کد خبر : 2007963 | 20 اسفند 1402 ساعت 12:38 | 20K بازدید | 5 دیدگاه

نمایش آقاپور زیر سایه اخراج اولادقباد؛

شب پُرماجرای ایرانی‌ها مقابل بارسلونا

تیم فوتبال پالما در یک بازی نزدیک و پرحادثه با نتیجه یک بر صفر در بلوگرانا مغلوب بارسلونا شد.

شب پُرماجرای ایرانی‌ها مقابل بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، باشکوه‌‌ترین سالن آمفی تئاتر فوتسال اروپا شب گذشته درهای خود را گشود تا میزبان نمایش پُرمخاطره و پُر تب‌وتاب قهرمان اروپا مایورکا پالما و قهرمان لیگا بارسلونا باشد. در نبردی که ستاره‌های ایرانی با لباس سبز پالما نقش بازی کردند و هرکدام عملکردی متفاوت را از خود برجای گذاشتند. حسین طیبی زهر و ساز همیشگی‌اش را نداشت، سالار آقاپور به‌رغم شکست تیمش به‌سان ستاره‌ها دروازه‌بان بارسلونا را به واکنش خیره‌کننده واداشت و مسلم اولادقباد بر خلاف دیدارهای گذشته با اشتباهاتش شب کابوس‌واری را پشت‌سر گذاشت و برای اولین بار در لیگا ناسیونال کارت قرمز را تجربه کرد. وادیلو سرمربی تیم مایورکا پالما در یک دقیقه پایانی ریسک بزرگی را مرتکب شد که می‌توان آن را هم شجاعت این مرد خواند و هم خودکشی‌اش. اقدامی تعجب‌آور از مربی قهرمان اروپا و جهان که اهالی فوتسال را به شوک فرو برد.

ویدئو: 326985
1999888

یک دوئل کلاسیک به تمام معنا از دو غول فوتسال جهان که با سیستمی مشابه پای به میدان گذاشتند. وادیلو و ولاسکو، ستاره‌های خود را با آرایش 1_2_1 راهی مسابقه کردند و از همان بدو کار شاهد خلق موقعیت، بازیسازی، پاس‌های پُرشمار، چرخش‌های متعدد، شوت‌های زیبا و فوق‌العاده و خطاهای پرشمار بودیم. با قضاوت بحث‌برانگیز کاپاروس و موهدانو داوران این کارزار از صحنه‌ای به صحنه دیگر، که پنج کارت زرد برای پالما و دو کارت زرد برای بارسلونا و اخراج یک بازیکن از هر 2 دو باشگاه را به همراه داشت. نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید و سوای موقعیت‌های فراوانی که بر روی دروازه‌ها فرود می‌آمد و دروازه‌بان‌های دو تیم توپ‌ها را یکی پس از دیگری مهار می‌کردند، می‌توان به اشتباه اولاد قباد اشاره داشت که در دریبل زدن ماتئوس داسیلوا ناکام ماند و مجبور به خطا کردن بر روی بازیکن برزیلی بارسلونا شد و اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

1999889

حساسیت ویژه این دیدار با توجه به شرایط جدولی باعث شد تا 2 تیم در نیمه دوم بارها جریان بازی را به حالت تعلیق در بیاورند و سعی در متوقف کردن مسابقه داشتند که هر بار با هر خطایی، دست داوران را به جیب می‌بردند. پالما بیش از بارسلونا ایجاد موقعیت کرد و عملکرد بهتری را ارائه داد، اما هر بار با مانعی بزرگی به اسم فیکساس برخورد که شب فوق‌العاده و استثنایی را برای خودش رقم زد. سالار آقاپور پدیده فوتسال ایران و آسیا در صحنه‌ای با شوت معرکه‌اش تیرک افقی بارسلونا را به لرزه در آورد و با بدشانسی توپش راهی به گل پیدا نکرد. آقاپور همچنین شلیک دیگری را روانه دروازه کاتالان‌ها کار کرد که فیکساس آن را به خوبی دفع نمود.

به نظر می‌رسید بارسلونا قرار است پس از 13 بازی در لالیگا کلین‌شیت کند. آخرین باری که تیم ولاسکو موفق به بسته نگه داشتن قاب‌توری‌اش شده بود، به دیدار با ناوارا بازمی‌گشت که در پایان 2 بر صفر پیروز شدند. در سوی دیگر، مایورکا پالما برای اولین‌بار در فصل جاری در عبور توپ از خط دروازه حریفان به دردسر افتاده بود.

در دقیقه 36 دیگو، کاپیتان بارسلونا با دریافت کارت زرد دوم خود از زمین بازی اخراج شد و شانس برتری مایورکا پالما را افزایش داد. اما طولی نکشید که مسلم اولاد قباد در حالی‌که قصد داشت توپ را به هم‌تیمی‌اش پاس بدهد، ضربه او در حین مسیر توسط اریک قطع شد و بازیکن ایرانی را وادار به متوقف کردن ستاره پرتغالی-مکزیکی بارسلونا نمود که به قیمت اخراجش تمام شد. بر خلاف نتیجه بازی که صفر بر صفر در جریان بود، دو تیم در دریافت کارت قرمز با عدد یک برابری می‌کردند.

1999890

در لحظات پایانی، نتیجه تساوی از نگاه تماشاگران دو تیم، بدیهی به نظر می‌رسید. اما وادیلو سرمربی پالما تصمیم گرفت دروازه‌اش را خالی کند و با یک بازیکن بیشتر به سوی سنگر مهروموم شده فیکساس هجوم بیاورد. به حدی که تماشاگران بارسلونا نیز از اقدام این سرمربی هم به وجد آمدند و هم میخکوب شدند. به هر حال، در 45 ثانیه پایانی یک شوت نه چندان مطمئن به سوی دروازه‌بان بارسلونا باعث شد تا فیکساس با مهاری نه چندان سخت و یک ضربه خارق‌العاده، دروازه‌ی بی‌نگهبان پالما را باز کند و جهنم بلوگرانا را برای مایورکایی‌ها به راه بیندازد. طرفداران بارسلونا که از شکست‌های اخیر تیمشان حسابی گله‌مند بودند، با این پیروزی به آرامش رسیدند تا بارسلونا پس از بازپس‌گیری صدر، از بحران نیز فاصله بگیرد.
با این نتیجه، بارسا به صدر بازگشت و پالما چهارم لیگ باقی ماند.

دیدگاه‌ها