کد خبر : 2010282 | 03 فروردين 1403 ساعت 19:02 | 185K بازدید | 98 دیدگاه

اروپا وحشت زده از این پرتغال

انقلاب مرد کاتالان: کسی یاد رونالدو نیفتاد!

تیم ملی پرتغال حالا راه بردن و حتی گلباران کردن بدون رونالدو را با روبرتو مارتینز یاد گرفته و صاحب یک رکورد عجیب و غریب در اروپاست.

انقلاب مرد کاتالان: کسی یاد رونالدو نیفتاد!

به گزارش "ورزش سه"، پرتغال از زمان حضور روبرتو مارتینز اسپانیایی، به یک تیم متفاوت تبدیل شده است. 

آمار و ارقام قوی قهرمان سال 2016 اروپا این را تأیید می کند: یازده بازی متوالی با پیروزی و رقم ویرانگر 41 گل زده و 4 گل خورده. از زمانی که او هدایت سلسائو را در دست گرفته، همه چیز برای مربی کاتالان خوب و رویایی پیش رفته است.

1961567

در فیفا دی ماه مارس، روبرتو مارتینز نشان داد مزیتی در تیمش دارد که در بسیاری از غول‌های اروپا یک حسرت است. دیشب پرتغال به میدان رفت و در یک بازی دوستانه سوئد را شکست داد، آن هم با نتیجه 5-2 و این کار را با بازیکنان معمولا ذخیره خود انجام داد. تیمی که در آن بسیاری از زیر 21 ساله‌های پرتغال در میان دعوت‌شده‌ها بودند. 

با این حال برای بازی مقابل اسلوونی (سه‌شنبه، 26 مارس، ساعت 20:45 به وقت محلی) بسیاری از غایبان پرتغال بازخواهند گشت. کریستیانو رونالدو، ژوائو فلیکس، روبن نوس، اوتاویو، ویتینیا، دانیلو پریرا، دالوت و کانسلو در مقابل سوئدی‌ها به میدان نرفتند ولی آماده دیدار در لوبلیانا خواهند بود.

روبرتو مارتینز لیستی را برای این بازی‌های دوستانه شامل 32 بازیکن ارائه کرد تا در آستانه جام ملت‌های اروپا، تورنمنتی که پرتغال در آن برای قهرمانی رقابت می‌کند، همه گزینه‌هایش را امتحان کند.

2003739

انتظارات در سراسر پرتغال بسیار بالاست. بازیکنانی مانند سوارس (بنفیکا)؛ ژوتا سیلوا (ویتوریا گیمارش)؛ دیگو لیته (یونیون برلین)، توتی (وولوز)، ژوائو ماریو (پورتو)، ژوائو نوس (بنفیکا)؛ فرانسیسکو کونسیسائو (پورتو) یا دنی موتا (مونزا) تقریباً در برنامه‌های سرمربی سابق بلژیک قرار دارند. پدیده‌هایی که آینده فوتبال پرتغال خواهند بود. برخی حتی به 5 بازی بین المللی با سلسائو نرسیدند و برخی دیگر در اولین بازی ملی خود با پرتغال بودند. 

پرتغال ولی متوجه این موضوع نشد و غیبت ستاره‌ها و فوق ستاره‌هایی چون رونالدو را حس نکرد. سوئد در شب درخشان لیائو، برونو فرناندز، په‌په و روبن دیاس نابود شد.

2003740

با مارتینز، اهل ییدا از کاتالونیا، همه چیز برای پرتغال خوب پیش می‌رود. تیمی که جمهوری چک، ترکیه و برنده بازی گرجستان-یونان را در گروه خود دارد. انقلاب مارتینز در تیمی که جام جهانی را با سری پایین و بحران‌زده ترک کرد، اما حالا یاد گرفته بدون رونالدو نیز تیمی مثل سوئد را گلباران کند و ماه‌ها بدون شکست و با بردهای متوالی بماند. 

مارتینز در پایان بازی از اینکه تیمش با 5 گل برده خوشحال نبود. او از اینکه تیمش دو گل دریافت کرده، ناراضی هم بود. این نشان از اعتماد به نفس بالای مردی دارد که می‌خواهد پرتغال را دوباره قهرمان اروپا کند: «این بازی مهمی برای ما بود. روی مفاهیم تدافعی کار کردیم. من واقعا از روحیه و تعهد بازیکنانم راضی هستم اما در بعضی از ابعاد باید پیشرفت کنیم. این که توانستیم برابر تیمی با این استعداد و این مهاجمان در این سطح بازی کنیم عالی است.

1947554

از گل‌هایی که خوردیم راضی نیستم. این بخشی از دیدارهای دوستانه است، اما اینکه دو گل دریافت کرد باعث ناراحتی من است. این فرصتی برای کار روی دفاع و ارتباط آنها بود. هرچند باید بگویم که آنها خیلی خوب برابر دو مهاجم سوئد دفاع کردند و از این موضوع راضی بودم.»

دیدگاه‌ها