کد خبر : 2007478 | 18 اسفند 1402 ساعت 15:31 | 7.9K بازدید | 11 دیدگاه

توخل: تقصیر خودمان است که به این روز افتادیم!

توماس توخل، سرمربی بایرن مونیخ، می‌گوید بیشتر تقصیر خود بایرن است که از رقابت برای قهرمانی بوندسلیگا دور شده است.

توخل: تقصیر خودمان است که به این روز افتادیم!

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ فردا در بوندسلیگا میزبان ماینتس است. توخل که با پیروزی قاطعانه در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا موفق شد تیمش را به مرحله بعد برساند، توانست تا موقتا از خطر اخراج فرار کند و بعد از این هر بازی برایش مثل یک فینال خواهد بود. او در نشست خبری قبل از بازی فردا عصر تیمش به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وضعیت انگشت پای مصدومتان؟
"شست پایم شکسته است. نمی‌دانم چقدر می‌توانم روی پاهایم باشم. به هر حال هر روز در حال بهتر شدن هستم. اگر بخواهم در کنار زمین باشم، ممکن است به مشکل بربخورم. سعی می‌کنم با یک کفش محکم راه‌حلی پیدا کنم. من به اندازه کافی بازی‌ها را از روی صندلی مربیگری کرده‌ام. همچنین مقابل لاتزیو هم به نحوی مجبور به مدیرت اوضاع شدم."

کسب اعتماد به نفس بعد از بازی مقابل لاتزیو؟
"همیشه راه برای امیدوار شدن وجود دارد. بدیهی است که تجربیات و نتایجی از این دست به ما کمک می کند و باید به ما جسارت و اعتماد به نفس بدهد. وقتی پیراهن بایرن را می‌پوشید، باید به عملکردتان فکر کنید. فردا هم همین‌طور است. ما فردا برد می‌خواهیم و امیدواریم این صعود مقابل لاتزیو به ما اعتماد به نفس بدهد و بتوانیم با بردهای بیشتری فصل را دنبال کنیم."

1999146

رقابت برای بوندسلیگا تمام شده است؟
"ما هنوز تسلیم نشده‌ایم. اما جایی بین تسلیم شدن و هدف وجود دارد که به آن واقعیت می‌گویند. شکاف بسیار بزرگی بین ما و لورکوزن افتاده. ما چاره‌ای به جز اینکه در بردها ثبات پیدا کنیم نداریم. ما باید هر بازی پیروز شویم. اما قهرمان شدن دیگر در دستان ما نیست. لورکوزن دیگر فشاری از طرف ما حس نمی‌کند. ما مقصر این وضع هستیم. اما اینطور نیست که فردا با نگاه رها کردن لیگ به میدان برویم."

بازگشت سرژ گنابری از مصدومیت؟
"نقش سرژ در پایان فصل گذشته بسیار مهم بود، اما او در شروع این فصل نیز واقعا خوب عمل کرد. تحت فشار قرار دادن او منطقی نیست زیرا او به زمان برای راه افتادن نیاز دارد. "

کینگزلی کومان کی به میادین بازخواهد گشت؟
"ما انتظار داریم که کینگزلی را بعد از تعطیلات فیفادی این ماه بازگردانیم، اگر همه چیز خوب پیش برود، سرژ و کینگزلی برای ما در ادامه راه کلیدی هستند. "

وضعیت آمادگی بدنی لروی سانه؟
"فکر می‌کنم او فردا می‌تواند بازی کند. ما در حال حاضر این امکان را نداریم که منتظر چراغ سبز کامل باشیم. او آستانه درد بالایی دارد. فکر می‌کنم او بتواند از ابتدا شروع کند. "

برایان ساراگوسا چه مشکلی برای اخت شدن با تیم دارد؟
"اول و مهمتر از همه، برایان با کسی ارتباط نمی‌گیرد. برای او انگلیسی و آلمانی حرف زدن سخت است. این مشکل اصلی اوست. بنابراین ادغام شدنش با تیم زمان بیشتری خواهد برد."

دیدگاه‌ها