کد خبر : 2007645 | 18 اسفند 1402 ساعت 22:19 | 122.6K بازدید | 82 دیدگاه

‎درگیری عجیب فرنگی کار ایرانی و میزبان

‎جنجالی‌ترین کشتی سال: بزن بزن در ترکیه!

‎محمدرضا مختاری کشتی گیر وزن 77 کیلوگرم ایران در جام وهبی امره به شدت با حریف ترکیه‌ای خود درگیر شد.

‎جنجالی‌ترین کشتی سال: بزن بزن در ترکیه!

به گزارش "ورزش سه"، در جریان جام وهبی امره ترکیه که با حضور پرتعداد فرنگی کاران ایرانی همراه بوده، اتفاق عجیبی رخ داد. در وزن 77 کیلوگرم که ایران 4 نماینده داشت و به نوعی حسن رنگرز قصد داشت کشتی گیر برتر تیم خود را در این وزن بشناسد، مختاری بعد از درخشش در دورهای مقدماتی در یک مبارزه حساس به مصاف رقیب ترکیه‌ای خود از کشور میزبان رفت. 

ویدئو: 326869
1999375

مختاری بعد از پیروزی مقابل کاویانی‌نژاد این شانس را داشت که با کسب نتیجه خوب، بالاتر از سایر رقبای داخلی‌اش در 77 کیلوگرم، نماینده این وزن در مسابقات گزینشی بیشکک شود، اما مصاف باو با یوکسل سارجیجک از ترکیه بسیار پرتنش آغاز شد و ضرباتی که دو کشتی‌گیر به هم وارد می‌کردند، تشک مبارزه را رفته رفته به میدان جنگ تبدیل کرد تا این مسابقه با زد و خورد شدید دو کشتی‌گیر و ورود برخی افراد به تشک نیمه تمام بماند.

1999373

از ابتدای کشتی ضربات حریف به صورت مختاری باعث عصبانیت او شده بود و فرنگی کار ایرانی اعتقاد داشت داوران باید به حریف اخطار بدهند. در ثانیه‌های آخر کشتی مختاری از کوره در رفت و نه تنها با کشتی گیر رقیب خود بلکه با برخی افراد دیگر داخل سالن که به حمایت از کشتی گیر کشور میزبان در این درگیری شرکت کردند، به شکل عجیبی درگیری فیزیکی پیدا کرد. 

1999378

با ورود کادرفنی تیم ملی ایران و البته برخی عوامل ترکیه‌ای این درگیری خاتمه پیدا کرد، اگرچه تماشاگران ترکیه‌ای داخل سالن هم بعد از خروج از تشک به مختاری واکنش نشان دادند.

حتی کار به جایی رسید که حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی بعد از پایان یافتن درگیری به شدت بر سر شاگرد خود فریاد می‌کشید و او را به خاطر اتفاقاتی که رقم زد، تنبیه کرد. 

1999374
حسن رنگرز که به شدت از دست شاگردش عصبانی بود، بیرون تشک از خجالت او درآمد

با این اتفاقات هر دو کشتی‌گیر از سوی میزبان دیسکالیفه شدند و تصمیم گرفته شد تا با توجه به حذف مختاری و حریف ترکش، یک مبارزه بین بازنده‌های آنها در مرحله قبلی برگزار شود که امین کاویانی‌نژاد یک - یک کشتی‌گیر قزاق را برد و به جای مختاری فینالیست شد.

1999377

از آن سوی جدول هم علی اسکو با شکست کشتی‌گیرانی از ترکیه، ژاپن، قزاقستان (دو حریف) به فینال رسید تا با کاویانی‌نژاد مبارزه کند.

به این ترتیب دیسکالیفه شدن مختاری به کل سرنوشت دیگر مدعیان 77 کیلوگرم ایران را تغییر داد، چرا که امیر عبدی هم که به کاویانی‌نژاد باخته بود، با صعود این کشتی‌گیر به فینال، به جدول شانس مجدد بازگشت. در حالی که حریف فینال اسکو هم به جای مختاری، کاویانی‌نژاد شد.

1999376

دیدگاه‌ها