کد خبر : 2006425 | 14 اسفند 1402 ساعت 01:48 | 24.1K بازدید | 63 دیدگاه

متئو لاهوز:

خودخواهی داور برد را از رئال گرفت

متئو لاهوز، داور معروف اسپانیایی، می‌گوید اشتباه خیل مانسانو در بازی والنسیا-رئال مادرید، ناشی از خودخواهی است!

خودخواهی داور برد را از رئال گرفت

به گزارش "ورزش سه"، در جریان تساوی ۲-۲ دیشب رئال مادرید برابر والنسیا در ورزشگاه مستایا، یک اتفاق عجیب رخ داد. در دقایقی که رئال در فاز هجومی قرار داشت، آنها موفق شدند با ضربه سر جود بلینگام به گل برسند اما به دلیل اینکه خیل مانسانو، داور بازی، یک ثانیه قبل از گل سوت پایان بازی را به صدا درآورده بود، این گل مورد قبول واقع نشد.

از همان دیشب افراد زیادی در فوتبال اسپانیا به تصمیم داور واکنش نشان داده‌اند. برخی می‌گویند او نه‌تنها قانون واضح بازی فوتبال که وقتی تیمی در حال حمله است نباید سوت پایان بازی را زد را رعایت نکرده، بلکه با توجه به وقفه‌های زیاد بازی وقت‌های اضافه کمی را اعلام کرده و سوت پایانی بازی را خیلی زود به صدا درآورده.

1997570

متئو لاهوز که یکی از باتجربه‌ترین داوران اسپانیا است هم موافقتش را با رئالی‌ها اعلام کرده. او می‌گوید این اشتباه از داوری مانند مانزانو بعیده بوده و نظرش را درباره تصمیم این داور اظهار کرده است.

او در این مورد گفت:«صادقانه بگویم، وقتی می‌بینم داوری با یازده سال سابقه چنین اشتباهی مرتکب می‌شود نگران می‌شوم. بازی‌ای که تنش زیادی داشت با یک سوت اشتباه وارد یک تنش و جنجال بزرگ و تاریخی شد. این اشتباهات تا سال‌های آینده در ذهن بازیکنان و هواداران خواهد ماند و آنها با استفاده از این‌ها بر روی داوران جوان هم فشار می‌گذارند. می‌توان گفت خودخواهی دلیل این اشتباهات است. برخی داوران باسابقه در قضاوت‌هایشان خودخواهی و غرور زیادی دارند. این باعث می‌شود که آنها اشتباهات بزرگی مرتکب شوند.»

دیدگاه‌ها