کد خبر : 2010353 | 04 فروردين 1403 ساعت 16:03 | 36.9K بازدید | 61 دیدگاه

تصمیم بزرگ در آرژانتین

ده به یاد مسی و مارادونا در بایگانی همیشگی

به نظر می‌رسد تیم ملی آرژانتین تصمیم خود را برای بایگانی کردن شماره ۱۰ خود گرفته است.

ده به یاد مسی و مارادونا در بایگانی همیشگی

به گزارش "ورزش سه"، تیم در فیفادی ماه مارس، بدون حضور لیونل مسی آماده برگزاری دو دیدار تدارکاتی پیش از کوپا آمریکا شد که در نخستین مسابقه موفق به شکست دادن السالوادور شد و از نکات حائز اهمیت این دیدار، حذف شماره ۱۰ از لیست شماره‌های تیم ملی آرژانتین بود.

این در حالی است که تا پیش از این تیم ملی آرژانتین ۱۷ بازیکن متفاوت داشت که سابقه پوشیدن این شماره را داشتند اما به نظر می‌رسد حالا در غیاب لیونل مسی این شماره وارثی نخواهد داشت و بایگانی شود.

البته فوق ستاره آرژانتینی جهان فوتبال قرار است برای کوپا آمریکا دوباره همراه آلبی سلسته باشد تا در آمریکا برای آخرین بار این شماره را به تن کند.

بولت ذوب آهنشماره‌ای بدون وارث در آرژانتین
سرخیو اگوئرو با انجام ۷ بازی با شماره ۱۰ بیشتر از هر بازیکنی در دوران حضور مسی این عدد را به تن کرده و پس از او آنخل کوره‌آ و آنخل دی‌ماریا تنها بازیکنانی هستند که بیش از ۲ بار این کار را انجام دادند.

انزو پرز، هکتور کانتروس، نیکلاس گایتان، آریل اورتگا، اریک لاملا، اور بانگا، فدریکو اینسوا، خاویر پاستوره، لیونل وانگیونی، لوکاس موگنی، ماکسیمیلیانو مورالز، والتر اوریتی و والتر مونتیلو دیگر نفراتی بودند که در این مدت این شماره را به تن کردند.

1990747

بولت ذوب آهنآغاز پروژه بایگانی کردن
برای آرژانتین، پیراهن شماره 10 چیزی فراتر از یک لباس فوتبال است. این مظهر آرژانتین به عنوان یک ملت است. شماره‌ای که در تاریخ تنها هواداران فوتبال آرژانتین آن را برتر مارادونا و مسی خاطر دارند، حالا قرار است بایگانی شود و طبق تصمیماتی که از سمت فدراسیون فوتبال آرژانتین مطرح شده، آن شماره از لیست آرژانتین حذف خواهد شد. البته اتفاق کار بسیار عجیبی خواهد بود؛ در سال ۲۰۰۱ تیم ملی آرژانتین تصمیم داشت برای جام جهانی ۲۰۰۲ لیستی ارائه دهد که شماره ۱ تا ۲۴ در آن ثبت شده اما فیفا با آن مخالفت کرد و سپ پلاتر پیشنهاد داد دروازه‌بان سوم آرژانتین را به عنوان شماره ۱۰ انتخاب کنند. این تصمیم می‌توانست قطعی شود اما فدراسیون فوتبال آرژانتین در نظر گرفت این شماره را به اورتگا بسپارد و پس از آن با حضور لیونل مسی روند این اتفاق متوقف شد.

لازم به ذکر است که در تیم‌های ملی، هیچ تیمی تابه‌حال شماره بازیکنانش را بایگانی نکرده و این یک اتفاق غیرمعمول است.

دیدگاه‌ها