کد خبر : 2008246 | 21 اسفند 1402 ساعت 16:19 | 30.4K بازدید | 12 دیدگاه

این سریال بی‌رحمانه ادامه دارد؛

قاب تکان‌دهنده فوتبال ایران در سال 1402

مصدومیت، همیشه جزئی جدایی‌ناپذیر از ورزش و به ویژه فوتبال به شمار می‌رود که می‌تواند زندگی حرفه‌ای یک ورزشکار مستعد را تحت تاثیر خودش قرار بدهد.

قاب تکان‌دهنده فوتبال ایران در سال 1402

به گزارش "ورزش‌سه"، قابی که مشاهده می‌کنید در جریان یکی از تمرینات تیم امید ایران پیش از اعزام به تاجیکستان در زمین نفت تهرانسر توسط عکاس تیم امید ثبت شده؛ روزهایی که رضا عنایتی و تصمیم‌سازان تیم المپیک از شکستن طلسم 48 ساله حرف می‌زدند، اما درنهایت بهترین نفرات زیر 23 سال فعلی فوتبال ایران هم نتوانستند به ناکامی چندین دهه‌ای در راهیابی به المپیک پایان دهند.

اما اینکه پس از چند ماه بار دیگر به یکی از تمرینات تیم ملی برگشته‌ایم و یک عکس معمولی را دوباره منتشر می‌کنیم، دلیل متفاوتی دارد و همین حالا اگر این عکس توسط یکی از هواداران فوتبال که با جزئیات اخبار و حواشی فوتبال و لیگ برتر را دنبال می‌کند، نشان بدهیم، به معنای خاص آن پی خواهد برد.
نکته این قاب مصدومیت طولانی مدت ناشی از پارگی رباط صلیبی سه بازیکن آخرین تیم امید ایران طی ماه‌های اخیر و در تیم‌های مختلف و به اشکال گوناگون بوده است، که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

*یاسین سلمانی؛ هفدهم مهرماه 
در اوایل بازی رفت پرسپولیس و گل‌گهر و بدون اینکه یاسین سلمانی برخوردی با بازیکنان حریف داشته باشد، به شدت مصدوم شد و از بازی بیرون رفت. مصدومیت ستاره جوان پرسپولیس به حدی بود که او نمی‌توانست خوب راه برود و با برانکارد از زمین بیرون رفت و خیلی زود مشخص شد حدس‌ها درباره پارگی صلیبی رباط او درست است.
این مصدومیت طولانی مدت در حالی برای پدیده فوتبال ایران در لیگ بیستم رقم خورد که بسیاری این آسیب را ناشی از فشردگی بازی‌های تیم امید و همینطور حضور سلمانی در بازی‌های آسیایی عنوان کردند. سلمانی در طی چند روز سفری طولانی و خسته کننده را از هانگژو به قطر و سپس بازگشت چین داشت و سپس در مصاف با گل گهر برای ماه‌ها از فوتبال دور شد.

*علیرضا باویه؛ هفتم آذرماه 
این خبری شوکه کننده برای هواداران فولاد خوزستان بود که در این فصل با انواع و اقسام اخبار ناخوشایند مواجه شده‌اند و در این بین با مصدومیت یکی از ستاره‌های جوان و مستعد خود نیز مواجه شدند تا این بازیکن نیز که در ترکیب تیم امید خوش درخشید، تا پایان فصل از دسترس کادر فنی قرمزپوشان اهوازی خارج شود. باویه در جریان تمرینات فولاد خوزستان با این مصدومیت روبرو شد و بعید است که این بازیکن هم تا پایان فصل شانسی برای بازگشت به ترکیب فولاد داشته باشد.

*آریا برزگر؛ هفدهم اسفندماه 
نفر وسط در این قاب مهاجم تیم امید آریا برزگر است که با گل زیبای خود در تورنمنت قهرمانی غرب آسیا بیشتر در میان اهالی فوتبال شناسانده شد. او در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر و در جریان دیدار برابر صنعت نفت در آبادان با مصدومیت مواجه شد و یک روز بعد باشگاه نساجی مازندران مصدومیت او را از ناحیه رباط صلیبی اعلام کرد تا این مهاجم هم در روزهایی که ساکت الهامی به شدت به توانایی‌هایش برای باز کردن دروازه حریف و جمع آوری امتیاز نیاز دارد، از دسترس خارج شود.

البته این سه بازیکن تنها بخشی از بازیکنان پرتعدادی هستند که طی امسال و سال گذشته سرنوشت مشابهی پیدا کرده‌اند و می‌توان به نفراتی نظیر سبحان خاقانی، نادر محمدی، علیرضا خدادادی، آرش قادری، مهران گلزاری، ایوب کلانتری، مرتضی پورعلی‌گنجی و سجاد بازگیر نیز اشاره کرد که نشان می‌دهد این آسیب‌دیدگی در لیگ برتر در وضعیت هشداردهنده‌ای قرار گرفته و نیاز به اقدامات پیشگرانه وجود دارد.

دیدگاه‌ها