کد خبر : 2010406 | 04 فروردين 1403 ساعت 23:03 | 70.2K بازدید | 25 دیدگاه

رکورد تاریخی بازی‌های ملی: گلزنی در ثانیه ۶

کریستوف بومگارتنر، ستاره تیم ملی اتریش، با گلزنی در ثانیه ۶ رکورد سریع‌ترین گل ملی تاریخ فوتبال را شکست!

رکورد تاریخی بازی‌های ملی: گلزنی در ثانیه ۶

به گزارش "ورزش سه"، شاید بازی دوستانه اسلواکی در برابر اتریش آن هم در شبی که بازی‌های دیگری مانند آلمان-فرانسه و انگلیس-برزیل برگزار می‌شوند، برای هواداران و رسانه‌ها چندان جذاب نباشد.

با این حال بومگارتنر، مهاجم اتریش، در همان ثانیه ۶ بازی آنقدر کار بزرگی انجام داد که نه‌تنها بازی تیمش مقابل اسلواکی، بلکه نام خود را هم در تاریخ فوتبال ماندگار کرد.

2003938

بلافاصله پس از شروع بازی، مایکل گرگوریچ، توپ را در وسط زمین به بومگارتنر پاس داد. این پاس درنهایت نه‌تنها تبدیل به یکی از راحت‌ترین پاس گل‌های فوتبال شد، بلکه یک پاس گل تاریخی لقب گرفت.

بومگارتنر حرکتش را از همان وسط زمین آغاز کرد و پس از عبور از سه بازیکن مختلف و شکستن خط هافبک حریف، به پشت محوطه رسید. مهاجم لایپزیش سپس تصمیم گرفت از فاصله ۲۳ متری اقدام به شوت‌زنی کند و همین کافی بود تا شوت زمینی او دور از دستان مارتین دوبراوکا به گوشه سمت چپ دروازه برود و اتفاقی تاریخی را رقم بزند. دروازه‌بان نیوکسل هیچ شانسی برای گرفتن توپ نداشت، هم به دلیل شوت عالی ستاره اتریش و هم به دلیل شوکه بودن از سرعت بالای اتفاقات در پنج ثانیه اول.

2003937
2003936
2003935
2003934

گل برای اتریش در ثانیه ۶ و یک رکورد جدید در تاریخ بازی‌های ملی. این گل بومگارتنر رکورد گل لوکاس پودولسکی که در سال ۲۰۱۳ و در ثانیه ۷ بازی آلمان مقابل اکوادور به ثمر رسید را شکست.

بومگارتنر که حالا در تاریخ فوتبال ماندگار شده، در تابستان گذشته پس از عملکرد خوب در هوفنهایم به لایپزیش پیوست. او در این فصل ناکام بوده و فقط ۴ گل برای تیم آلمانی به ثمر رسانده اما امیدوار است با این گل تاریخی و تجدید روحیه بتواند برای حضور قدرتمند در ادامه فصل و سپس درخشش در یورو ۲۰۲۴ در لباس تیم ملی اتریش آماده شود.

دیدگاه‌ها