کد خبر : 2009197 | 26 اسفند 1402 ساعت 13:12 | 8.5K بازدید | 12 دیدگاه

آرین، چهارمین و آخرین المپیکی تکواندوی ایران

تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی ایران با برتری برابر نماینده لبنان سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرد.

آرین، چهارمین و آخرین المپیکی تکواندوی ایران

به گزارش "ورزش سه"، در دومین روز از مسابقات تکواندوی گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در شهر «تای آن» کشور چین، آرین سلیمی با کسب 2 پیروزی متوالی جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کرد.

وی در وزن ۸۰+ کیلوگرم دور نخست «واضح الاحمد» از قطر را در 2 راند متوالی و با نتایج ۱۳ بر صفر و ۵ بر صفر از پیش رو برداشت. وی در ادامه به مصاف «ری راهی» از لبنان رفت و در دو راند و  با نتایج 5 بر صفر و 11 بر3 پیروز از میدان خارج شد و ضمن راهیابی به دیدار نهایی سهمیه المپیک را کسب کرد.

تیم ملی تکواندوی ایران با دو نماینده، مبینا نعمت‌‎زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم بانوان و آرین سلیمی وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان به مسابقات گزینشی قاره‌ای اعزام شده بود که هر 2  نفر موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند تا با احتساب 2 سهمیه قبلی که مهران برخورداری در وزن ۸۰+ کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم کسب کرده بودند، تکواندو ایران با 4 سهمیه خود را برای حضوری موفق در این دوره از بازی‌ها آماده کند.

حالا می‌توان تکواندو را یکی از پرشانس‌ترین تیم‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک 2024 پاریس دانست، تیمی که هم در بخش مردان و هم زنان از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردار است.

دیدگاه‌ها