در دهه شصت می‌گوید امیررضا رفیعی می‌تواند در آینده تبدیل به دروازه‌بانی ششدانگ شود و به اصطلاح مایه این مهم را دارد.

سلطانی در گفت‌وگویی ‌در خصوص عملکرد فنی دروازه‌بان جوان پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن می گوید: «به نظرم امیررضا عملکرد خوبی داشت و نشان داد که گلر خوبی است و دلش را دارد که در درون دروازه پرسپولیس بایستد. به همین دلیل هم باید به این دروازه‌بان جوان و بیست و یک‌ساله بیشتر میدان بدهند. او در اولین بازی رسمی‌اش نمایش خوبی داشت. به نظرم آینده تیم‌های بزرگ به دروازه‌بان‌هایی مانند رفیعی و جوان‌های دیگر تعلق دارد که حتماً در صورت اعتماد به آنها بیشتر خودشان و توانایی‌های‌شان را نشان می‌دهند. رفیعی چند واکنش خوب در بازی مقابل تیم اصفهانی داشت و نشان داد که می‌تواند در هر بازی که سرمربی‌اش بخواهد و تشخیص دهد از دروازه پرسپولیس به خوبی حفاظت کند وآرام آرام تبدیل به دروازه‌بانی بزرگ و ششدانگ شود. البته دروازه‌بان جوان پرسپولیس نباید مغرور شده و تمرینات و انگیزه‌اش کمتر شود. رفیعی روی توپ‌های بلند خوب بود و شرایط فنی خوبی در فاکتورهای دروازه‌بانی داشت.»

میدان دادن به یک دروازه‌بان جوان اتفاق مهمی بود که بالاخره در پرسپولیس رخ داد. سلطانی در این باره می گوید: «واقعاً این اتفاق خیلی خوبی بود که به یک دروازه‌بان خوب دیگر هم در پرسپولیس بها داده شد. به هر حال امثال ناصر حجازی و من و عابدزاده از این فوتبال رفتیم و بیرانوند هم روزی از این فوتبال خواهد رفت به همین دلیل باید به جوان‌هایی مانند رفیعی اعتماد کنیم و به آنها میدان بدهیم.»

1922914

او درباره بازی با ذوب آهن می گوید: «کسب سه امتیاز خیلی خوب بود اما به نظرم پرسپولیس باید با نتیجه‌ای پرگل‌تر تیم ذوب‌آهن را شکست می‌داد اما فقط یک گل زد هر چند از این نظر که باید پرگل‌تر برنده می‌شدند خیلی بهتر بود تا ترس بیشتری به دل تیم‌هایی می‌افتاد که در آینده با سرخ‌پوشان بازی دارند؛ فولاد یا تیم‌های دیگری حتماً باید از پرسپولیس بیشتر بترسند. ضمناً من به تفاضل گل پرسپولیس نگاه می‌کردم که به نظرم باید خیلی در این فاز هم بهتر شود چون نسبت به رقیب کمی فاصله دارد و باید این نقیصه را جبران کند.»

‌سلطانی در خصوص اوسمار و اینکه آیا این مربی هم می‌تواند موفقیت‌های پرسپولیس را تکرار کند، می‌گوید: «اوسمار با این تیم کار کرده و به همه مسائل تیم به خوبی آشنا است. به نظرم حتی برای تکرار قهرمانی هم روی اوسمار می‌شود حساب کرد چون او واقعاً مربی خیلی خوبی بوده و کارآیی و تأثیرگذاری مثبت خودش را نشان داده است.»

او ادامه می‌دهد: «پرسپولیس با همین فرمان جلو برود حتماً قهرمان خواهد شد. در بازی‌هایی که من از پرسپولیس دیدم این تیم خیلی روان و هماهنگ بازی می‌کند و با هماهنگ شدن بازیکنان جدید با بقیه بازیکنان، پرسپولیس تیمی مهار ناشدنی خواهد شد و امسال هم عنوان قهرمانی‌اش را تکرار خواهد کرد.»
سلطانی ‌در رابطه با خریدهای خارجی و بازیکنان جدید دیگر پرسپولیس هم می‌گوید: «پرسپولیس هم در زمین و روی نیمکت دارای پشتوانه خیلی خوبی شده هر چند که به نظرم جدا از بازیکنانی که به خدمت گرفته به یک سرزن قهار نیاز دارد بازیکنی مانند کریم باوی که یکی از بهترین سرزن‌های تاریخ پرسپولیس بود و ضربات سرش واقعاً مهارناشدنی بود و برای هر دروازه‌بانی مشکل درست می‌کرد.»

دیدگاه‌ها