کد خبر : 2008355 | 22 اسفند 1402 ساعت 09:37 | 66.8K بازدید | 20 دیدگاه

تکل و توپ‌دزدی ناباورانه در محوطه از السومه؛

حزباوی سرنوشت قهرمان لیگ را تعیین کرد! (عکس)

نمایش تاثیرگذار و کم‌نقص ستاره جوان ایرانی السد کاری کرد تا تیمش شانس اول قهرمانی بماند.

حزباوی سرنوشت قهرمان لیگ را تعیین کرد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، السد پس از سه هفته نه چندان خوبی که در لیگ ستارگان قطر سپری کرده و در دو بازی به تساوی رسیده و فقط یک برد به دست آورده بود، شرایطی برای خودش ساخت که تیم‌های پایین‌تر در جدول به آنها نزدیک شوند، اما درخشش محمدامین حزباوی در آخرین مسابقه کاری کرد تا آنها هنوز شانس اول قهرمانی بمانند و دومین شکست فصل را متحمل نشوند.

گلِ دقیقه 9+90 عمر السومه روی ارسال رافینیا، ستاره سابق بارسلونا در حساس‌ترین مسابقه هفته لیگ ستارگان قطر کاری کرد تا السد نتواند در این بازی بزرگ نتیجه دلخواهش را بگیرد و پیروزی دو بر یک را حفظ کند، اما نه تنها روی دو گل دریافتی این تیم محمدامین حزباوی هیچ تقصیری نداشت، بلکه کاری کرد تا تیمش از شکست هم نجات پیدا کند.

2000586
حزباوی با ریسک بالا در مقابل محوطه 6 قدم، توپ را از مقابل پای ستاره گلزن العربی زد تا موقعیت جدی را از او و العربی بگیرد

محمدامین حزباوی که پس از غیبت در جام ملت‌های آسیا، در چهارمین مسابقه پیاپی در ترکیب و خط دفاعی السد قرار گرفته و انگیزه زیادی در چهاردهمین بازی فصل خود مقابل العربی داشت، در جدال با ستاره‌های سرشناس حریف ازجمله عمر السومه، مارکو وراتی، رافینیا، یوسف المساکنی و ... مطمئن و بی‌نقص کار کرد ولی ضعف خط دفاعی تیمش و یک پنالتی به حریف کاری کرد تا نمایش او منجر به برتری تیمش نشود.

السد با از دست دادن پیروزی مقابل العربی و سومین تساوی در چهار دیدار اخیرش در لیگ ستارگان قطر، 37 امتیازی شد تا الغرافه‌ی آماده را با 34 امتیاز در فاصله 6 هفته مانده به پایان فصل، پشت سرش و نزدیک‌تر از همیشه به خود ببینند، اما اگر درخشش و یک تکل به موقع از حزباوی در جدال اخیرشان اتفاق نمی‌افتاد، ممکن بود همین یک امتیاز را هم نگیرند و در پایان فصل برای رسیدن به قهرمانی به مشکل بخورند.

2000588
عمر السومه پس از اینکه توپ را از دست رفته دید، پای چپ خود را به پشت ساق حزباوی گیر داد تا بتواند پنالتی بگیرد

عمر السومه، ستاره سوری العربی که همواره مقابل تیم‌ها و به ویژه مدافعان ایرانی سربلند بوده، در دقیقه 7+45 دیدار مقابل السد هم قصد داشت از محمدامین حزباوی پنالتی بگیرد و تیمش را به گل دوم و تساوی در همان نیمه اول برساند، اما نمایش مطمئن و تکل بی‌نقص این جوان 21 ساله کاری کرد تا السد برنده به رختکن برود.

2000589
این پرواز مهاجم سوری روی تکل حزباوی به قصد مجاب کردن داور برای گرفتن پنالتی فایده نداشت و خطایی گرفته نشد

حزباوی در ثانیه‌های پایانی نیمه نخست پس از اینکه طراحی حمله و شوت‌های رافینیا و وراتی راهی به دروازه السد پیدا نکرد، توپ را به بهترین شکل از مقابل پای عمر السومه زد که سرنگون شدن این مهاجم سوری در محوطه جریمه خطا تشخیص داده نشد و داور هم بلافاصله سوت پایان بازی را زد.

2000590
این پرواز مهاجم سوری روی تکل حزباوی به قصد مجاب کردن داور برای گرفتن پنالتی فایده نداشت و خطایی گرفته نشد

در شرایطی که بازیکنان العربی و عمر السومه به شدت اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، اما عبدالهادی الرویلی، داور جوان و آینده‌دار فوتبال قطر با دید عالی این توپ‌دزدی و تکل عالی حزباوی را خطای پنالتی تشخیص نداد و در ارتباط رادیویی با داوران وی‌ای‌آر هم این صحنه خطا اعلام نشد.

2000591
الرویلی در میان هجوم بازیکنان العربی برای اعتراض به پنالتی تاکید کرد که در حال صحبت با داور ویدئویی است و پس از مشورت تصمیم می‌گیرد

السد در صورتی که این پنالتی به سود العربی گرفته می‌شد و بازی را واگذار می‌کرد، الغرافه را با دو فاصله دو امتیازی پشت سرش می‌دید و با توجه به اینکه 6 بازی دیگر تا پایان فصل مقابل المعیذر، المرخیه، الدحیل، الاهلی، الشمال و الریان دارد، ممکن بود خیلی راحت‌تر قهرمانی را از دست بدهد ولی حالا با سه امتیاز و تفاضل گل مثبت 35، حاشیه امنیت مناسب‌تری دارد.

حزباوی پس از جا ماندن از جام ملت‌ها، حالا با عملکرد درخشان خود در لیگ ستارگان بدون شک یکی از دعوت شده‌ها به تیم ملی خواهد بود و در فیفا دی به ایران می‌آید.

2000592
این نشانه دست و صدای سوت داور به معنای پایان بازی در نیمه اول و عدم اعلام خطای حزباوی روی عمر السومه بود

دیدگاه‌ها