کد خبر : 2010247 | 03 فروردين 1403 ساعت 12:59 | 107.7K بازدید | 69 دیدگاه

هراس کره جنوبی: نکند با ایران و ژاپن هم‌گروه شویم!

تساوی روز گذشته کره جنوبی برابر تایلند نگرانی بسیاری را برای دور بعدی این مسابقات برای این تیم به وجود آورده است.

هراس کره جنوبی: نکند با ایران و ژاپن هم‌گروه شویم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کره جنوبی روز گذشته در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 آمریکا، کانادا و مکزیک به مصاف تیم ملی تایلند رفت و با تساوی 1-1 برابر این تیم متوقف شد تا مسیرش برای صعود به این رقابت‌ها دشوارتر شود. 

تیم ملی کره جنوبی که در حال حاضر هوانگ سئون هونگ به صورت موقت هدایتش را برعهده دارد، امیدوار بود که بتواند با کسب یک پیروزی پر گل در این بازی آغاز جدیدی را کلید بزند و اتفاقات سخت و ناکامی و رسوایی‌هایی که در جام ملت‌های آسیا در قطر رخ داد را پشت سر بگذارد اما این اتفاق رخ نداد. 

موضوعی که حتی از این هم دردناک‌تر است این است که این احتمال وجود دارد که تیم ملی کره جنوبی در رده‎‌بندی تیم‌های ملی که در ماه آوریل از سوی فیفا اعلام خواهد شد جایگاهش را به تیم ملی استرالیا واگذار کند. آنها در رده‌بندی ماه فوریه در جایگاه بیست و دوم قرار گرفتند که پس از ژاپن و ایران بهترین رتبه بود. استرالیا در دیدار این هفته برابر لبنان با دو گل به پیروزی رسیده بود. 

2003492

در صورتی که فیفا تصمیم به اعمال این نتایج در رده‌بندی کند، کره جنوبی 7.47 امتیاز از دست داده و باید به رده بیست و چهارم برود و استرالیا 4.62 امتیاز کسب کرده و بالاتر از کره در رتبه بیست و سوم خواهد ایستاد. فیفا جدیدا در صورتی که تیمی ضعیف نتیجه غیرمنتظره‌ای بگیرد امتیازات زیادی به آن تیم می‌دهد و این موضوع در صورت شکست تیم‌های بزرگ با کاهش امتیاز زیاد هم صدق می‌کند. 

به همین دلیل است که تیم ملی کره جنوبی حتی با این که در دیدار برابر تایلند شکست نخورد اما 7.47 امتیاز از دست خواهد داد چون رتبه تایلند در رده‌بندی فیفا جایگاه صد و یکم است که 79 پله با کره فاصله دارد.

کره جنوبی از سپتامبر سال گذشته میلادی تا به حال جایگاه سومش را در آسیا حفظ کرده اما حالا در آستانه از دست دادنش است. اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، آنها در دور بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی با مشکل جدی مواجه خواهد شد. 

این مرحله قرار است با حضور 18 تیم که در سه گروه شش تیمی رقابت خواهند کرد برگزار شود. اگر آنها در جمع سه تیم برتر آسیا باشند، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در سید یک خواهند داشت و در این صورت در گروه بهتری هم قرار خواهند گرفت. 

2003681

اگر کره جنوبی به عنوان تیم چهارم آسیا وارد این مسابقات شود، ممکن است شرایط در مرحله گروهی برای آنها خوب پیش نرود و مجبور شوند با یکی از سه تیم قدرتمند ژاپن، ایران یا استرالیا هم گروه شوند که به هیچ وجه برایشان خوشایند نیست. 

به همین دلیل است که صرفا صعود از این مرحله برای آنها کافی نیست، بلکه قرار گرفتن در سید یک قرعه‌کشی مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 از اهمیت بیشتری برخوردار است و آنها برای رسیدن به این هدف باید در هر سه دیدار باقی مانده برنده شوند و تنها در این صورت جایگاه‌شان را به استرالیا واگذار نخواهند کرد. 

اولین بازی این تیم برابر تایلند است که اهمیت بسیاری برای آنها دارد و احتمالا از بازی رفت هم دشوارتر خواهد بود. تایلند با یک سرمربی ژاپنی با اطمینان خاطر بیشتری قدم به این بازی خواهد گذاشت و از سوی دیگر، کره جنوبی هم اضطراب بیشتری دارد که ممکن است به ضرر آنها تمام شود.

دیدگاه‌ها