کد خبر : 2009413 | 27 اسفند 1402 ساعت 12:34 | 6.2K بازدید | 14 دیدگاه

جدیدترین اظهارنظر معاون وزیر در خصوص سرخابی‌ها

معاون وزیر ورزش می‌گوید تا 11 فروردین مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها حل خواهد شد.

جدیدترین اظهارنظر معاون وزیر در خصوص سرخابی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، محمدشروین اسبقیان، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش که به عنوان سخنگوی این بخش در وزارتخانه معرفی شده، امروز در اولین نشست خبری خود مقابل خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات پاسخ داد.

یکی از بحث‌های روز ورزش کشور موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس و بحث مالکیت مشترک آن‌هاست که همچنان به نتیجه نرسیده است. 

اسبقیان در نشست خبری امروز در این خصوص اظهار داشت: "این دو باشگاه از سرمایه‌های ورزش کشور هستند که میلیون‌ها نفر از آنها حمایت می‌کنند. این دو تیم ظرفیت‌های بزرگی برای کار تجاری دارند. برخلاف دوره‌های گذشته و دولت‌های قبل، در این دولت حل مشکل این دو باشگاه در دستور کار بوده و دولت اراده کرده تا مشکل را مرتفع کند. همچنین بخشی از سهام آنها از طریق بورس به مردم واگذار شد و این واقعی بود. دولت از همان ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات آنها استفاده کرده است. ظرفیت قانونی برای واگذاری آنها فراهم شد که قرار بود به یکی از صندوق‌های رفاه واگذار شود که مورد قبول واقع نشد. دولت این مجوز را داده که این دو باشگاه به دو بانک غیر دولتی واگذار شوند. مقدمات آن صورت گرفته و اقدامات لازم انجام می‌شود."

2002404

وی در خصوص این پرسش که بحث مالکیت سرخ آبی‌ها تا ۱۱ فروردین به نتیجه می‌رسد یا نه، عنوان کرد: "ما ناظر باشگاه‌ها هستیم و وظیفه وزارت، باشگاه‌داری نیست، اما اینکه تا آن تاریخ که اعلام شده تعیین و تکلیف شود باید بگویم که کار به‌طور جدی در حال پیگیری است. البته خبر واگذاری در موعد مقرر اعلام می‌شود. کار پلکانی پیش می‌رود. وزارت ورزش به‌طور جدی با همکاری فدراسیون فوتبال کار را دنبال می‌کند و مشکلی در خصوص صدور مجوز آنها وجود ندارد."

دیدگاه‌ها