کد خبر : 2007035 | 16 اسفند 1402 ساعت 16:04 | 21.2K بازدید | 1 دیدگاه

در شب بدشانسی‌های بزرگ طیبی؛

نفس ستاره‌های ایرانی پشت سر بارسلونا!

تیم مایورکا پالما در شب هنرنمایی ستاره‌های ایرانی و گلزنی مسلم اولادقباد و گل‌سازی حسین طیبی و با پاداش پیروزی چهار بر دو مقابل اوساسونا به چهار امتیازی بارسلونا، صدرنشین لالیگا، رسید تا زنگ‌های خطر را در بلوگرانا به صدا دربیاورند.

نفس ستاره‌های ایرانی پشت سر بارسلونا!

به گزارش "ورزش سه"، آنتونیو وادیلو و مردانش به ساحل آرامش بازگشتند و ابرهای سیاه از بالای سر این تیم ناپدید شد. سومین پیروزی پیاپی در شبی که بازیکنان ایرانی حسابی در نقش‌های خود معرکه بازی کردند و با گلزنی و پاس‌ گل، یک برتری فراموش‌نشدنی و قاطع را رقم زدند. اگرچه، حسین طیبی دو مرتبه تا آستانه خلق سوپرگل پیش رفت که هربار با مانع نحسی به اسم تیرک برخورد.

از هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگا اسپانیا، در شبی که بارسلونا صدرنشین شکست خورده بود و ال‌پوزو در خانه‌اش متوقف شد، پالما این فرصت را برای خودش مهیا دید تا با یک برتری جانانه به قافله مدعیان بازگردد و به رقیبان سنتی و دیرینه‌اش هشدار بدهد. گویا دوران گذار از مایورکا به کاتالان انتقال یافته و بحران گریبانگیر آبی‌اناری‌ها شده است.

تیم مایورکا پالما در شرایطی از اوساسونا پذیرایی می‌کرد که حریف نه چندان بزرگش در رده یازدهم جدول جای گرفته بود و عملا هیچ شانسی را برای حضور در هشت تیم برتر و حضور در پلی آف برایشان قائل نمی‌شوند. به این ترتیب، بازی با اوساسونا فرصت خوبی برای پالمایی‌ها بود تا روند موفقیتشان را طولانی‌تر کنند و فاصله با سه تیم برتر را کاهش دهند. آن‌ها از همان ابتدا، عزم خود را برای ادامه انباشت پیروزی‌ها نشان دادند و تنها پس از سه دقیقه توسط روملو به گل نخست دست یافتند.

1998438

پرس شدید بازیکنان پالما باعث شده بود تا اوساسونا در نیمه خودش گرفتار شود و به قدری این فشار بالا بود که سرانجام مسلم اولادقباد با یک توپ‌ربایی بی‌رحمانه و ضربه‌ بی‌نظیر (یک‌پا‌ دوپا) دروازه پالازون را برای دومین بار باز کند تا خیال پالما برای کسب این سه امتیاز آسوده‌تر شود و به وادیلو برای ادامه بازی آرامش بیشتری دهد.

اما این بازی چندان هم یک‌طرفه پیش نرفت. اوساسونا مگنا حاضر نبود به این راحتی تسلیم شود و موفق شد تا حدی طوفان مایورکا پالما را مهار کند. لوان مولر دروازه‌بان نام آشنای پالما به نوبه خود چند موقعیت گلزنی اوساسونا را خنثی کرد. وقتی در پایان بیست دقیقه همه چیز حاکی از نتیجه 2-0 بود، اما در آخرین لحظه، برونو گومز تیر خلاص را زد و سومین گل پالما را به ثمر رساند تا نیمه اول با نتیجه سه بر صفر به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم، اوساسونا مگنا، برای جبران نتیجه حملاتش را تشدید کرد و بالأخره توسط تونی اسکریبانو به گل رسید. نکته جالب این بود که تونی پس از سه دقیقه از آغاز نیمه دوم موفق به باز کردن دروازه پالما شده بود که دقیقا همانند گل نخست پالما، فقط به ۱۸۰ ثانیه نیاز داشت. همین مسئله باعث بالارفتن روحیه شاگردان میگل شد‌. با این حال، مایورکا پالما، اگرچه کمتر مسلط بود، اما خونسردی خود را حفظ کرد و تنها مداخلات پالازون دروازه‌بان اوساسونا مانع از افزایش برتری پالمایی‌ها شد. حسین طیبی چندین بار این فرصت را داشت تا دوباره سوپرگل‌هایش را به نمایش بگذارد که تیرک دروازه برای پالازون نجات‌بخش بود.

1998439

در نهایت، طیبی با یک پاس‌گل به ریویلوس، زهر خودش را ریخت و کار را برای پیروزی یک‌سره کرد. با وجود تلاش نهایی اوساسونا ماگنا، از جمله گل سالدیسه در دقیقه 38، نتیجه عملاً بسته شد و پالمایی‌ها با برتری 4 بر 2 به سیزدهمین پیروزی فصل دست یافتند.

مایورکا پالما با رسیدن به 40 امتیاز موقعیت خود را در جایگاه چهارم جدول تثبیت کردند و حالا تنها چهار امتیاز با بارسلونا صدرنشین فاصله دارند. نکته جالب این خواهد بود که پالما و ستاره‌های ایرانی در دیدار آینده در بلوگرانا به مصاف بارسلونا می‌روند تا همه در انتظار مهم‌ترین نبرد فصل در فوتسال اسپانیا باشند.

*جدول لیگا ناسیونال اسپانیا تا پایان دیدارهای شب گذشته هفته بیست‌ودوم به شرح زیر است:

1.بارسلونا 44 امتیاز 
2.ال‌پوزو مورسیا 42 امتیاز 
3.خائن 41 امتیاز
4.مایورکا پالما 40 امتیاز 
.
.
7.وینا آلبانی والدپیناس (تیمی که سعید احمدعباسی در آن توپ می‌زند) 34 امتیاز

از مهم‌ترین نتایج این هفته در کنار پیروزی پالما، تساوی والدپیناس با حضور سعید احمدعباسی مقابل الپوزو مورسیا تیم دوم جدول بود و همچنین می‌توان به شکست بارسلونا برابر تیم سوم لیگ یعنی خائن اشاره کرد که جدول را به کلی دگرگون ساخت‌.

دیدگاه‌ها