کد خبر : 2009710 | 28 اسفند 1402 ساعت 14:27 | 13.8K بازدید | 12 دیدگاه

همه چیز در خصوص مهم‌ترین مسابقه فصل زنان؛

یک جنگ تمام عیار: امروز فقط فوتبال زنان!

خاتون – ملوان، تیم‌های اول و دوم لیگ برتر زنان حالا رخ به رخ در سن‌سیروس می‌خواهند مهم‌ترین قدم برای رسیدن به قهرمانی را بردارند.

یک جنگ تمام عیار: امروز فقط فوتبال زنان!

به گزارش ''ورزش سه''، تنها سه هفته تا پایان ماراتن نفس‌گیر و جذاب لیگ برتر زنان باقی مانده است و حالا امروز، مهم‌ترین مصاف فصل در ورزشگاه سن‌سیروس شهر انزلی برگزار خواهد شد. خاتون ۳۷ امتیازی به لطف تفاضل گل بهتر و البته برتری قاطع در نبرد رو در رو با ملوان در دور رفت، اکنون در صدر جدول قرار دارد. ملوان اما اگرچه ۳۷ امتیازی است و در رتبه دوم جدول قرار دارد، اما امروز راهی جز بردن خاتون نخواهد داشت. آن‌ها برای شکستن یک طلسم ۱۴ ساله و رسیدن به جام قهرمانی فقط باید خاتون را از پیش بردارند. تیمی که سه فصل به هیچ تیمی نباخته است!

در ادامه ۱۰ نکته در خصوص این تقابل جذاب را خواهید خواند:

1. هر دو تیم ۳۷ امتیازی هستند و شانس بسیار زیادی برای رسیدن به عنوان قهرمانی دارند. تساوی در این مسابقه به نفع خاتون خواهد بود چراکه در صورت تساوی امتیازات در پایان فصل، خاتونی‌ها به دلیل برتری ۵ بر صفر در دیدار دور رفت و به دلیل قانون مصاف رو در رو، عنوان قهرمانی را از آن خود خواهند کرد. 

2. خاتون در طول ۱۵ دوره گذشته لیگ برتر زنان موفق به کسب ۹ جام شده است! آن‌ها به دنبال رسیدن به دهمین قهرمانی تاریخ خود در لیگ برتر زنان هستند. در مقابل امام ملوان تنها یک بار در لیگ دوم موفق به قهرمانی شده است و حالا بعد از ۱۳ فصل، به دنبال تکرار این افتخار است.

3. آمار دو تیم در مسابقات داخل خانه بسیار جالب توجه است. همه چیز مساوی و دقیقا شبیه به هم. هر دو تیم فقط یک بار در خانه متوقف شده و در تمام مسابقات دیگر این فصل خود که میزبان بوده‌اند؛ موفق به شکست حریف شدند. سپاهان تنها تیمی است که موفق به توقف ملوان در خانه در هفته دوم شد و شهرداری سیرجان هم تنها تیم این فصل فوتبال زنان است که موفق به متوقف کردن خاتون در خانه شده است.

4. خاتون تنها تیم بدون شکست این فصل فوتبال زنان است. ‌آن‌ها سه فصل است که در مسابقات داخلی به هیچ تیمی نباخته‌اند! حالا ملوان به دنبال انجام یک ماموریت بسیار سخت در خانه خودش است.

2002854

5. ملوان تیمی که بیشترین پیروزی را در فصل جاری به دست آورده است. آن‌ها در طی ۱۵ مسابقه موفق به کسب ۱۲ برد شده‌اند که آمار بسیار جالب توجه‌ای است.

6. کمترین تساوی در فصل جاری نیز برای شاگردان ساناز سامی در تیم ملوان بوده است. آن‌ها در لیگ شانزدهم زنان فقط یک بار برابر سپاهان متوقف شده‌اند.

7. خاتون بم با به ثمر رساندن ۵۸ گل و دریافت تنها ۵ گل، بهترین خط دفاعی و خط حمله لیگ برتر زنان را در اختیار خود می‌بیند. 

8. ملوان اما با به ثمر رساندن ۳۷ گل، سومین خط حمله آتشین لیگ را بعد از خاتون و شهرداری سیرجان در اختیار دارد. آنها با دریافت ۱۷ گل، چهارمین خط دفاعی خوب لیگ را در اختیار دارند. خاتون، شهرداری سیرجان و سپاهان از حیث دفاع، آمار بهتری از ملوان ثبت کرده‌اند.

9. ملوان ۷ سال است که روی سکوی اول تا سومی لیگ برتر زنان قرار نگرفته است. آن‌ها امسال به دنبال شکستن یک طلسم چندین ساله هستند و در این راه حمایت هواداران خود را نیز دارند.

10. نگین زندی، مونا حمودی و زهرا قنبری سه مهره هجومی خاتون و افسانه چترنور و شبنم بهشت، زوج توفانی ملوان، کلیدی‌ترین بازیکنان این مسابقه هستند که هر لحظه می‌توانند نتیجه را به نفع تیم خود تغییر دهند.

2002855

دیدگاه‌ها