کد خبر : 2008572 | 23 اسفند 1402 ساعت 13:57 | 32.7K بازدید | 23 دیدگاه

نرسیدن به رکورد علی پروین

بزرگترین حسرت شهرآوردی علیرضا نیکبخت!

علیرضا نیکبخت یکی از بازیکنان خاص تاریخ دربی به حساب می‌آید.

بزرگترین حسرت شهرآوردی علیرضا نیکبخت!

به گزارش "ورزش سه"، در تاریخ دربی همواره بازیکنان زیادی بوده‌اند که با لباس هر دو تیم در این بازی حساس به میدان رفته و حتی برای هردو تیم در دربی گلزنی کرده‌اند. یکی از این بازیکنان علیرضا نیکبخت واحدی است که طی سال‌های ۷۸ تا ۸۵ در ترکیب استقلال بود و در اکثر دربی‌های برگزار شده با پیراهن آبی به میدان رفت و البته هرگز‌ موفق به گلزنی نشد.

بعد از دوران باشکوه در استقلال،  نیکبخت همه را شوکه کرد و در انتقالی پرسروصدا راهی پرسپولیس قطبی در سال 85 شد. انتقالی که می‌توان آن را جنجالی‌ترین انتقال دهه هشتاد فوتبال ایران دانست. نیکبخت بعد از آمدن به پرسپولیس از سال 85 تا ۸۸ هم در ترکیب این تیم درخشید و در این بین در ۶ دربی به میدان رفت و جالب آنکه در دومین شهرآوردی که با پیراهن پرسپولیس بازی کرد موفق به گلزنی مقابل استقلال شد.

گلی که در آن سال‌ها حواشی زیاد به همراه داشت چرا که آبی‌ها معتقد بودند خوشحالی بعد از گل نیکبخت حرکت چندان شایسته‌ای نبود. خوشحالی‌ای که خودش در مصاحبه اختصاصی با آنتن اینگونه درباره‌اش صحبت کرد.

ویدئو: 232841

هرچه که بود نیکبخت در سال ۸۸ با حضور در ۱۹ دربی (با پیراهن هردو تیم) از پرسپولیس هم جدا شد تا اینکه چهارسال بعد دوباره توسط امیر قلعه‌نویی به استقلال برگشت. بازگشتی که یکی از دلایلش به گفته خودش حضور مجدد در دو دربی و شکستن رکورد علی پروین یعنی ۲۰ حضور در بازی دربی به عنوان بازیکن اما نیکبخت نه در بازی رفت و نه برگشت فرصت بازی پیدا نکرد تا طبق اعلام خودش یکی از بزرگترين حسرت‌های دوران فوتبالش، نرسیدن به رکورد علی پروین باشد. هرچند او با انجام ۱۹ بازی در جایگاه دومین تعداد حضور در شهرآورد قرار دارد.

رکوردداران بیشترین بازی در شهرآورد:
۱.علی پروین ۲۰ بازی
۲.علیرضا نیکبخت ۱۹ بازی
۳.افشین پیروانی، محمود فکری و امیرحسین صادقی ۱۸ بازی

دیدگاه‌ها